آترامگ بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟

این تیم امیدوار است با تلاشش باعث ارتقای سطح آشپزی ایران شود. اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم. یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است.

  • میگو پلو در استان‌های جنوبی کشورمان محبوبیت زیادی داشته و معمولا هفته‌ای یک بار آن را میل می‌کنند.
  • غذاهای سنتی و محلی کشور ایران آن‌قدر متنوع و لذیذ هستند که اگر قرار باشد همه آن‌ها را یک‌جا گردآوری کنیم، به بیش از هزاران صفحه کاغذ نیاز داریم.
  • در شهر بندرعباس خورش تندی وجود دارد که با استفاده از ماهی، میگو، سیر، آلوچه، فلفل قرمز و گشنیز تازه درست می‌شود.
  • این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد.
  • از مواد تشکیل‌دهنده این غذا می‌توان به سبزی (تره، شوید، جعفری، گشنیز، شنبلیله و سیر تازه)، زعفران، نمک و روغن اشاره کرد.

لست‌سکند از همه‌ دوستانی که در این نظرسنجی شرکت کردند و در طول اجرای آن همراه ما بودند، نهایت تشکر و قدردانی را دارد. هر کدام از این غذاها و خوراک‌ها، طعم و مزه خاصی را در هر نقطه از این کشور دارند و گذشته از آن، غذاهای بومی مناطق مختلف نیز واقعا شایسته شناخته شدن بیشتر هستند. امید آن را داریم تا بتوانیم با کمک شما، در آینده، نقشی هر چند اندک در شناخته شدن هر چه بهتر غذاهای ایرانی در سطح بین المللی داشته باشیم. رشته پلو که از انواع غذاهای ایرانی میباشد که در روز های خاص به عنوان رسومات ایرانی این غذا سرو میشود و به همین دلیل از انواع غذای مجلسی ایرانی محسوب میشود.

طرز تهیه حلیم بادمجان اصفهانی مجلسی مثل بازاری

در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است. در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز. البته این را هم از قلم نیندازید که برای داشتن ته‌دیگ خوب و دلچسب لازم است آن را مدت زمان بیشتری روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی پخته شود و خودش را خوب بگیرد. کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است. کباب در ایران انواع گوناگونی دارد مثل کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت.

پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها

اما در فصل های دیگر سال هم شما این غذا را در منوی رستوران ها ملاحظه خواهید کرد و دلیل آن امکان طبخ با دانه‌های انار خشک شده است. غذای ناردون بیشتر در استان مازندران محلیت دارد و به خاطر دانه انار که ماده اصلی تشکیل دهنده آن است در دیگر شهرهای ایران نیز به عنوان غذای شب یلدا سرو می‌شود. اگر از اهالی محلی اسم کرک انار تیم پلو را شنیدید بدانید منظور همان نارودونی است که بخاطر تلفظ سخت کمتر عنوان می‌شود. قیمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی با برنج است که در مهمانی‌های خانوادگی سرو می‌شود. این خورش لذیذ، به اینکه در مراسم مذهبی به‌عنوان نذری پخته شود معروف است.

اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه می باشد. کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌کرده قلقلی، کشمش و پیازداغ تهیه می‌شود.

برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی . شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال است. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند.

اصالت دلمه به مکتب آشپزی ایرانی و مناطق خاورمیانه، کشورهای حوزه بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی بازمی‌گردد. در سال ۲۰۱۷ جمهوری آذربایجان دلمه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رساند و امروزه این غذا در خاورمیانه به‌خصوص ترکیه و یونان، بسیار مشهور و پرطرفدار است. این غذا با استفاده از حبوبات تازه، آب و رشته پخته می‌شود و همراه با کشک، پیاز داغ، سیر و نعنا داغ سرو می‌شود. گوجه فرنگی آنتی اکسیدان های زیادی دارد و وقتی پخته می شود، آنتی اکسیدان ها حتی بیشتر می شوند. این گیاه همچنین یک عنصر کم چرب با مقداری فیبر و پروتئین است.

این آش را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو کرد؛ آشی که درمان سرماخوردگی و آنفلونزا است و به‌دلیل طبع سردش، بهتر است همراه با آجیل خورده شود. قیمه نثار از مجلسی‌ترین غذاهای استان قزوین به شمار می‌رود و معمولا در مجالس عروسی، نذری روزهای عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل سرو می‌شود. ادویه مخصوص این غذا متشکل از پودر گل سرخ، پودر دارچین، زیره سیاه، هل سبز، پودر زنجبیل، میخک و جوز هندی است.

این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند.

ته‌چین یکی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود. این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن بهترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد. البته لازم به ذکر است که در این نظرسنجی، انواع مختلف غذاهای محبوب ایرانی در قالب یک واحد در نظر گرفته شد و از تنوع بخشیدن به آن خودداری کردیم. به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد.