آنلاین سازه طراحی معماری ساختمان در فاز صفر، یک و دو طراحي | معماری نواز

آنلاین سازه طراحی معماری ساختمان در فاز صفر، یک و دو طراحي | معماری نواز

این مهم است که هر کس آنچه را برای خانه رویایی خود می خواهد بدست آورد. در توسعه طراحی ، معمار طرح های شماتیک را مشخص و آنها را به یک طرح طراحی پلان مصوب تبدیل می کند. هر تغییری که مشتری می خواهد در طراحی ایجاد کند باید در این مرحله به معمار ابلاغ کند. دو روش کلی برای طراحی معماری وجود دارد که هر کدام بناهای خاصی را شامل می‌شود. پیدا کردن راهی شخصی‌سازی شده برای ارتباط اصولی با کارفرما هایتان، در فرایند طراحیِ معماری ضروری ‌است. و نیز مراجعه به چک‌لیست‌هایِ حاوی ملزومات و سوالات مناسب ارتباط با کارفرما، پیش از شروع طراحی، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

  • از همه ی شما عزیزان خواننده دعوت می نماییم که در بخش های بعدی از مقاله ی طراحی معماری مسکونی با ما همراه کتاب های شهرسازی باشید.
  • آیا در زمینه طراحی ساختمان مسکونی آپارتمان، اطلاعات دقیقی دارید؟در قسمت پیشین از نوشتار ما با عنوان طراحی معماری مسکونی، درباره طراحی و ساخت ساختمان های مسکونی با متراژ بزرگ صحبت کردیم که اصطلاحا به آن ها خانه های ویلایی گفته می شود.
  • طراح باید بداند که سازه یا که به طراحی پلان ساختمان برای آن می پردازد در چه شرایطی قرار دارد و تحت تاثیر چه نوع عواملی است و در چه نوع اقلیم آب و هوایی قرار دارد تا نوع ساختمان و جهت قرار گیری آن و نوع سقف و … ان برای طراح مشخص باشد و او با استفاده از این اطلاعات اقدام به انتخاب طرح مناسب برای سازه کند .
  • هر ایده و طرح معماری برای اجرا شدن و به عینیت رسیدن نیازمند ترسیمات دقیق اجرایی در دو مرحله فاز یک و دو است.

از زمانی که مهندس معماری را که می خواهید با آن کار شود مشخص کردید ، ساخت و ساز شروع می شود و روی یک طرح طراحی متناسب با نیازهای شما مهندسی می شود. معمار شما در طول مدت مراحل ساخت با پیمانکار شما در تماس خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که پروژه شما طبق برنامه ریزی ها ساخته شده است. طراحی شماتیک جایی است که معمار اطلاعات مربوط به نیازها ، سبک و خواسته های خود را برای این پروژه جمع آوری می کند و دو یا سه گزینه طراحی را برای پیشنهاد به مشتری ایجاد می کند. اگر موفقیت یک پروژه‌ را در گروِ دستیابی به تفاهمِ میان طراح و کافرما بدانیم؛ اینجاست که اهمیت طراحیِ تفهیم‌نامه برای هر معمار غیر قابل انکار می‌نماید!!

طراحی دیاگرام روابط و عرصه بندی فضا ها

طراحی معماری برعکس طراحی هنری کاملا آزاد نیست، بلکه از قوانین و اصول خاصی پیروی می کند. بدین صورت که از نمای کلی شروع شده، مانند طبقات، نمای ساختمان و پلان کلی، و به جزییاتی مانند اندازه سازه های مختلف و … این طراحی ها به وسیله جوهر بر روی کاغذ و یا مداد و ابزارهایی شبیه به آن به انجام می رسد. در گذشته تمام کپی ها از اثر نهایی نیز به وسیله دست به انجام می رسید، اما پس از قرن هفتدهم میلادی با اختراع چاپ، کپی های دیگر اثر به وسیله دستگاه های مکانیکی و چاپ به انجام می رسد. طراحی ویلای مدرن و لوکس، یک طراحی جذاب و کابردی است که کاملا با محیط اطراف خود ترکیب می شود و به دور از هرگونه تزئینات و وسایل اضافی است.در حالی که خانه های مدرن ممکن است مورد علاقه همه افراد نباشند اما می توانند پروژه های معماری واقعا جالب و چشمگیری باشند. طراحی ویلای مدرن و لوکس با یک تراس باورنکردنی، استخر شنا و ارتباط با فضای باز و هر چیزی که در هنگام زندگی در تعطیلات می‌توان آرزو داشت…

ضوابط طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی

طراحی خانه چوبی در موقعیت های جغرافیایی مناسب امروزه جایگزین ویلاهای لوکس مدرن و کلاسیک شده است.کلبه های چوبی جایگزین زیست محیطی و اقتصادی تری نسبت به خانه های ساخته شده از آجر و بتن سنتی هستند. چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، بلکه استفاده از آن برای محیط زیست نیز مفید است. این خانه‌های چوبی از مواد طبیعی و غیرنفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و زیست تخریب‌پذیر هستند و همچنین اکولوژیک در نظر گرفته می‌شوند.چوب مورد استفاده در… معروفترین ویلاهای ایرانی امروزه توسط منابع متفاوتی اعلام می شود. آسانسورهای هیدرولیکی برای بالا بردن کابین به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارند، معمولاً در ساختمان های بلند مرتبه این انرژی تآمین نمی شوند، به همین دلیل اجرای اسانسور هیدرولیکی فقط برای ساختمانهای که حداکثر هفت طبقه هستند ویا نصب در ساختمان های قدیمی مناسب می باشند. در این قسمت می توانید نمونه پروژه های طراحی معماری ما را مشاهده نمایید.

طراحی معماری و نمای ساختمان مسکونی و آپارتمانی در ارومیه

این امر با کمک طراحی آنلاین معماری برا اساس موجودیات بازار نیز میسر می باشد. شاید بخواهید خورشید در محل خوردن صبحانه شما جاری شود؛ یا داشتن منظره آسمان شب از اتاق خواب خود و داشتن حس فضایی بسیار بزرگ در منزلتان.. طرح تو طرح برای هر پروژه درحال ساخت شما، ده‌‌ها طرح ارزنده با ایده‌های نو، از معماران توانای سرتاسر ایران ارائه می‌دهد. برای آپارتمان های مسکونی و خانه ها معمولا از المان سردر استفاده نمی‌شود اما در ورودی هتل ها، بناهای تاریخی و یا دانشگاه ها هماهنگی سردر با محوطه و ساختمان ها می‌تواند هنر معماری را بیشتر نشان دهد.