آنچه در فصل است: راهنمای تولید ممکن است


نوشته شده توسط دیان لئو اومینه & لیزا لین، ع، های لیزا لین.

ممکن است در ا،ر بازارهای کشاورزان بهار با یک تابستان تابست، اسپرینکل تولید کند. کاهوهای لذیذ، نخودهای غلاف آبدار و شاخساره‌های آن، و توت‌های پرپشت از شروع کباب‌های طول، تعطیلات آ، هفته و پیک نیک در پارک استقبال می‌کنند.

سایر میوه ها و سبزیجات تازه ای که هنوز در ماه مه فصل هستند عبارتند از: کنگر فرنگی، مارچوبه، آووکادو و سیر سبز. برای اطلاعات بیشتر در مورد این میوه ها و سبزیجات بهاری حتما راهنمای تولید آوریل من را بررسی کنید!

بلوبری

بلوبری

زغال اخته میوه ای است که باید در زرادخانه آنتی ا،ید، خود نگه دارید. آنها همچنین دارای ویتامین K1، منگنز، و ویتامین C هستند. این جواهرات بنفش آبدار در ماست یا اسموتی صبحگاهی شما خانه ای آسان پیدا می کنند.

اگر شما با هنگفتی از آن ها روبرو شوید، زغال اخته های خوش طعم به رنگ پینه دوز می درخشند یا در دسته ای از کلوچه ها به رنگ ،یده می شوند. شما حتی می تو،د زغال اخته ها را در یک لایه روی یک سینی ورق فریز کنید برای حفظ بهار چند ماه دیگر

نحوه انتخاب و نگهداری زغال اخته

شما به احتمال زیاد زغال اخته را در سبد یا صدف پ،تیکی خواهید ،ید. سبدها یا صدف های تاشو با زغال اخته را انتخاب کنید که سفت و صاف باشند، لطیف و چروکیده نباشند. زغال اخته را تا یک هفته در ظرفی در یخچال نگهداری کنید.

دستور پخت با استفاده از زغال اخته

Bok C،y و Baby Bok C،y - راهنمای تولید

BOK CHOY

بوک چوی یکی از اعضای خانواده کلم است که شامل کلم برو،ل، گل کلم و کلم پیچ است. گونه خاص آن، براسیکا راپا، رابطه نزدیکی با شلغم فلفلی و کلم بروکلی تلخ دارد.

احتمالاً چند نوع مختلف بوک چویی را خواهید دید. در زبان چینی، بوک چوی (白菜) به م،ای سبزی سفید است و معمولاً به گونه‌هایی با ساقه سفید و برگ‌های سبز اطلاق می‌شود. وقتی به خواربارفروشی ها یا بازارهای کشاورزان می روید، انواع کوچکی به طول حدود 3 تا 4 اینچ یا ساقه های بزرگی را خواهید دید که تقریباً یک فوت طول دارند.

من تقریباً همیشه ساقه های کوچکتر را می ،م زیرا سبزیجات لطیف تر هستند. ،مت سفید سبزی خیلی رشته ای نیست. من بیشتر در مورد طرز تهیه بوک چوی در یادداشت ها برای سرخ ، نودل تریاکی صحبت می کنم.

در فروشگاه‌های مواد غذایی چینی، می‌تو،د چیزی به نام 菜乾/菜干، که به م،ای واقعی کلمه «سبزیجات خشک» است، که بوک چوی خشک شده است، پیدا کنید. مادرم برای درست ، سوپی به نام (菜乾湯/菜干汤) بوک چوی خشک می‌،ید. (در کانتونی، تلفظ می‌شود. چوی گون تانگ; در ماندارین، این است کای گان تانگ).

همچنین ممکن است نوع دیگری از بوک چوی را دیده باشید که به نام بچه بوک چوی یا بوک چوی شانگهای شناخته می شود، جایی که ساقه و برگ ها به رنگ سبز روشن تر هستند. مادرم آن را 青江菜 (سبزیجات سبز رودخانه‌ای) می‌نامد، و من احساس می‌کنم این نام منطقی‌تر است زیرا سبزی سبز است. با این حال، نام های چینی زیادی را برای این نوع بوک چوی خواهید دید

نحوه انتخاب و نگهداری BOK CHOY

اگر بوک چوی با ساقه‌های سفید انتخاب می‌کنید، برگ‌هایی با برگ‌های سبز تیره خوب انتخاب کنید و چروک به نظر نرسید. همچنین باید از ساقه هایی با گل های زرد ریز در وسط خودداری کنید. این نشان می دهد که سبزی در حال پیر شدن و لطافت کمتر است. لکه‌های سیاه بزرگ روی ساقه نیز نشانه‌ای از این است که ساقه از اوج خود گذشته است. من همچنین تمایل به انتخاب ساقه هایی دارم که خیلی بزرگ نیستند تا مطمئن شوم که بوک چوی نرم تر است.

اگر در حال چیدن بچه بوک چوی با ساقه های سبز هستید، آنهایی را انتخاب کنید که برگ های سبز دارند. برگهای بیرونی نباید زرد شوند. من همچنین دوست دارم ساقه های کوچک تری را انتخاب کنم که خیلی چروک به نظر نمی رسند.

بوک چوی را در یک کیسه پ،تیکی در کریسپر یخچال خود تا یک هفته نگهداری کنید.

دستور العمل ها با استفاده از BOK CHOY

پیازچه معمولی

پیازچه

احتمالاً با پیاز سبز و پیازچه آشنا هستید، اما آیا این آلیوم ها را امتحان کرده اید؟ هر دو نوع ،یسی و چینی پیازچه سرشار از ویتامین A و کلسیم هستند.

پیازچه های ،یسی (ع، در بالا) با رشته های نازک توخالی آنها که شبیه به نی های علف هستند، مشخص می شوند. اغلب می بینید که آنها یک سیب زمینی پخته یا یک تخم مرغ شیط، را تزئین می کنند. در خواربارفروشی، به احتمال زیاد آنها را در بسته بندی های بسته بندی شده در بخش گیاهان سردخانه مشاهده خواهید کرد.

پیازچه سیر

پیازچه های چینی (همچنین به ،وان پیازچه سیر یا 韭菜 شناخته می شوند) با تیغه های صاف و بلندشان که با رایحه قوی سیر متمایز است شناخته می شوند. آنها برای پخت و پز بهترین هستند، نه برای تزئین – در غیر این صورت برای خوردن مستقیم کمی سخت خواهند بود. به احتمال زیاد پیازچه چینی را در بازار آسیا پیدا می کنید و نه در فروشگاه های مواد غذایی معمولی.

نحوه انتخاب و نگهداری پیازچه

پیازچه را با رنگ سبز تیره و کمترین تغییر رنگ انتخاب کنید. پیازچه باید تند باشد و آویزان یا شل نباشد. پیازچه را با یک حوله کاغذی بپیچید و در یک کیسه پ،تیکی نگهداری کنید. سپس در یخچال بگذارید و ظرف یک هفته استفاده کنید.

دستور پخت با استفاده از پیازچه

باقلا

باقلا

لوبیا باقالی به لوبیا پهن نیز معروف است. وقتی با فلفل قرمز ،ر می‌شود، لوبیا فاوا به ،وان پایه‌ای برای دوبانجیانگ است، ماده‌ای که به‌طور برجسته در دستور غذای ماپو توفوی وگان من (素食麻婆豆腐) وجود دارد.

بیایید صادق باشیم، باقالی تازه نیاز به کار دارد تا آماده شود. به طور معمول، لوبیاها را از غلاف ها جدا می کنید و لوبیاها را برای چند دقیقه سفید می کنید. سپس، دانه سبز را از پوشش بیرونی لوبیا جدا می کنید. در حالی که کار مورد نیاز است، لوبیا فاوا واقعا ارزش تلاش را دارد!

با این حال، می تو،د امتحان کنید بو دادن غلاف باقلا به طور کامل یا باقالی سرخ کنید. حرارت زیاد پوشش سخت اطراف دانه را از بین می برد. وقتی جوان بودم، مادرم باقالی سرخ شده و شور از خواربار فروشی های چینی ،ید. من هرگز سعی نکردم این میان وعده را به تنهایی درست کنم، اما قطعاً این چیزی است که دوست دارم در آینده نزدیک آن را تجربه کنم!

نحوه انتخاب و نگهداری لوبیا فاوا

در اوایل فصل، غلاف های باقلا به زیبایی سبز به نظر می رسند. در اوا، فصل، غلاف ها شروع به خشک شدن می کنند و درخشش سبز خود را از دست می دهند. از ظاهر غلاف ها ناراحت نشوید. لوبیا در داخل به طور کلی خوب است.

اگر باقالی کوچکتر را دوست دارید که لطیف تر است، غلاف هایی را انتخاب کنید که حدود 6 تا 8 اینچ هستند. برای باقالی های بزرگتر، غلاف های بزرگتر را با لوبیاهای برآمده انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آنها می توانند کمی تلخ باشند. غلاف ها را تا یک هفته در یک کیسه پ،تیکی نگهداری کنید. اگر باقالی ها را پوست انداختید، آن ها را در ظرفی در یخچال بگذارید و ظرف 4 تا 5 روز استفاده کنید.

دستور غذاها با استفاده از لوبیا فاوا

تره فرنگی

تره فرنگی

تره فرنگی شبیه یک پیاز سبز دراز بزرگ است، اما جایگزینی شیرین و ملایم برای پیاز زرد استاندارد است. به راحتی می تو،د تره فرنگی را در ا،ر دستورهایی که نیاز به پیاز دارد، جایگزین کنید، به خصوص آنهایی که با طعم خامه ای مطابقت دارند.

توجه داشته باشید که تره فرنگی تمایل زیادی به جمع آوری ،یفی دارد، به خصوص در شکاف هایی که برگ های سبز تیره با ساقه سبز روشن تر برخورد می کنند. من معمولاً تره فرنگی را از وسط نصف می کنم و لایه های مختلف آن را بیرون می زنم تا ،یفی تره ها پاک شود. گاهی اوقات حتی ممکن است 2 یا 3 بار شستشو طول بکشد تا همه ،یفی ها از بین بروند.

نحوه انتخاب و نگهداری تره فرنگی

خوش طعم ترین ،مت تره فرنگی ساقه آن است (بخش سبز روشن یا سفید). به همین دلیل ترجیح می دهم تره فرنگی با ساقه بلندتر بچینم. تره فرنگی ها را در یک کیسه پ،تیکی قرار دهید و آنها را در ترد سبزیجات نگهداری کنید. من تره فرنگی را تا دو هفته در یخچالم نگه داشتم و زم، که آماده پختن با آنها بودم هنوز خوب بود.

دستور پخت با استفاده از تره فرنگی

کاهو جواهری کوچک

کاهو

کاهو یک استقبال واقعی از بهار است، جدایی از سبزی های سخت تر و دل،ب تر مانند کلم پیچ یا کلم. سبز یخی، سبز چمنی، سبز دریایی با لکه‌های بنفش، کاهو پر رنگ – طیف رنگ و شکل کاهو را در بر می‌گیرد. ارزش غذایی کاهو بر اساس تنوع متفاوت است، اما به طور کلی حاوی ویتامین های C و A، فولات و پتاسیم است.

نحوه انتخاب و نگهداری کاهو

کاهویی با رنگ زنده و بافتی ترد انتخاب کنید. یک سر کاهوی پژمرده و پژمرده، خودش را بهبود نمی‌بخشد، و حتی ممکن است تا رسیدن به خانه دوام نیاورد! کاهوی سر (مانند رومن یا iceberg) یک هفته و سپس مقداری در یخچال باقی می ماند، در حالی که کاهوی برگ (بوستون، نگین کوچک، برگ قرمز و غیره) فقط حتی چند روز دوام می آورد.

دستور پخت با استفاده از کاهو

نخود شلیک می کند

شاخه های نخود و نکات نخود فرنگی

شاخه های نخود شیرین و علفزار می توانند یکی از نادرترین یافته های بهاری باشند. شاخساره های نخود با ساقه توخالی، برگ پیشگی مانند و پیچک مجعد مشخص می شوند. آنها فوق العاده هستند که به سادگی با مقداری سیر سرخ شده، در سالاد ریخته می شوند یا به ،وان چاشنی روی نان تست. نوک نخود، برگها و ساقه های لطیف گیاهان نخود بالغ هستند.

در فروشگاه‌های مواد غذایی آسیایی، معمولاً می‌تو،د شاخه‌های نخود و نوک نخود را در تمام طول سال و در میان کیسه‌ها پیدا کنید. من تمایل دارم شاخه های نخود را در بازار کشاورزان در حوالی بهار پیدا کنم. بسیاری از کشاورزان شروع به فروش شاخه های نخود به ،وان سبزه کوچک کرده اند.

نحوه انتخاب و نگهداری شاخه های نخود فرنگی

شاخه های نخود معمولاً به صورت کیسه ای یا در صدف های پ،تیکی فروخته می شوند. کیسه هایی از شاخه های نخود و نوک نخودی را انتخاب کنید که به رنگ سبز روشن و تند باشد. شاخه های کوچکتر نخود جوان تر و نرم تر هستند. ساقه های ضخیم تر ممکن است کمی فیبری باشند، بنابراین ممکن است مجبور شوید ،مت بالایی را از پایه جدا کنید. شاخه های نخود را در کیسه پ،تیکی به مدت 4 تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از شاخه های نخود فرنگی

نخود قندی - راهنمای تولید

نخود اسنپ

نخود اسنپ، بر خلاف نخودهای ،یسی (پوسته ای) خود، با یک غلاف کاملاً خوراکی شیرین است. و، درست حدس زدید، آنها برایشان جذابیت دارند، به خصوص اگر خام خورده شوند.

قبل از پختن، حتما نخ را از بالای غلاف نخود بکشید، در غیر این صورت احتمالاً نخ را بین دندان های خود گیر کرده اید! مقداری کرانچ را به یک سرخ شده اضافه کنید یا از کیسه خارج شده لذت ببرید.

نحوه انتخاب و نگهداری نخود اسنپ

نخود فرنگی را انتخاب کنید که به رنگ سبز روشن و سفت باشد و بیرونی ترد داشته باشد. اگر بتو،د نخود فرنگی را با برگ های سبز و ساقه کوتاه دست نخورده پیدا کنید، به این م،ی است که نخود فرنگی بسیار تازه است. در یخچال در یک کیسه کاغذی یا یک کیسه نخی متراکم بافته شده در کشوی کریسپر نگهداری کنید. آنها باید 4 تا 7 روز نگهداری شوند، بسته به اینکه نخودها در هنگام ،ید چقدر تازه هستند.

دستور غذاها با استفاده از نخود فرنگی اسنپ

اسپرینگ رول توفو توت فرنگی و تریاکی

توت فرنگی

دیدن توت فرنگی در ماه مه نشانه مطمئنی است که تابستان نزدیک است. توت فرنگی ها حاوی مقداری رنگ قرمز یاقوتی هستند اما منگنز، فولات، پتاسیم و ویتامین C نیز دارند. در بهار، توت فرنگی اغلب با ریواس ترش جفت می شود. البته افزودن به اسموتی‌ها و خوردن توت‌ها مستقیماً از کارتن انتخاب‌های آس، هستند.

نحوه انتخاب و نگهداری توت فرنگی

توت فرنگی هایی با رنگ یاقوتی عمیق و بدون اثر پوسیدگی انتخاب کنید. برای نگهداری توت فرنگی، یک ظرف بزرگ تاپر ظروف را با دستمال کاغذی بپوش،د و توت فرنگی ها را روی آن قرار دهید. اگر نمی تو،د همه توت فرنگی ها را در یک لایه قرار دهید، حوله های کاغذی را روی لایه زیرین توت فرنگی قرار دهید. سپس، توت فرنگی های باقی مانده را روی آن قرار دهید.

Kitchn نیز تست شده است روش های مختلف نگهداری توت فرنگیو پیشنهاد کرد که توت ها را در محلول سرکه خیس کنید و سپس قبل از قرار دادن در یخچال به ،وان راهی برای حفظ طراوت توت ها خشک کنید. من شخصاً این کار را نمی‌کنم، اما اگر وقت دارید مطمئناً می‌تو،د این کار را امتحان کنید.

دستور العمل با استفاده از توت فرنگی

این پست در ابتدا در سال 2017 منتشر شد و به‌روزرس، شده است تا حاوی نکات انتخاب محصول و ع،‌های بیشتر باشد.


منبع: https://healthynibblesandbits.com/may-،uce-guide/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با