استان چهارمحال و بختیاری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سپس سس سویا، روغن زیتون و فلفل را به گوشت و مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل، فلفل دلمه و زعفران دم‌کرده را به مرغ بیفزایید و آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند. نیم ساعت قبل از پخت کباب، مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید.برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید. سپس با استفاده از گوشتکوب یا بیفتک به‌آرامی روی گوشت و مرغ‌ها بکوبید تا مرز بین گوشت‌ها از بین برود و به هم نزدیک‌تر شوند.

  • جالب است بدانید که در گذشته در مهمانی‌های مجلل و رسمی، شیرین پلو، اولین انتخاب و قیمه نثار، دومین انتخاب بود.
  • این خورش طعمی مشابه آبگوشت دارد که از همین نظر متفاوت است.
  • پیاز، لوبیا، برنج، سبزی آش، کشک، نعنا، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه از مواد تشکیل دهنده آن هستند.
  • در ادامه رب یا گوجه‌فرنگی خرد شده، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و وقتی بوی خامی آن‌ها گرفته شد، عدسی را که از قبل خیس کرده بودید، همراه با آب کافی به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که عدس روی حرارت ملایم کاملا بپزد.

آش گوشت، یکی از غذاهای مجلسی شهرستان خرم آباد در استان لرستان است که معمولا برای عروسی‌ها و اعیاد طبخ می‌شود. این غذا برخلاف نام آن، یک آش نیست؛ بلکه یک مدل چلو گوشت است که به آن زیربرنجی نیز می‌گویند. زیر برنجی در سینی بزرگی که به‌ اصطلاح لری به آن مجمع می‌گویند، سرو می‌شود. استان لرستان در غرب کشور با نام سرزمین آبشارها مشهور است و هر سال، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند. غذاهای محلی این منطقه از قدمت و تنوع بسیاری برخوردار هستند و بدون شک، شما را عاشق خود خواهند کرد. زیره پلو یا پلو زیره یکی از مقوی‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی کرمان است که با زیره سیاه یا مخلوط زیره سیاه و سبز درست می‌شود.

در ناحیه های مختلف ایران، به تناسب امکانات موجود، غذاهای محلی گوناگونی تهیه می شود. ایرانیان مزه های جدیند را بنا ترکیب کردن مواد غذایی به خوبی یافته اند. برای آشنایی با طرز تهیه کباب بختیاری لطفا اینجا را کلیک بفرمایید . روغن حیوانی متداول بین عشایر منطقه چهارمحال و بختیاری می باشد که با ترکیبی از عسل یا شیره یک خوراک بسیار مقوی و خوشمزه به شمار می رود.

طرز تهیه قیمه پلو + نکات مهمی که باید بدانید

گردوهای خیس خورده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دادن را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید. سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید.

نماینده مجلس: سران قوا به جای حل مشکل، غرب و شرق را نفرین می‌کنند

این چشمه در محلهٔ ساطح لردگان واقع است که مظهر شهر لردگان است. کارخانه بِه مالت هفشجان باعنوان اولین و تنها کارخانه مالت‌سازی ایران و خاورمیانه در شهرک صنعتی هفشجان قرار دارد. نخستین کارخانه مالت‌سازی صنعتی کشور با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شبکه بانکی در سال ۱۳۸۹ توسط مهندس رستمی در شهر هفشجان به بهره‌برداری رسید. پس از اینکه سیخ کردن گوشت به اتمام رسید سیخ ها را روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار دهید و مانند کباب برگ با پست کارد کمی روی گوشت ها بکوبید تا تخت و یکدست شوند. بریز به زبان بختیاری یعنی سرخ کردن، آب بریز یعنی گوشتی که با آب خودش بپزد و سرخ شود، که بصورت مخفف در آمده و شده آبریز.

جاذبه های دیدنی شهرکرد

اگر به این استان رفتید، غذاهی سنتی و بومی و محلی آن را امتحان کنید. خوراک شوربای قیمه ریزه یکی از غذاهای لذیذ استان چهار محال و بختیاری است که طرفداران زیادی دارد . برای آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه زمان و برای پختن و جا افتادن آن 3 ساعت زمان احتیاج دارید و می توانید این غذا را هم به عنوان وعده غذایی اصلی ناهار یا شام و هم به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان تهیه کنید.

سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود. آب برنج را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید. ته قابلمه، نه دیگ سیب‌زمینی بگذارید و برنج را روی آن بریزید تا روی شعله ملایم گاز با دم‌کنی، دم بکشد. گشنیز و جعفری خرد شده و تفت داده شده را پس از یک ساعت پخت گوشت و حبوبات در قابلمه بریزید.

انواع اقامتگاه و ویلا در سراسر ایران از طریق سایت بومگردی قابل اجاره هستند. شربت زعفران و نبات، زعفران با عسل (عسل باید مرغوب و بدون افزودن شکر باشد)، شربت، شربت بهارنارنج‌، شربت نعناع، شربت عرق یونجه. اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است.