انواع غذاهای محلی گیلان؛ سفره سنتی گیلانی ها مجله ایرانگرد-غذا شرقی

اینجا قیمت غذا ها به نسبت مناسب است و حتی نسبت به رستوران های خوب تنکابن، آن هایی که هم غذای خوب دارند و هم محیطی لاکچری و آنچنانی مناسب می باشد. از طرفی، کیفیت غذا ها فوق العاده است و مزه خاطره انگیزی هم دارد تا شما اگر از جزء رستوران گرد هایی هستید که به غذا بیشتر اهمیت می دهید تا محیط، به مشتری ثابت رستوران امیر طوبایی تبدیل شوید. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از طعم بادمجان و یا ترشی چندان خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ناز خاتون گیلانی را تجربه کنید. این چاشنی خوشمزه، طعم متفاوتی از بادمجان کبابی را زیر زبانتان می‌آورد. ترکیب این ترشی خوشمزه، بادمجان کباب شده، گوجه‌فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنای خشک و رب انار است.

  • اگر غذاهای هندی را مصرف کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.
  • رستوران سنتی کابانا کباب یک رستورانی دو طبقه است و ظرفیت خوبی هم دارد اما چون جزء معروف ترین رستوران های تنکابن می باشد، در ایام شلوغ سال شاید سر و صدای مشتریان بخاطر حضور جمعیت زیاد در محیطی کوچک کمی ناخوشایند باشد.
  • اگر از ما بخواهید یک رستوران خوب در غرب تنکابن را به شما معرفی کنیم که غذا های ایرانی و محلی سرو کند، یکی از بهترین پیشنهادهایمان رستوران سه کاج است.
  • این خورشت پر ارزش و فوق العاده با استفاده از اسفناج، چغندر قرمز یا همان لبو، ماش، سیر، کدو تنبل و آب نارنج تهیه می‌شود که هرکدام از مواد اولیه آن به تنهایی سرشار از مقدار زیادی ویتامین‌های مختلف است.
  • ۲ لیوان آب یخ همراه یخ اضافه کرده و در گمج رو گذاشته تا با حرارت ملایم ۱ ساعت بپزد.

برای دسرتسی به میدان آزادی هم کافیست در غرب تنکابن وارد بلوار شیرودی شوید تا در انتهای بلوار به میدان آزادی برسید. رستوران تهران تنکابن در ضلع شمال شرق میدان آزادی قرار دارد. همچنین پیشنهاد می کنیم در ضلع شمالی میدان آزادی هم وارد خیابان کریم آباد شوید تا در انتهای خیابان، نگاهی هم به پارک ساحلی کرمی آباد بیاندازید که از جمله محبوب ترین جاهای دیدنی و تفریحی مجله خبری غذا تنکابن به حساب می آید. رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی در خیابان انقلاب تنکابن قرار دارد و خیابان انقلاب از روستای خرم آباد تا مرکز شهر تنکابن ادامه دارد. از طریق خیابان های جمهوری و فردوسی که دوتا از مهم ترین خیابان های تنکابن هستند می توانند وارد خیابان انقلاب شوید و در خیابان انقلاب نزدیک به خیابان جمهوری، رستوران عمارت پارسی را مشاهده خواهید کرد.

تنها ۱۳ درصد از ۲۳ میلیون جابجایی روزانه تهران با اتوبوس و مترو انجام می‌شود

در کشوری که پایتخت ادویه در جهان است و بیش از 200 نوع دسر سرو می‌شود، هیچ سلیقه‌ای ناراضی نخواهد بود. همچنین غذاهای هندی در خارج از هند بسیار خوش درخشیده‌اند به طوری که امروزه در آمریکا، بیش از 20 هزار رستوران هندی غذا سرو می‌کنند. نکته جالب توجه در مورد غذاهای هندی این است که عموماً دسترسی به آن‌ها راحت است و در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی هند غذای خیابانی و رستوران‌های مختلف بسیاری موجود است. در این مطلب، سعی بر این بود به شما کمک کنیم با سلایقی که دارید، خوشمزه ترین غذای هندی را پیدا کنید.

۲- چغرتمه مرغ

ممکن است از نظر ظاهری این غذای ساده گیلانی خیلی خوشمزه به نظر نرسد. ورقه بادمجون یا ورقه بادمجان جزو غذاهای ساده اما فوق العاده خوش طعمی است که آماده کردنش در یک زمان کوتاه می‌ تواند علاوه بر یک سرگرمی جدید، باعث کشف طعم‌ های تازه شود. جزییات و مراحل طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی با مرغ یا گوشت و آموزش ترکیب دقیق سبزی آن را در لینک مربوطه مطالعه کنید. سبزی که خود گیلانی‌ها برای پخت این غذا استفاده می‌ کنند شامل نعنا، خالواش، چوچاق و گشنیز است.

مثلا سرو کباب‌ها در دیگچه‌های کوچک سفالی و گارنیش بشقاب‌ها به سبک جدید از ویژگی ‌های این رستوران لوکس است. گمج در مجموعه راه چوبی در اتوبان حقانی قرار دارد و شعبه دوم آن که فقط مخصوص بیرون‌بر است در فودکورت راه چوبی. اما همیشه شلوغ است و تعداد کم میز و صندلی‌ها هم به این شلوغی اضافه کرده است. خوشبین فقط برای ناهار باز است و در محدوده طرح ترافیک هم قرار دارد که باعث می‌شود در روز‌های تعطیل صف بیشتری را تحمل کنید. در مجموع خوشبین با اختلاف از همه رستوران‌های رشتی تهران جلوتر است و اگر ایرادی هم به آن وارد باشد معمولا از طرف کسانی است که یا تحمل شلوغی را ندارند و یا می‌خواهند در فضایی لوکس و با آرامش غذایشان را نوش جان کنند. منو بارکواز اکبر جوجه معروف گرفته تا انواع ماهی شمالی، مثل ماهی سفید و قزل‌آلا، میزا قاسمی (با بادمجان کبابی)، کباب ترش، باقلاقاتوق و اشپل شور (خاویار ماهی سفید) را شامل می‌شود.