ایران-آشپزی بهترین غذاهای ایرانی از طریق دستور العمل های ما-غذا شرقی

آش دوغ به زبان ترکی آیران آش یا دوغا معنی شده و تفاوت آن با دیگر آش‌ها را می‌توان در انواع سبزی های کوهی و همچنین دوغی که برای طعم دار کردن آن اضافه میشود دانست. با توجه به اینکه در شهر همیشه سبز و رویایی تبریز دامپروری بسیار رواج دارد، طعم خاص دوغ به خاطر تغذیه سالم دام ها ملموس‌تر است. با گسترش پخت و سرو آش دوغ شاید کمتر کسی بداند که آش دوغ اصالت تبریزی دارد. به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. معمولاً در مهمانی‌های آخر هفته و دورهمی‌ها وقتی صحبت از آشپزی می‌شود، اولین جوابی که برای سؤال ناهار چی درست کنم؟ می‌شنوید، نام یکی از انواع خورش ایرانی است. اما غافل از اینکه به‌غیراز خورش قیمه و فسنجان، لیست غذاهای مجلسی ایرانی بسیار بلند است.

  • طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است.
  • حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد.
  • حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.
  • در گذشته آب دوغ خیار یکی از غذاهای ایرانی دارای جایگاه در روتین زندگی مردم بوده است.

در خورشت قورمه سبزی جا افتادن اهمیت زیادی دارد، درواقع رمز و راز طعم قورمه سبزی به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی علاوه بر پخت در جا انداختن آن است. اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید. نوع پخت دیزی و آبگوشت به شکلی است که با استفاده از گوشت گوسفند، حبوبات، و گاهی گوجه به خوبی می ‌توان آن را انجام داد.

خورشت زرشک آلو

در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است. در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند. در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد.

اگر شما نام خورش را از روی آن بردارید و با چشم بسته آن را تست کنید، می‌گویید چقدر این دسر خوش طعم‌­ است. آب دوغ خیار از دوران ایران باستان بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و محبوب­‌ترین غذای تابستانی در آشپزی ما ایرانیان محسوب می‌­شود. برخی از مردم ایران این غذا را به عنوان پیش‌­غذا سرو مجله خبری غذا می‌­کنند و برخی دیگر آن را برای ناهار یا شام به عنوان یک وعده کامل در روزهای گرم تابستان میل می­‌کنند. در تهیه عدس ‌پلو از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. به طور مثال برخی آن را با گوشت کوفته ریزه، گوشت چرخ کرده تفت داده شده، گوشت مرغ و به همراه کشمش و خرما تهیه می‌نمایند.

طرز تهیه حلیم بادمجان اصفهانی مجلسی مثل بازاری

اگه روکش قابلمه خط و خش نداشته باشه ته چین بهش نمیچسبه. موقع خارج کردن یا بگذارید قابلمه خنک شه یکم یا ته قابلمه رو زیر آب سرد بگیرید و بعد روی دیس برگردونیدش. یادم می آید از کودکی ارادت خاصی به این خورشت فوق العاده داشته ام.

بعد از اینکه همه دلمه ها را در قابلمه گذاشتید، سس را به همراه مقداری آب روی آنها بریزید و اجازه دهید تا دلمه خوب بپزند. دستور کامل طرز تهیه دلمه برگ مو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. خوراک لوبیا چیتی یک غذای خوشمزه و مقوی برای ناهار یا شام است. خوراک لوبیا چیتی با سیب زمینی و قارچ خوشمزه تر است و باید طوری درست کنیم که خوراک لعاب داشته باشد. سالاد الویه از غذاهای خوشمزه در پذیرایی از مهمان و به هنگام رفتن به پیکنیک به همراه نان سرو می‌شود. در تهیه سالد الویه از موادی چون سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور و مرغ به همراه سس مایونز استفاده می‌شود.

سپس یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن مقداری روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. برای مشاهده ادامه‌ی مطالب طرز تهیه قیمه نثار کلیک کنید. کرفس یکی از سبزیجات مقوی و مفید برای بدن است و کسانی که رژیم لاغری دارند، آب کرفس میل می‌کنند. بین لیست غذای استان کهگیلویه و بویراحمد بیلهر پلو وجود داره .

گردشگران خارجی که در زمان ماه رمضان به ایران سفر می­کنند با خوردن زولبیا و بامیه به سرعت شیفته آن می­شوند. زولبیا ترکیبی از آرد، ماست، روغن، جوش شیرین و زعفران است. تا حدی که به کسی که غذا می‌پخته آشپز می گفتند؛ لفظی که تا به امروز هم جاری است. این قضیه خود گویای ارزش و همه گیر بودن آش در سفره‌های ایرانی از دیرباز است. موادی مانند نخود، سیر، کشمش سبز، مغز بادام و پسته، خلال پوست نارنج و کشمش پلویی که امروزه کمتر کسی برای طبخ زرشک پلو از آنها استفاده می‌کند و بیشتر شبیه مرصع پلوی امروزی است. برای بررسی بیشتر دوره‌های آنلاین آشپزی آموزشگاه آرسس شف شامل آشپزی ملل، فست فود، آشپزی تخصصی، غذای سنتی و…