بهترین آب سبزیجات خانگی – دستور العمل های فصلی سالم


طرز تهیه آب سبزیجات خانگی
آب سبزیجات خانگی در شیشه های مزون
بهترین دستور پخت سبزیجات

دستور پخت سبزیجات خانگی ما یک برش بالاتر از بقیه است. روش امضای ما و ،یبی از مواد اصلی، خوشمزه‌ترین آبگوشت سبزیجات را به دست می‌دهد که هم از نظر طعم غنی است و هم بلوک ساختم، عالی برای همه سوپ‌ها، خورش‌ها و دستور پخت‌های شما با استفاده از آبگوشت سبزیجات است.

آب سبزیجات خانگی که به شیشه های مزون ریخته می شود

این پست شامل پیوندهای مربوط است.

چرا ما عاشق درست ، سبزیجات خانگی هستیم

مایه دل،ب خوب یک غذای اصلی آشپزخانه است، و این دستور یک جایگزین گیاهی عالی برای روش آزمایش شده و واقعی ماست مرغ است!

این آب سبزیجات یک دستور العمل مقرون به صرفه است که سرشار از طعم و مواد مغذی است. چه از آن به ،وان آب سوپ، چه برای ریزوتو یا برای تقویت طعم بیشتر استفاده کنید، مطمئناً پایه قوی بسیاری از دستور العمل های مورد علاقه شما خواهد بود.

نکات مهم دستور غذا

  • فقط 20 دقیقه زمان آماده سازی فعال! سپس می تو،د آن را ست کنید و اجازه دهید خانه را با عطر خوشمزه اش پر کند.
  • ما از a استفاده کردیم ،یب مشخصی از مواد تشکیل دهنده و تکنیک های کلیدی برای حدا،ر طعم!
  • کارامل ، پیاز و سیر ابتدا عمیق‌ترین و طعم‌دارترین آبگوشت را به دست می‌آورند
  • کمی قارچ خشک برای طعم شگفت انگیز اومامی اضافه شده است
  • زردچوبه رنگ کهربایی عالی را اضافه می کند و فواید ضد التهابی!
  • ما استفاده می کنیم سیب زمینی شیرین برای اسکناس های شیرین برای تعادل هر تلخی
  • آب سبزیجات خانگی فقط 27 کا،ی دارد!
  • تا 6 ماه در فریزر نگهداری می شود – برای استفاده آسان آنها را در مکعب های سبزیجات فریز کنید.

مواد اصلی برای این دستور پخت سبزیجات

مواد تشکیل دهنده برای آب سبزیجات در کاسه های جداگانه سازماندهی شده است
  • Mirepoix: ،یبی از کرفس، پیاز و هویج ،د شده.
  • نمک: مقدار نسبتا کمی نمک به پیاز و سیر اضافه می کنیم. این رطوبت را خارج می کند که به بهبود کاراملی شدن قندهای طبیعی کمک می کند. شور ، قیمه کافی نیست (مثل آبگوشت سبزیجات جعبه ای).
  • سیب زمینی های شیرین: یکی از کلیدهای موجود در سبزیجات عالی، گنجاندن سیب زمینی شیرین برای افزودن شیرینی است. آنها همچنین دارای نشاسته ملایمی هستند که بدن را به بدن می بخشد. سیب زمینی شیرین خود را تمیز کرده و به دو تکه برش دهید.
  • قارچ پورسینی خشک: قارچ های خشک طعم اومی را عمیق تر می کنند. قارچ پورسینی در دمای اتاق در بخش تولید یافت می شود، اما اگر نمی تو،د آنها را پیدا کنید، می تو،د به جای آن از 8 اونس قارچ تازه تمیز یا مقدار کمی قارچ شیتاکه خشک شده استفاده کنید. اگر طعم جایگزین اومامی می‌خواهید، یک لیوان سس سویا یا یک قاشق غذاخوری مخمر مغذی اضافه کنید.
  • ریشه زردچوبه: برای رنگ همچنین اگر زردچوبه تازه پیدا نکردید، می تو،د پوست پیاز را زیر پوست قرار دهید
  • آب سرد: برای پایه مایع سهام
  • چاشنی ها: نکته کلیدی این است که آن را خنثی نگه دارید، بنابراین از دانه فلفل، برگ بو، رزماری و آویشن استفاده می کنیم. دیگر را ببینید تغییرات و جایگزینی.

آموزش گام به گام برای تهیه آبگوشت خانگی

پیاز را بپزید و سبزیجات را اضافه کنید

مرحله 1: پیاز را بپزید

روغن را در اطراف کف یک قابلمه سوپ بزرگ با کف سنگین بچرخ،د. پیاز ،د شده و سیر له شده را اضافه کنید سپس نمک بپاشید. روی حرارت متوسط، در حالی که گهگاه هم می زنید، آن را بپزید تا پیازها کمی طلایی شوند و در ته قابلمه جوش بیاید. این باید 15 تا 17 دقیقه طول بکشد.

مرحله 2: سبزیجات را اضافه کنید

در آب بریزید و هویج، کرفس، آویشن، برگ بو، سیب زمینی شیرین، رزماری، قارچ پورسینی، دانه فلفل و زردچوبه را اضافه کنید.

آب سبزیجات را در یک قابلمه بزرگ بجوش،د

مرحله 3: بجوش،د

حرارت را زیاد کنید و با درب به صورت کج بپوش،د. محتویات قابلمه را بجوش،د.

مرحله 4: اجازه دهید سبزیجات استوک بپزند

حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد و سپس حدود 1 ساعت تا 1 ساعت و 20 دقیقه بپزید تا سبزیجات کاملا نرم شوند و مایه کاملا رنگی شود.

بعد از خنک شدن آب سبزیجات را صاف کرده و نگهداری کنید

مرحله 5: صافی کنید

عصاره را از طریق یک الک توری ریز یا صافی که با پارچه پنیر پوشانده شده است صاف کنید.

مرحله 6: خنک و ذخیره کنید

اجازه دهید مایه صاف شده خنک شود و سپس آن را به شیشه یا ظروف نگهداری منتقل کنید. می تو،د تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید یا تا 6 ماه در فریزر بگذارید.

آب سبزیجات را در یک شیشه مزون صاف کنید

راه های استفاده از استاک گیاهی

نحوه استفاده از آبگوشت خانگی به جای آبگوشت قوطی یا کنسرو شده سبزیجات:

آب گوشت خانگی خود را به جای آبگوشت سبزیجات کم سدیم جایگزین کنید. با این حال، اگر در دستور پخت آبگوشت کم سدیم مشخص نشده است، باید نمک را به طعم اضافه کنید، زیرا آبگوشت سبزیجات حاوی سدیم است.

پیشنهاد ما فقط اضافه ، نمک به طعم است، اما به ،وان یک دستورالعمل کلی، توجه داشته باشید که موجودی ما کمتر از 100 میلی گرم سدیم در هر فنجان دارد و آب سبزیجات ،یداری شده در فروشگاه بیش از 600 میلی گرم در هر فنجان دارد. با استفاده از این مقایسه به ،وان راهنما، می تو،د برنامه ریزی کنید که به ازای هر فنجان آب خانگی تا ¼ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید.

سوالات متداول و نکات تخصصی

چگونه آب سبزیجات را منجمد کنیم

اجازه دهید مایه خنک شود و سپس آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توان آن را به مدت 6 ماه منجمد نگه داشت. شما می تو،د استفاده کنید مکعب های شام برای منجمد ، استاک و سپس مکعب های سبزیجات اندازه گیری شده را برای اضافه ، به دستور العمل های خود داشته باشید.

انبار سبزیجات چقدر دوام می آورد؟

در شیشه یا ظرف دربسته نگهداری شود. حدود یک هفته در یخچال یا 6 ماه در فریزر ماندگاری دارد.

تفاوت بین استاک و آبگوشت چیست؟?

آب سبزیجات چاشنی است در حالی که آب سبزیجات یا کم است یا بدون سدیم. برای آبگوشت ها و آبگوشت های تهیه شده با گوشت و استخوان، این تمایز از منظر آشپزی ظریف تر است. در مورد گوشت غیر گیاهی مانند مرغ یا گوشت ،، آب گوشت فقط با استخوان و آبگوشت با گوشت و استخوان درست می شود.

آیا می توانم از ضایعات سبزیجات برای استوک استفاده کنم؟?

آره! ما عاشق نگهداری ساقه‌های جعفری، پوست بیرونی نرم پیاز، انتهای قهوه‌ای شده ساقه‌های کرفس و لوبیا سبز در یک کیسه پ،تیکی در فریزر هستیم. آنها را در مرحله 2 به همراه سایر سبزیجات به مایه اضافه می کنیم. مهم است که از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید و بهتر است از ضایعات سبزیجات تلخ مانند پوست هویج و برگ کرفس خودداری کنید. سبزیجات با طعم قوی (مانند رازیانه) و براسیکا (مانند کلم بروکلی و کلم برو،ل) را محدود کنید، زیرا طعم بدی به مایه می‌دهند.

چقدر آب سبزیجات میپزید؟

بعد از اینکه جوش آمد، مایه را به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 20 دقیقه بپزید. اگر مطمئن نیستید که انجام شده است، می‌تو،د یک تکه هویج را بچشید تا ببینید آیا هنوز طعم هویج دارد یا خیر. اگر این میکند10 تا 15 دقیقه دیگر بجوش،د. اگر طعم آن شبیه به سبزیجات باشد، تمام پتانسیل طعم دهی آن صرف می شود و اکنون آماده هستید تا به مرحله بعدی بروید.

چگونه از کدر شدن آب سبزیجات جلوگیری کنیم؟

مخلوط استاک را نجوش،د، آن را هم نزنید و مطمئن شوید که آب سبزیجات خود را فقط به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 20 دقیقه بپزید. شما نمی خواهید سبزیجات در اثر هم زدن یا پختن بیش از حد از بین بروند، زیرا این کار باعث کدر شدن مایه شما می شود.

تغییرات و جایگزینی

  • در صورت تمایل، نیمی از پیاز را با تره فرنگی ،د شده جایگزین کنید.
  • این گزینه برای استفاده از رب گوجه فرنگی، پوست پیاز، سس سویا، مخمر مغذی و/یا قارچ تازه وجود دارد.
  • برای طعم بیشتر، سعی کنید سبزیجات را به مدت 35 دقیقه در یک تابه ورقه ای تفت دهید، هر از گاهی هم بزنید، در دمای 400 درجه فارنهایت قبل از تهیه آب.
  • یک قاشق غذاخوری پوره سیر تفت داده شده را به آن اضافه کنید.

بعد از صاف ، سبزیجات با سبزیجات چه کار می توانم انجام دهم?

ما تمایل داریم سبزیجات باقیمانده را کمپوست کنیم زیرا هنگامی که آنها به مدت یک ساعت (یا بیشتر) بجوشانند، بیشتر طعم خود را دارند. یک تشبیه خوب که باید به آن فکر کرد این است که تهیه آبگوشت شبیه درست ، چای است. سبزیجات کیسه‌ای چای شما هستند و پس از آماده شدن، مانند یک چای کیسه‌ای استفاده می‌شوند. آنها فقط طعم سبزیجات را خواهند داشت! با این حال، اگر می‌خواهید آنها را ذخیره کنید، از آزمایش روش‌های استفاده از آن لذت ببرید.

دستور پخت سوپ گیاهی مورد علاقه

از مطالعه شما بسیار متشکریم. اگر در اینجا تازه کار هستید، ممکن است بخواهید در آن ثبت نام کنید خبرنامه ایمیل من برای دریافت برنامه رایگان منوی هفتگی و آ،ین دستور العمل ها مستقیماً در صندوق ورودی خود. اگر این دستور را درست می کنید، لطفاً برگردید و رتبه بندی و بررسی ستاره را بگذارید. من دوست دارم نظر شما را بشنوم!

آشپزی مبارک! ~کتی

چاپ

<،le>ساعت نماد ساعت<،le>کارد و چنگال نماد کارد و چنگال<،le>پرچم نماد پرچم<،le>پوشه نماد پوشه<،le>اینستاگرام آی، اینستاگرام<،le>pinterest نماد pinterest<،le>فیس بوک نماد فیس بوک<،le>چاپ نماد چاپ<،le>مربع ها نماد مربع<،le>قلب نماد قلب<،le>قلب جامد نماد قلب جامد

شرح

دستور پخت سبزیجات خانگی ما یک برش بالاتر از بقیه است. روش امضای ما، و ،یبی از مواد کلیدی، لذیذترین آبگوشت سبزیجات را به دست می‌دهد که هم از نظر طعم غنی است و هم بلوک ساختم، عالی برای تمام خورش‌ها و دستور پخت‌های سوپ شما با استفاده از آب سبزیجات است.


  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی
  • 3 پیاز، پوست کنده و ،د شده
  • 1 سر سیر، حبه های له شده و پوست کنده
  • ½ قاشق چای خوری نمک
  • 16 فنجان اب
  • 5 هویج متوسط، پوست کنده و ،د کنید 1تکه های اینچی
  • 4 ساقه کرفس، برش داده شده 1تکه های اینچی
  • 4 شاخه های کامل آویشن تازه
  • 2 برگ بو
  • 1 سیب زمینی شیرین، برش داده شده 2تکه های اینچی
  • 1 شاخه کوچک رزماری تازه
  • ½ اونس قارچ پورسینی خشک (نوک را ببینید)
  • ½ قاشق چای خوری دانه های فلفل کامل
  • ½ قاشق چای خوری زردچوبه آسیاب شده یا 2 اینچ ریشه زردچوبه را از طول نصف کنید


  1. روغن را در ته یک قابلمه سوپ بزرگ با کف سنگین بچرخ،د. پیاز و سیر له شده را به آن اضافه کنید و نمک بپاشید. روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا پیازها خیلی شروع شده و کمی طلایی شوند، 15 دقیقه تا 17 دقیقه.
  2. در آب بریزید و هویج، کرفس، آویشن، برگ بو، سیب زمینی شیرین، رزماری، قارچ پورسینی، دانه فلفل و زردچوبه را اضافه کنید.
  3. حرارت را زیاد کنید، درب را به صورت کج بپوش،د و بگذارید بجوشد.
  4. حرارت را کم کنید تا به آرامی بجوشد و بپزید تا سبزیجات کاملا نرم شوند و مایه کاملا رنگی شود، 1 ساعت تا 1 ساعت و 20 دقیقه.
  5. از صافی مشبک یا صافی که با پارچه پنیری پوشانده شده است صاف کنید.
  6. خنک شده و به شیشه یا ظروف نگهداری منتقل کنید. تا 1 هفته در یخچال یا تا 6 ماه در یخچال نگهداری کنید.

یادداشت

نکات مواد تشکیل دهنده:

تره فرنگی: در صورت تمایل، نیمی از پیاز را با تره فرنگی ،د شده جایگزین کنید

زردچوبه: اگر نمی تو،د ریشه زردچوبه را پیدا کنید، می تو،د از زردچوبه آسیاب شده استفاده کنید یا به جای آن پوست دو پیاز را اضافه کنید تا رنگ غنی آن تقویت شود.

قارچ پورسینی: اینها در دمای اتاق ذخیره می شوند و در بخش محصولات یا راهروهای بین المللی سوپرمارکت های بزرگ و در فروشگاه های تخصصی لذیذ یافت می شوند. از طرف دیگر، قارچ های تازه یا مقدار کمی قارچ شیتاکه خشک شده را در 8 اونس تمیز کنید.

ذخیره سازی

اجازه دهید مایه خنک شود و سپس آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توان آن را به مدت 1 هفته در یخچال و یا 6 ماه در یخچال نگهداری کرد.

  • زمان آماده سازی: 10 دقیقه
  • زمان فعال: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • دسته بندی: سوپ و خورش
  • روش: صفحه اجاق گاز
  • غذا: آمریکایی

تغذیه

  • اندازه خدمت: 1 فنجان
  • کا،ی: 27
  • قند: 1 گرم
  • چربی: 2 گرم
  • کربوهیدرات ها: 2 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • پروتئین: 1 گرم

کلید واژه ها: آب سبزیجات خانگی، آب سبزیجات، آب سبزیجات، بهترین آب سبزیجات، مکعب های آب سبزیجات، آب سبزیجات خانگی، دستور تهیه آب سبزیجات تیره

درباره نویسنده

کیت وبستر

کیتی وبستر در کالج اسکیدمور هنر و عکاسی خوانده و فارغ التحصیل موسسه آشپزی نیو،ند است. او از سال 2001 که برای اولین بار در آشپزخانه آزمایشی در مجله EatingWell شروع به کار کرد، یک توسعه دهنده حرفه ای دستور العمل بوده است. دستور العمل های او در مجلات متعددی از جمله Shape، Fitness، Parents و چندین نشریه Edible Communities در میان دیگران منتشر شده است. کتاب آشپزی او، Maple {Quirk Books} در سال 2015 منتشر شد. او دستور العمل های فصلی سالم را در سال 2009 راه اندازی کرد. او با همسر، دو دختر نوجوان و دو آزمایشگاه زرد در ورمونت زندگی می کند. در اوقات فراغتش، می‌تو،د او را در باشگاه، آشپزی، چیدن ،م، درست ، شربت افرا و مراقبت از باغ چندساله‌اش پیدا کنید.


منبع: https://www.healthyseasonalrecipes.com/best-،memade-vegetable-stock/