بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-غذا شرقی

طعم این خورش باید کمی ترش باشد به همین دلیل کمی لیمو عمانی خشک یا آبلیموی تازه به آن اضافه می­کنند، مدت زیادی طول می­کشد تا رب سبزی جا بیفتد. شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه از جمله سبزیجاتی هستند که در تهیه این خورش اصیل ایرانی استفاده می­شوند. ممكن است در نگاه اول فكر كنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یكی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است كه به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل كردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نكرده‌اند كه این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه كنند.

  • رب انار را نیز به ترکیب تان اضافه کنید و اجازه دهید خوب به مواد درون قابلمه طعم دهد.
  • یکی از لذت‌های اصلی که باید در سفر به اردبیل تجربه کنید، چشیدن غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب آشپزهای آذری است.
  • برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید.

حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. برای طرز تهیه دلمه شکم پر ابتدا گوجه‌ها را روی تخته آشپزخانه خرد کنید. پیاز‌ها را به همراه مقداری روغن درون تابه بریزید و تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید.

کوفته گشنیز شیراز

برای تهیه این غذا، از کله پاچه، برنج ، آلو، برگ زردآلو، سیر، گلپر و قره قوروت استفاده می‌کنند. سغدو به دوشکل درست می‌شود؛ در نوعی از اون که قرمز رنگه، مواد دلمه را داخل سیرابی می‌ریزند و می‌پیچند، درست مثل سایر انواع دلمه‌ها. در شکل دیگر آن، سیرابی را با برنج، آلو، شوید و روغن حیوانی می‌پزند که رنگ آن مثل کله‌پاچه زرد است. ماهی برشته یکی از غذاهای محلی محبوب و پرطرفدار جنوبی است.

داخل فضای رستوران حوضچه‌ای فیروزه‌ای تعبیه شده است که آب در آن جریان دارد و محیط رستوران را بسیار دیدنی می‌کند. آجرهای سنتی، صندلی‌های چوبی و سقف‌های مجله خبری غذا قوسی شکل، همه المان‌های سنتی به‌خوبی رعایت شده‌اند. با قدم برداشتن در این رستوران انگار که وارد سریال شهرزاد و خانه بزرگ آقا شده‌اید!

انواع دمنوش

برای تهیه زیبون به ماهی, برنج, لیموعمانی, فلفل سبز تند و پیاز و سیب‌زمینی نیاز دارید. گمنه یا للک یکی از غذاهای سنتی بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد (لرها به این غذا گِوِنه می‌گویند) است. برای تهیه این غذا للک یا گمنه، پیاز و روغن نیاز دارید.

همچنین هر شب، به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند. شما هم نام غوره را می‌شنوید، دهان‌تان آب می‌افتد؟ آش آبغوره یکی دیگر از غذاهای محلی تبریز است که مزه ترش و لذیذی دارد.

۱۷– جوجه کباب

طرز تهیه خورش ماست در شهرهای شمالی و همدان هم مشابه است و شکر، خلال یادام و پسته جزو اصلی آن به شمار می‌روند. در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است. در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود.