بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان-غذا شرقی

خورش به آلو اگر در فصل پاییز به یزد سفر کردید حتما خورش به آلو را تست کنید. این غذا با ترکیب ترش و شیرین‌اش، طعم ملس خوشایندی دارد که از چشیدن‌اش پشیمان نمی‌شوید. این غذا از برنج، لپه، پیاز سرخ کرده، بلغور و برگ مو و سبزی تازه و خوش بو تهیه می‌شود.

از هر کسی سراغ غذاهای شیرازی را بگیرید، کلم پلو را به شما معرفی می‌کند. معروف‌ترین غذای شیراز کلم پلو است که البته با کلم پلوهای سایر شهرها فرق دارد. به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌های مختلفی در پخت این غذا استفاده می‌شود. همین سبزیجات و ادویه‌ها هستند که دلیل اصلی تغییر طعم و مزه کلم پلوی آشپزهای مختلف می‌شوند. یادتان باشد کلم پلو را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در اهواز در یکی از ویلا های اهواز این غذای لذیذ را تجربه کنید.

  • بعد از اینکه مرغ کاملاً آب پز شد آن را از درون قابلمه خارج کرده و داخل یک ظرف بگذارید.
  • یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند.
  • فضای رستوران کاملاً خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری مراسم خود استفاده کنید.
  • در پخت این غذا از موادی همچون شلم, آب انار, ترخون, نعنا, گندم و انواع ادویه‌ها استفاده می‌شود.

پیاز و سیرها را در یک تابه به همراه روغن، زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید. سپس بادمجان‌های له شده را نیز به درون تابه اضافه کنید. نیم ساعت قبل از برداشتن خورش از روی شعله نمک، فلفل و زردچوبه به همراه لیمو عمانی را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه آخر نیز مقداری زعفران دم کرده روی خورش بریزید. برای پخت خورش قیمه ابتدا باید لپه‌ها را خیس کنید و گوشت‌ها را خرد نمایید. همچنین لیمو عمانی‌ها باید درون آب سرد قرار داده شده و یک سوراخ کوچک روی آن‌ها ایجاد شود، بدین‌ترتیب تلخی آن‌ها گرفته خواهد شد.

طرز تهیه شامی اصفهانی یا کباب زردک با طعم ملس ترش و شیرین

در تهیه این غذا از خیار چمبر، گوشت، نعناع، سیر، پیاز، گندم، عدس، نان خشک، کشک، نمک و فلفل استفاده می‌شود. اگر در روزهای ماه محرم و صفر به شهر مشهد سفر کنید و خیلی خوش‌شانس باشید ممکن است موفق به خوردن شله لذیذ مشهدی‌ها شوید. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای اصیل مشهد است که در مناسبت‌های مذهبی بیشتر از روزهای دیگر پخته می‌شود. شله از غذاهای آبکی و نوعی آش است که آن را با حبوبات، گوشت و ادویه فراوان می‌پزند. مشهدی‌ها روی شله خورشت قیمه هم می‌ریزند که باعث خوشمزه‌تر شدنش می‌شود.

طرز تهیه کلم پلو با گوشت قلقلی

بعد از پخته شدن همه ترکیبات، در یک قابلمه جدا مقداری رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به آن نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. سی دقیقه پس از اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌توانید حرارت زیر آبگوشت را خاموش کنید و آن را سرو نمایید. اگر فکر می‌کنید تنوع سفره غذایی شما کم شده است می‌توانید به سراغ تهیه حلیم بادمجان به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی درجه یک بروید. خورش قیمه یکی از غذاهای سنتی ایرانی از دسته خورش هاست که معمولاً برای نذری دادن نیز بسیار مناسب است. خوردن این خورش در کنار یک برنج ایرانی عالی به همراه سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده، بسیار لذت بخش است. این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرارمی گیرد.

شیشلیک شاندیز با شش تکه دنده گوسفندی تهیه می‌شود و برای طعم دار کردن گوشت هم از مواد مختلفی مثل ماست، زعفران، لیمو، روغن و…استفاده می‌شود. گیلان ر می‌شود قطب غذاهای محلی ایران دانست که یک مقصد جذاب برای همه‌ی شکم‌گردهاست. اگر دوست دارید سوپ شیر شما قارچ داشته باشد، می‌توانید یک ربع قبل از به انتها رسیدن پخت سوپ شیر، قارچ‌ها را که به‌صورت جداگانه کمی تفت‌داده‌اید به مواد اضافه کنید.

در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز. البته این را هم از قلم نیندازید که برای داشتن ته‌دیگ خوب و دلچسب لازم است آن را مدت زمان بیشتری روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی پخته شود و خودش را خوب بگیرد. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .

اگر دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز شده‌ای مثل هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل کنید. این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود مجله خبری غذا یابد. اگر بیماری قلبی دارید در پخت ماهی شکم‌پر به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید و غذایتان را با کلم بروکلی بخارپز شده میل کنید. با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد به بهبود بیماری‌تان کمک زیادی خواهند کرد.

آش آماج علاوه بر موادی که در آش استفاده می‌شود، از نوعی خمیر نامنظم نیز در آن استفاده می‌شود که پس از خشک شدن روی حرارت، در آش از آن استفاده می‌کنند. اگر از دنده‌ کبابی صرف نظر کردید یا به رستورانی رفته‌اید که این غذا را تمام کرده بود، می‌توانید خورشت خلال بادام یا آش سورانه را تجربه کنید. ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزیجات مختلف، رب و ادویه‌های خوش عطر را داخل نان لواش به حالت مربعی می‌پیچند و سپس در روغن داغ سرخ می‌کنند تا سمبوسه آماده شود.