بهترین غذاهای ایرانی از نگاه سرآشپز آمریکایی ️ کارناوال-غذا شرقی

در اکالا بلاگ علاوه بر غذاهای ذکر شده، طرز تهیه غذاهای خوشمزه و خاص دیگر به همراه انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌ها در قسمت آشپزی ببینید. سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید. برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید.

  • معمولاً قورمه سبزی را با برنج زعفرانی یا برنج ساده مصرف می‌ کند.
  • اگر آشپزی که آن را برای شما سرو کرده باشد کمی ذوق هنری بخرج دهد دوست دارید ساعت ها به آن خیره شوید چون شبیه به یک تابلوی نقاشی است!
  • اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید.
  • اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است.

برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. مهمترین عامل لذیذ بودن غذاهای شمال را می‌توان به در دسترس بودن مواد اولیه و تازگی آنها ربط داد. اکثر مواد تشکیل دهنده خوراک ها در یک دسته غذایی تعریف شدند که صیفی جات حلقه جدا نشدنی آنها است. مانند سیر، که در تمامی غذاها موجود است و پیش بینی طعم خوش آن با برخی مواد اولیه قابل تصور نیست مثل انار. مرغ ناردونی یا خورش ناردون یکی از غذاهای لذیذ محلی شمالی است که با شروع فصل انار که فصل سردتر سال است بیشتر طبخ میشود.

غذاهای ایرانی | لیست ۶۵ غذای ایرانی خوشمزه و جدید

آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. پیشهاد می کنیم مقاله کلاس آشپزی را برای اطلاعات بیش تر مطالعه مجله خبری غذا فرمایید. آموزشگاه آریا تهران به عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران، بهترین خدمات آموزشی آشپزی را به شما عزیزان ارائه می کند.

۴۰- خورش پیچاق قیمه

در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد. یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است. برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. غذاهای سنتی و محلی ایران از ساده ترین آنها گرفته تا پرکارترین شان، جزو لذیذترین و خوش طعم ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و سرشار از انوع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید.

یکی از غذاهای خوشمزه و خاص که طرز تهیه آن بسیار راحت است، طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی است. برای تهیه سالاد الویه ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی را می‌گذاریم کاملاً بپزد. سپس مرغ را نیز از قبل به همراه پیاز، ادویه و آب می‌گذاریم کاملاً بپزد. یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند. کافیه نان تازه از بیرون تهیه کنید و با لیست غذاهایی که اشاره می‌کنیم میل کنید.

وقتی که می‌خواهید برنج را دم کنید، شوید را لابه‌لای آن بریزید. کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است.

قیمه نثار در گویش به اشتباه قیمه نساء هم تلفظ می‌شود بیشتر در مراسم و مجالس رسمی آن را سرور میکنند. بوی عجیب و مدهوش کننده زعفران و دارچین از فاصله های خیلی دور هم به مسافران پیغام یک تجربه بی نظیر را می دهد. اگر به تبریز سفر می‌کنید ایمان داشته باشید که معروف‌ترین آش دوغ دنیا! روش های طبخ این آش خوشمزه متفاوت است اما دستور پخت طلایی و اصلی آن نزد مردمان مهمان نواز و خوش ذوق تبریز است.

غذای بعدی از لیست غذاهای مجلسی ایرانی، باقالی پلو با گوشت است که پایه ثابت شام خوشمزه عروسی و مهمانی‌های خانوادگی ایرانی‌هاست. باقالی پلو از مخلوط باقالی و شوید با برنج تهیه می‌شود که در کنار گوشت گوسفند یا گوساله سرو می‌شود. استفاده از ادویه‌هایی مانند دارچین باعث طعم خاطره‌انگیز این غذای خوشمزه می‌شود. در ادامه این مقاله با دستور پخت این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم. لوبیا پلو یکی دیگر از انواع غذای ایرانی می باشد که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی دارد. به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیا پلو را نمی ‌توانیم از قلم بیندازیم.

برای تهیه کشک بادمجان بادمجان‌ها را از قبل شسته و پوست آن‌ها را بکنید. اگر تمایل دارید می‌توانید از کلم قمری هم استفاده کنید. بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند. کلم قمری را هم می‌توانید همانند خلال‌کردن سیب‌زمینی برای سرخ کردن خرد کند. برای درست کردن زیره پلوی خوشمزه به ۴ قاشق غذاخوری زیره نیاز دارید. زمانی که مرغ و پیاز تقریبا سرخ شدند (کمی) رب را اضافه کنید و داخل روغن خوبهم بزنید تا رنگ و لعاب بهتری به مرغتان بدهد.