بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان

برای تهیه خمیر آرد رو داخل ظرف مناسبی بریزین و نمک و خمیر مایه فوری رو بهش اضافه و به خوبی مخلوط کنید. لازانیا یک غذای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد. در ایران نیز اکثر خانم‌های خانه‌دار و کدبانو آن را درست می‌کنند.

آبگوشت به‌شکل امروزی، قدمت زیادی در ایران ندارد؛ این غذا در ابتدا، غذای اعیان و اشراف بود و بر سر سفره مردم عامه دیده نمی‌شد. برنج حاوی کربوهیدرات و ویتامین B1 است که باعث کاهش فشار خون و سطح تری گلیسیرید می شود. در نقاط مختلف ایران این خورش را به روش های مختلف درست می کنند و بعضی جاها آن را ترش می کنند، بعضی دیگر آن را ترش شیرین می کنند و مقداری شکر به غذا اضافه می کنند تا در بعضی جاها کاملاً شیرین شود.

  • آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد.
  • بلغور پلو یا گندم پلو یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که به سرعت در خانه آماده می‌شود.
  • از آنجایی که آلبالو مزه ترشی دارد باید اندازه هر یک از مواد به کار رفته شده در این غذا به درستی اندازه گیری شود تا غذا طعم خوبی پیدا کند.
  • بعد از اینکه عدس پخته شد، برنج را داخل آب ریخته و بگذارید جوش بیاید.
  • علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است.

در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. از محبوب ترین خورش های ایرانی می توان به” قیمه” اشاره کرد که با ترکیبی از موادی همچون گوشت قرمز تکه شده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لپه و … خیلی از افراد در کنار خورش قیمه سیب زمینی نیز سرخ می کنند و گاهی اوقات نیز بادمجان سرخ شده به کار می برند و مورد اول را قیمه سیب زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان نامیده اند. این خورشت خوشمزه همچون دیگر خورش های ایرانی همراه با برنج ایرانی سرو می شود.

میزرا قاسمی را به عنوان غذای اصلی و با برنج سرو می‌کردند. اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند. شاید به این خاطر است که مسافران شهرهای شمالی مایل بودند که بیش از یک طعم را امتحان کنند و به ناچار میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا معروف کردند. غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند. خورشت قورمه سبزی هم یکی از غذاهایی است که می‌توان آن را در لیست خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی، به عنوان غذایی پرطرفدار معرفی کرد. این خورشت رستورانی و مجلسی بسیار اصیل است و جز غذاهای قدیمی ایران نیز محسوب‌ می‌شود.

خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی رقیب قرمه سبزی

پرتقال‌ها را در میکسر یا مخلوط‌‌کن پوره کنید تا سس غلیظ‌تری داشته باشید. در کتاب نادر میرزا، از آشپزان دربار قاجار، نیز اشاره شده است. یکی از ویژگی‌های مهم ماهی، کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی است.

هر کدام از این غذاهای محبوب ایرانی طرفداران خاص خودشان را دارند. بسیاری از توریست‌ها، ایران را با غذاهای منحصر به فردش می شناسند و برای چشیدن طعم آن‌ها به کشورمان سفر می‌کنند تا با فرهنگ غذایی ما آشنا شوند. چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم. برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است.

طرز تهیه آش آبادانی با کلیه نکات | آش سنتی آبادان

پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید. گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. با این حال، دستور تهیه اصلی باقالی پلو با ماهیچه یا گوشت گردن عنوان شده است. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد.

خورشت کنگر

تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند.

بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید. معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود.

در طرز تهیه آلبالو پلو می‌توان از انواع گوشت قرمز و سفید استفاده کرد. برای شب یلدا و شب عید نوروز، «سبزی پلو با ماهی»، یکی از بهترین غذاهای ایرانی در لیست بلند بالای غذاهای ایرانی خوشمزه است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را دور هم جمع می‌کند. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند.