بهترین غذاهای ایرانی تستچی-غذا شرقی

در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا دستور 6 نوع غذای مجلسی و خوشمزه را با هم یاد بگیریم. برای تهیه بورک حلزونی با قارچ و مرغ از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم. این خمیر در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ موجود است.

حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب بجوش بیاد. در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید. به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید.

معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای مجله خبری غذا شما گردآوری کرده‌ایم. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید. آب و هوای خاورمیانه منجر به رشد میوه ها می‌شود، باغ ها و تاکستان های ایران میوه‌هایی در طعم و اندازه‌های افسانه‌ای را تولید می‌کنند.

  • البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند.
  • میگو سوخاری برای پیش غذا و غذای آسان و راحت گزینه بهتری است.
  • سماق پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با سماق قرمز و آب لبو درست می‌شود.

برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه همبرگر خونگی بر روی لینک کلیک کنید. اگر گوشت چرخ کرده شما در فریز بوده و یخ زده است از ۱ ساعت قبل بیرون بگذارید و بزارید با دمای محیط یخ آن آب شود. یک عدد تخم مرغ را شسکته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود. برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه خورش مسما بادمجان خوشمزه و مجلسی

برای تهیه آن ابتدا مرغ که ترجیحاً سینه مرغ است را می‌گذاریم با پیاز و سیر بپزد. یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است. البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید. برای طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و اصیل به ادامه‌ی مطالب کلیک کنید.

لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد. به طور مثال استان گیلان غذا های متنوعی دارد که حتی بعضی از آنها شهرت جهانی دارند. اگر بخواهیم یک خورش مجلسی و خوشپخت نام ببریم بدون تردید یکی از نخستین گزینه‌ ها خورش فسنجان است.

زیر نور خوشیدی که از همه جای ایران بشما نزدیک‌تر است دستانی ماهر که مواد سمبوسه را در غلافی از نان پیچده و در روغن تازه سرخ میکند، صدای زندگی را خواهید شنید. سمبوسه جنوبی به قدری خوشمزه و منحصر بفرد است که به هیچ عنوان نباید امتحان طعم خوشایند آن ها را از دست بدهید. اگر بخواهید از اسم ترشی تره این برداشت را داشته باشید که یک چاشنی مثل ترشی است که می‌توانید در کنار غذای اصلی آن را میل نمایید سخت در اشتباه هستید. ترشی تره نوعی خورشت است که در گیلان و مازندران طبخ می‌شود.

طرز تهیه چیز کیک اسفناج فوق العاده

راز یک قورمه سبزی خوشمزه و بی‌ نظیر مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن می ‌باشد. اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد. قورمه سبزی را همراه با برنج ساده و یا زعفرانی میل می‌ کنند که تجربه خوردنش بدون شک برای افرادی که تاکنون این غذا را میل نکرده‌اند جالب و جذاب خواهد بود. شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید.

۱۱- آبگوشت بزباش همدانی

این غذا به دو روش تهیه می‌شود؛ یکی با سیب زمینی پخته و یکی دیگر با سیب زمینی خام. کوکو در فر و با روغن کم، و نیز با روغن زیاد در تابه تهیه می‌شود. سیب زمینی، تخم مرغ، نمک و پیاز مواد اصلی برای تهیه کوکو سیب زمینی هستند. این غذای اصیل تهرانی در قحطی کشور ایران به هنگام زمان جنگ جهانی اول زیاد مصرف می‌شد. خوردن ترشی در کنار این غذای سنتی ایران که با لپه باقالا (باقالی زرد) تهیه می­‌شود بسیار دل چسب است.