بهترین غذاهای شمالی لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران-غذا شرقی

مرغ تندوری نیز یکی از بهترین غذاهای شمال هند است که با ماست و ادویه آماده می‌شود. تندور به اجاق استوانه‌ای شکل و سفالی گفته می‌شود که این غذا را در آن آماده می‌کردند. در ترکیبات مرغ تندوری به غیر از ادویه‌جات، پودر انبه خشک شده هم به غذا اضافه می‌کنند. هند بزرگترین جمعیت گیاه‌خواران جهان را دارد و این موضوع باعث میشود که ذهن بیشتر افراد دچار خطا شود و فکر کنند که پیدا کردن غذاهایی که با فرآورده حیوانی تهیه شده‌اند دشوار است. در صورتی که گیاه‌خواران هند حدود 25 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و به دلیل پرجمعیت بودن این کشور، حتی اگر یک چهارم آن نیز گیاه‌خوار باشند، جمعیت زیادی به نظر می‌رسند.

گوشت را از یخچال بیرون آورده و سیخ بزنید، سپس روی ذغال کباب کنید. داخل شکم ماهی(از قسمت زیر کله ماهی شروع به پر کردن کنید و آروم آروم به سمت پایین ادامه دهید). لیست ۵ غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار را در این لینک ببینید. برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید. اگر دنبال یک طعم اصیل در یک روستای بکر هستید، سری بزنید به جواهرده رامسر که دیدنی‌هایش شما را به تعجب می‌اندازد. البته محبوبیت این غذا به‌قدری بالاست که در تمام طول سال سرو می‌شود.

  • در این رستوران انواع غذاهای کبابی شامل چلوکباب های کوبیده، جوجه و غیره سرو می شود.
  • اسفناج مرجی یکی دیگر از غذاهای سنتی مازندراناست که در لیست غذاهای مقوی قرار می‌گیرد.
  • درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید.
  • اسپناساک یکی از اصیل‌ترین خورش‌های مازندرانی است که با اسفناج تهیه می‌شود و به همین دلیل یک غذای کاملاً سالم و مقوی محسوب می‌شود.
  • تنوع غذایی در شهرهایی مانند رشت و گیلان بسیار زیاد است و از مواد اولیه درجه یک و کاملاً سالم غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده‌ای درست می‌کنند.

گیلانی‌ها معمولا کال کباب را در کنار سایر غذاها به خصوص غذاهایی که در ترکیب آن‌ها ماهی یا مرغ دارند و نیز واویشکا و یا انواع خورش سرو می‌ کنند. در طرز تهیه خورش انار مسما گیلانی که به آن خورش انار هم گفته می‌ شود، می‌ توان از مرغ یا گوشت قلقلی استفاده کرد. معمولا برای مجلسی‌تر شدن خورش انار مسما، مرغ به کار رفته در آن را به طور کامل سرخ می کنند و از تکه تکه کردن آن خودداری می کنند. خوردن این غذا را علاوه بر طعم هیجان‌ انگیزش، به دلیل خواص بی‌ نظیر انار برای درمان سرماخوردگی، کرونا، دیابت و … توصیه می‌ کنیم. ماده ی اصلی این غذای خوشمزه ی مازندرانی اسفناج است و با خوردن آن تازه می فهمید که اسفناج چه طعم بینظیری دارد! برای درست کردن این غذا از گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعناع، پیاز و هویج استفاده می شود.

انواع خورش گیلانی با مرغ و گوشت

تنوع غذا در ایران بسیار زیاد بوده و در این میان غذاهای محلی هر استان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان مازندران بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد. برای اینکه با غذاهای محلی مازندران آشنا شوید و اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دست داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما در علی بابا باشید.

خورش غوره مسما

رستوران نمونه جوجه محلیدر فومن، ابتدای جاده ماسوله، بلوار شهید افتخاری، رستوران نمونه جوجه محلی قرار دارد. از آن رستوران‌های تر و تمیزی که با یک حیاط بزرگ و زیبا واقعا به دلتان می‌نشیند. خدمه صمیمی و کارکشته رستوران، منوی غذاهای اصیل ایرانی و سنتی گیلانی با تنوعی فوق‌العاده را برایتان می‌آورد و هر غذایی هم که انتخاب کنید مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید. در بین رستوران های گیلان، رستوران نمونه جوجه محلی از آن‌هایی است که کیفیتی عالی را با قیمیتی مناسب عرضه می‌کند و دل مشتری‌ها را به دست می‌آورد. رستوران جای پارک خوبی هم دارد که همین نگرانی‌های کوچک را هم از مشتری‌ها می‌گیرد.

وجود اسفناج و عدس این غذا را به غذای مناسبی برای کسانی که کمبود آهن دارند تبدیل کرده است. کدو پلو یکی دیگر از غذاهای محبوب مازندرانی است که با کدوی رنده شده، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، برنج، زردچوبه مجله خبری غذا و کره ی محلی درست می شود هر چند که می توانید با توجه به ذایقه تان در مواد اولیه ی آن کمی تغییر ایجاد کنید. این غذا کاملاً ارگانیک بوده و برای افرادی که نگران چاقی هستند گزینه‌ای مناسب است.

اگر غذاهای هندی را مصرف کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. خوشبختانه مانند بسیاری از کافه ها و کافه رستوران ها، کافه دا در سرو وعده های غذایی بخصوص صبحانه، خساست به خرج نداده و همه چی مقدار مناسب و گاه زیاد خود را دارند. مثل هر کافه ای، اینجا کلی صبحانه ایرانی دارد یعنی اگر نان و پنیر بخواهید، برای شما دیسی آورده می شود که نان تازه، پنیر، عسل، خامه، کره، مربا و حتی میوه های فصل در کنار سبزیجات قرار داده می شود تا حسابی به شکم خود برسید. می رسیم به بررسی رستوران توسط مشتریان و نظراتی که مشتریان پیتزا سولی ارائه داده اند. بطور کلی از نظر مشتریان، فست فود پیتزا سولی غذا های فوق العاده خوشمزه سرو می کند که هم از مواد اولیه مرغوب تهیه شده اند و هم توسط سرآشپزان مجرب طبخ می شوند. همچنین غذا ها شاید در نگاه اول قیمت های کمی بالاتری داشته باشند اما آنقدری خوشمزه و بی نظیر هستند که تا به حال هیچ مشتری ناراضی پیتزا سولی نداشته است.

سیر انار

غوره مسما غذایی است خوش رنگ و لعاب که از ترکیب بادمجان با گوشت مرغ سرخ شده، غوره و گوجه فرنگی و ادویه تهیه می شود. سبزی، گزینه خوبی برای سرو در کنار غوره مسما به شمار می رود. واویشکا از غذاهای غیر بومی گیلان به شمار می رود که در زمان نفوذ روس ها در ایران وارد فرهنگ غذایی مردم گیلان شد. واویشکا با نام های جغور بغور و جزبز در تبریز هم شناخته می شود که می توان آن را با دل جگر مرغ، گوسفند و حتا روده و جگر سفید گوسفند هم تهیه کرد.

هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری. سعی کنید از غذا و نوشیدنی‌هایی که مقدار زیادی آب دارند استفاده نکنید، زیرا یکی از دلایل اصلی مشکلات گوارشی گردشگران آب هند است. همیشه به دنبال خیابان‌هایی که غرفه‌های غذای خیابانی معروف و زیادی دارد بگردید. مواد مخلوط شده را داخل شکم ماهی بریزید و شکم ماهی را با نخ و سوزن تمیز بدوزید تا مواد به بیرون نریزد.سعی کنید سر و دم ماهی را به سمت هم بیاورید و گرد کنید. سپس آن را داخل قابلمه ای مناسب قرار دهید و قابلمه را داخل آتش زغال قرار دهید و روی قابلمه را هم با آتش زغال پر کنید و صبر کنید تا ماهی به آرامی بپزد. دوست عزیز این مطلب بر اساس نظرسنجی از کاربران فیدیلیو در اینستاگرام نوشته شده است و رستوران های مورد اشاره در این گزارش هم همگی مکان‌هایی بودند که بیشترین رای را از طرف کاربران آورده‌اند.