بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذا شرقی

همچنین در دیگر کوکوها از سبزیجاتی مانند ذرت، بادمجان یا قارچ استفاده کنید. در کوکوها برای انسجام بیشتر، از تخم مرغ استفاده می‌شود تا وا نرود و در روغن سرخ می‌شود. سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود. گوشت گوساله را روی تخته آشپزخانه ریز ریز کنید ، بعد بشویید و زمانی که آب گوشت‌ها در ابکش کشیده شد داخل پیاز داغ تفت دهید. خلال بادام و گردوهای خورد شده را به گوشت اضافه کرده و کشمش شسته شده را داخل گوشت و پیاز بریزید. عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد.

یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد خورشت قیمه است. قیمه به طور معمول با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی اوقات هم با بادمجان تهیه می شود که به طور کلی اولی را به قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می‌ شناسند.. این خورش را به همراه با برنج ساده زعفرانی نوش جان می کنند. دیزی که به نامآبگوشتهم نیز شناخته می شود یکی دیگر از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد. اگر شما می ‌خواهید یکی از افرادی را که تا کنون غذاهای ایرانی نخورده است را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید بدون شک باید به او دیزی بدهید. توجه داشته باشید که گوشت سیب زمینی و نخود و گوجه درون این غذا باید با یکدیگر ترکیب شده و کوبیده شوند.

  • در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد.
  • در بعضی مناطق همزمان با اضافه کردن گردو، بجای آب از آب انار برای پخت گوشت استفاده می‌کنند که باعث ترشی غذا می‌شود.
  • برای پختن حلوا ابتدا آرد سفید را کمی تفت داده و سپس شکر، گلاب و زعفران را به آرد اضافه کنید.
  • گز در واقع اسم یک گیاه است که دسر گز از آن درست می‌شود.
  • حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید.

قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست. معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. در واقع بسیاری از تویست ها غذاهای ایرانی را با چلوکباب می شناسند.

انواع خوراک ماهی

به دلیل مجاورت این شهرهای با کشورهای آسیایی، ریشه بعضی خوراک ها از دیگر دیار بوده که با مرور زمان مطابق با سلیقه مردمان کشورمان ایران تغییر کرده‌اند. یکی از این خوراک ها سمبوسه است، که در دیگر شهرهای ایران نیز برای نوش جان کردن در دسترس است. پیچیدن گوشت یا سبزیجات یا حتی سیب زمینی در نان و آرایش زیبای آن به شکل به اصطلاح سه گوش هوش از سر گرسنه و سیر می‌برد.

اسم غذاهای ایرانی چطور انتخاب می‌شود؟

این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم. مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است. برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید. البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم. برای تهیه خورشت کدو، پیاز و سیر را پوست بگیرید و بشویید.

اکبر مشتی از خدمه دربار قاجار بود و پس از انقراض سلسله قاجاریه، در حوالی میدان راه‌­آهن مغازه بستنی فروشی خود را با نام «اکبر مشدی» افتتاح کرد. اکبر مشتی اعتقاد داشت بستنی ایرانی باید با بستنی‌­های خارجی تفاوت داشته باشد. از آش‌های مرسوم در ایران، ترخینه جو یا آش جو است که با کمی ‌تغییر در بیشتر شهرستان‌های ایران تهیه می‌­شود.

کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود. برای تهیه کبه ابتدا ابتدا برنج نیم دانه ایرانی را چندین بار بشویید و حدود ۱۲ ساعت خیسانده و کنار بگذارید مجله خبری غذا (از شب قبل). کوفته ریزه یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و… درست می‌شود. این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

«عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است.