بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذا شرقی

همچنین در برخی نواحی ایران از ادویه‌های متفاوتی برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند. مثلا در خراسان از زیره سیاه در تهیه عدس پلو استفاده می‌کنند. همچنین حاوی مقادیر فراوانی از فیبر است و باعث دفع کلسترول می‌شود.

  • اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند.
  • سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند.
  • میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد.
  • تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود.

البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید. در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن را خیس می‌کنیم. ۳ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کمی سرخ و طلایی شود. بعد از اینکه پیاز مقداری سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم.

برای تهیه میرزا قاسمی از تخم مرغ، بادمجان و گوجه فرنگی استفاده شده و بین مردم گیلان محبوبیت زیادی دارد. کله جوش که با نام کال جوش هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیبات و رسپی های متنوعی پخته می شود. ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.

باقالی پلو

قبل از پرداختن به تاریخچه این غذای خوشمزه ایرانی، بگذارید یک بار برای همیشه فرق دیزی و آبگوشت را برایتان مشخص کنیم. برای همین تقسیم مواد درون هر ظرف قبل از پخت دیزی اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره غذاهای ایرانی مطالب بیشتری بخوانیم. هم‌چنین شما می‌توانید در مقاله‌های دیگری غذاهای ایرانی ساده، غذاهای ایرانی با مرغ، غذاهای ایرانی بدون برنج، غذاهای ایرانی بدون گوشت، غذاهای طبع گرم و خورش‌های ایرانی را هم بخوانید. در این مقاله لیست کامل غذاهای ایرانی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اما پیش از آن به معرفی 20 غذای معروف ایرانی و 10 دسر اصیل ایرانی می‌پردازیم.

علت تنوع بی‌نظیر غذا در ایران چیست؟

نوع طبخ کله پاچه تقریبا مشابه دیزی بوده و زمان بر است. بعضی افراد برای هضم بهتر و راحت تر کله پاچه آن را به همراه آبلیمو، آب نارنج تازه و دارچین نوش جان می­کنند. این غذا کلسترول و چربی بالایی دارد و برای وعده‌های بعدی سنگین است و ممکن است کارایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد. آبگوشت قنبید یا آبگوشت قنبیت غذای محلی استان قم بوده که قُمنَبیت به معنای نبات قم است، البته کلمه صحیح آن قُنَبیط است.

در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید مجله خبری غذا منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. ته چین مرغ که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها نیز از آن استفاده میشود.

مقداری گل‌برگ خشک شده گل رز نیز برای افزایش عطر و طعم روی آن ریخته می­‌شود و با تکه‌­های نان برشته خورده می­‌شود. بعضی از ما خاطره خوبی از بو و طعم تخم مرغ پخته و بافت لیز تخم مرغ نیم‌پز نداریم. برای همین غذاهایی که طعم تخم مرغ در آن غالب باشد را نمی‌پسندیم.