بهترین غذاهای هندی که باید امتحان کنید! لست سکند-غذا شرقی

این خورش لذیذ و سالم را معمولا با حبوباتی مثل عدس یا با برنج و حتی آرد برنج درست می‌ کنند. در خیلی از غذاهای شمالی و مازندرانی از باقلای پلویی استفاده می شود که طعم بینظیری به غذا می دهد. باقلا وابیج با باقلا، شوید خشک، تخم‌ مرغ، سیر و کره درست می شود و معمولا با برنج خوش عطر شمال، زیتون پرورده و ماهی شور خورده می شود. اگر از طعم بادمجان خوشتان می آید حتما عاشق این ترشی می شوید چون با خوردن این چاشنی مزه ی بادمجان کبابی اولین طعمی است که احساس می کنید.

از طرف دیگر، با اینکه ستوران بزرگ است و سالن های مختلفی دارد و همیشه شلوغ می باشد اما همیشه محیط ها تمیز بوده و خدمات سرویس دهی مطلوبی هم در رستوران ارائه می گردد. چه آیتم های بخش کافی شاپ و چه غذا های کافه رستوران دهکده، از کیفیتی معقول، حجمی مناسب و مزه ای خوب برخوردارند اما از آنجایی که برای خیلی از شما ها، قیمت اهمیت بالایی دارد جای دارد یک خبر خوب بدهیم. شما زمانی که به رستوران زیر آسمان شهر می رسید، ابتدا با رستورانی مواجه می شوید که نمایی لوکس و دوست داشتنی دارد.

خورش شامی ترش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی «ترشه شامی» و «ترشه آب» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌ های گیلانی و ایرانی است. یک خورش ساده، سریع و فوری که هم با رب گوجه و هم با رب انار طبخ می‌ شود. اگر هم گیاهخوار هستید، می توانید شامی ترش را به صورت گیاهی با سویا درست کنید. برخی تنها با اضافه کردن کمی نمک و فلفل، ماهی سفید را در روغن سرخ می‌ کنند و برخی دیگر به صورت شکم پر و با مخلفات و رب انار و سبزی این ماهی را درست می‌ کنند. این غذا به عنوان یک گزینه محبوب برای شام عید نوروز و چهارشنبه سوری و سایر مراسم خانوادگی ایرانی شناخته می شود.

  • تعجب میکنم که توی لیست شما نیست با اینکه تو صفحه اول رستوران های فیدیلیو هم اسمش اومده.
  • ماش پلو از جمله غذاهای محلی گلستان است که با استفاده از ماش، برنج، گوشت قرمز چرخ کرده، پیاز، زعفران، روغن زیتون و نمک و فلفل تهیه شده و می‌توان آن را به صورت چلو (آبکش) و یا پلو (دمی)، درست کرد.
  • پیشنهاد ما این است که حتماً حداقل یکبار شفتلیا را میل کنید تا متوجه طعم خوش آن شوید.
  • از نظر مشتریان، تمامی غذاها از کیفیت بالا و یکسانی برخوردار هستند و انتخاب بهترین غذای رستوران تنها به ذائقه مشتریان برمیگردد.

از جمله غذاهای خوشمزه مازندران میباشد که از ترکیب بادمجان کبابی، سیر، ماست چکیده ی موسیر دار و نمک تهیه میشود. بادمجان را روی منقل یا گاز کباب کنید تا پوستش بسوزد و بوی دود بگیرد. بامجان دودی له شده را با ماست مخلوط کنید و با پودر سیر، نمک و به آن طعم دهید. کئی پلا همان کدو پلو میباشد و بسیار غذای خوشمزه و مقوی مازندران میباشد.

۲۲. رستوران پارادیزو

روی آن را با دو پیمانه آب بپوشانید و اجازه دهید بر روی حرارت متوسط پخته شود. کدوحلوایی را خرد کنید و همراه برنج به قابلمه نیز اضافه کنید. بعد از پخت حبوبات کدو حلوایی را به همراه سیر ،گشنیز و جعفری خردشده و مقداری نمک و زردچوبه به بقیه مواد اضافه کنید تا بپزند. در این فاصله آرد را خمیر کنید و با وردنه پهنش کنید و با این دست و آن دست کردن ، خمیر را نازک کنید . حالا برنجی که از قبل آبکش کردید را به صورت لایه‌لایه با مواد تهیه شده مخلوط کنید. یک لایه برنج در قابلمه بریزید و روی آن را با مرغی که در سس کدو پخته پر کنید.

معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی

البته می‌توانید این دسر را بعد از غذای سنگین خود سرو نمایید تا به هضم غذا کمک شود. همچنین همچنین در تهیه هالومی از انواع سس‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود که ترکیب این دو کنار یکدیگر مسیر بسیار خوشمزه‌ای را ارائه خواهد کرد. این ترکیب واقعاً مجله خبری غذا یک مزه به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. در ماه‌های گرم سال که به کشور قبرس شمالی سفر می‌کنید، خوردن هالومی بسیار دلچسب خواهد بود چرا که حالت خنک‌کنندگی دارد و دمای بدن شما را پایین می‌آورد.

این غذا را با مرغ، لپه، پیاز، سبزی های معطر (تره، جعفری، گشنیز، نعناع، خالواش)، سیر، تخم مرغ و کمی آب نارنج می پزند. پس از جا افتادن خورش، تخم مرغ همزده را به آن می افزایند و پس از 10 دقیقه آن را در کنار برنج سرو می کنند. این غذا از کباب های بسیار پرطرفدار بین مردم گیلان و مازندران است و برای تهیه آن می توان هم از گوشت گوساله و هم گوسفند استفاده کرد. برای تهیه این غذا پیاز و سیر و رب انار و گردوی خرد شده را به گوشت می افزایند و برای ترش تر شدن غذا از آب انار هم استفاده می کنند.