بهترین غذاهای هندی که باید امتحان کنید! لست سکند-غذا شرقی

در کنار آن ها، منوی غذایی محلی هم مشاهده می شود که تنوع مطلوبی از انواع غذاهای محلی مازندران را در خود جای داده است. وقتی اسم گیلان و شهرهایش به میان می آید، فقط طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری گیلان در ذهنمان نقش نمی بندد بلکه تنوع غذایی این خطه سرسبز هم شهره عام و خاص است. طعم لذیذ و خاص غذاهای محلی گیلان، باعث شد در سال ۹۴ نام شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» در یونسکو نیز به ثبت برسد.

فرقی ندارد با چه هدفی میخواهید میز های وی آی پی را رزرو کنید چه برای تولد و چه برای قرار های مختلف، رستوران ماسا میز ها را به بهترین شکل برایتان تزئین می کنند. کافه رستوران ماسا در مجاورت هایپرسنتر خزر قرار دارد که خودش جزء مراکز شلوغ تنکابن و شیرود به شمار میرود و از دلایل شلوغی کافه رستوران ماسا هم می تواند باشد. اینجا یک کافه رستورانی بزرگ با ظرفیت بالا داریم که محیطش بسیار شیک و مدرن است و دقیقاً همین محیطی زیبا و دوست داشتنی که از یک کافه رستوران خوب انتظار داریم را اینجا میبینیم. رستوران سه کاج در غرب تنکابن واقع در محله کریم آباد قرار دارد. شاید سه کاج را نتوان یک رستوران ساحلی در تنکابن معرفی کرد اما فاصله رستوران تا ساحل در حد چند قدم است. اگر میخواهید به رستوران سه کاج دسترسی داشته باشید، در بخش غربی تنکابن وارد بلوار شیرودی شوید و سپس زمانی که به فاصله 250 متری از میدان آزادی رسیدید، رستوران سه کاج را در قسمت جنوبی بلوار مشاهده خواهید کرد.

  • این غذا با ترکیب خالواش، اسفناج و سبزیجات معطری همچون گشنیز، جعفری، شوید و نعنای خرد شده، آب نارنج، تخم مرغ، سیر، نمک، زردچوبه تهیه می‌شود.
  • هرغذای گیلکی‌ای که بخواهید را در منوی این رستوران پیدا می‌کنید.
  • البته اگر دوست دارید در سفر به این شهر، اقامتی لوکس را تجربه کنید، می توانید از صفحه هتل های پنج ستاره رشت کمک بگیرید و با این هتل ها بیشتر آشنا شوید.
  • ناردون به معنای دانه انار بوده و این غذا به نام‌های دیگری همانند خورشت سیر انار و خورشت پیاز انار هم شناخته می‌شود.

هرکسی که یک بار به گیلان سفر کرده باشد، قطعا کباب ترش را با گوشت و پوست خود حس کرده است. کباب ترش گیلان، ترکیبی از رب انار، سبزیجات معطر، گردو، سیر تازه است که گوشت کبابی را به حدی نرم می کند که خاطره ی آن و عطر کته ی شمالی به همراه آن تا ابد در ذهن شما باقی خواهد ماند. سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو می‌شود.

گیاه‌خواری در هند

حال که به تنوع بی‌نظیر غذاهای محلی گیلان پی‌بردید، حتما در سفر خود به پایتخت خلاق غذا سری بزنید و طعم‌های بی‌نظیر غذاهای سنتی گیلان را بچشید. به همین دلیل پس از طبیعت سرسبز و بکر و آب و هوای عالی گیلان، غذاهای محلی این استان به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این شهر قلمداد می‌شود. کوکوی مرغ، بادکوبه‌ای یا چخرتمه یک غذای محلی گیلانی است که طبخ آن دردسری ندارد.

۱۴. رستوران خاور خانم چابکسر

این غذای پرطرفدار از نارنج، رب انار، گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات معطر، آرد نخودچی درست شده و به‌واسطه داشتن همان رب انار، طعم جذابی را به وجود آورده است. این غذا را می‌توانید با کته یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش جان کنید. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، یکی از بزرگترین رستوران های گیلان و رشت به حساب می‌آید.

اگر می‌خواهید یک سفر تفریحی چند روزه به قبرس شمالی داشته باشید، یا اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل، کسب و کار و … به قبرس شمالی مهاجرت کنید، پیش از سفر آشنایی با غذاهای قبرس شمالی می‌تواند به شدت برای شما مفید باشد. در ادامه این مقاله با بهترین غذاهای قبرس شمالی آشنا می‌شوید. حتما لیست این غذاها را بنویسید تا بتوانید با آگاهی، از این خوراکی‌ها لذت ببرید. همچنین در قبرس رستوران های ایرانی نیز وجود دارد که در صورتی که از غذاهای قبرس خوشتان نیامد، می‌توانید از این رستورانها بازدید کنید.

شما در پیتزا سولی تنکابن قرار نیست فقط با سفارش یک وعده غذایی لحظاتی به یاد ماندنی را ثبت کنید بلکه در اینجا بخش کافی شاپ هم داریم که با نام کافه سولی شناخته می شود. در بخش کافی شاپ پیتزا سولی هم کلی نوشیدنی سرد از جمله اسموتی، شیک، آبمیوه طبیعی، کلی نوشیدنی گرم که برخی چای و دمنوش هستند و برخی هم پایه آن ها قهوه می باشد ارائه می گردد. اینبار میخواهیم نگاهی به فست فود پیتزا سولی تنکابن بیاندازیم. کافه رستوران ایتالیایی رناتو همانند یک رستوران ایتالیایی، محیطی با دکوراسیون ساده و در عین حال لوکس و شکیل دارد.

در مجموع ماهی ماهی تجربه جذاب و البته گرانی است که اگر سطح قیمت یک رستوران برایتان مهم نیست می‌تواند شما را راضی نگه دارد. ماهی سفید یا انواع دلخواه دیگر را می‌توان با رب انار، مغز گردو، ادویه و سبزیجات خاص شمال مانند خالواش، نعناع و چوچاق طبخ کرد. شکم ماهی را با این مواد پر کنید و آن را روی آتش یا در فِر بپزید. این رستوران در خیابان جردن قرار دارد و جزو رستوران‌های لوکس هم به حساب می‌آید. نمای بیرون آن بسیار مدرن است و بهش نمی‌خورد که رستوران سنتی باشد.

حالا ۱ قاشق غذاخوری رب آلوچه جنگلی و ۱ قاشق غذاخوری رب انار ملس و ۱ قاشق چای خوری پودر هسته انار ترش اضافه کنید و کاملا تفت دهید. حال مواد درون تابه را به قابلمه اضافه کرده مجله خبری غذا و ۱ قاشق رب گوجه سبز و ۲ قاشق آب نارنج محلی اضافه نمایید. ماهی گردوبیج یا ماهی شکم‌پر شمالی – در این دستور آموزش غذای عالی و خوشمزه شمالی بدون یک قطره روغن را خواهید دید.

از بیرون که به رستوران نگاه می کنید تنها تابلوی رستوران و درب ورودی را مشاهده می کنید و تصور نخواهید کرد که قرار است وارد یکی از زیباترین و خاص ترین رستوران های تنکابن شوید. بعد از اینکه وارد رستوران می شوید، با محیطی بزرگ روبرو خواهید شد که شامل ده ها آلاچیق با ظرفیت های مختلف می باشد. نمای رستوران به شکل قدیمی و سنتی تزئین شده و حتی پنجره های آلاچیق ها هم با داشتن شیش های رنگارنگ، زیبایی محیط رستوران را دو چندان کرده اند. همچنین در نظر داشته باشید می توانید از چند روز قبل بخصوص برای ایام شلوغ سال که رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی بسیار شلوغ می شود، آلاچیق مورد نظر خود را هم رزرو کنید. اگر در میان بهترین رستوران های تنکابن تصمیم دارید به رستوران ستاره سو مراجعه کنید، کافیست در بخش ساحلی مرکز شهر به سمت خیابان میرزای شیرازی بروید.