بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-غذا شرقی

«بیج» از مصدر «بیجیدن» در گویش گیلکی گرفته شده و به معنی «سرخ کردن» است. در این غذا از ترکیب اسفناج و انار استفاده می شود شاید فکر کنید طعم این دو در کنار هم زیاد جالب نباشد اما پیشنهاد می کنیم که حتی برای یک بار هم شده این غذای بینظیر را امتحان کنید. برای تهیه ی اسفناج مرجی از اسفناج پخته، عدسی، سیر و انار ترش استفاده می شود.

  • از جمله خورشت‌های گیلانی که دستور پخت ساده‌ای دارد و معمولاً در فصول سرد سال درست می‌شود.
  • اگر عاشق کباب هستید، اینجا درباره خوشمزه ترین کباب های ایرانی بیشتر بخوانید.
  • پیاز و سیر را ریز خرد کرده٬ در قابلمه روغن می ریزیم و پیاز و سیر را در آن ریخته و تفت می دهیم تا رنگ آن طلایی شود.
  • خورش ترش واش یکی از غذاهای پرطرفدار برای بومیان و مسافران به شمال کشور است.

بعد از پخت نمک اضافه کنید و در نهایت گوجه کباب کنید و با گمج کباب سرو کنید‌. ترش‌تره را در ظرف سرو کشیده و کمی کره محلی آب شده روی آن بریزید و در کنار کته زعفرانی میل کنید. مرغ را با نمک، زردچوبه و فلفل سیاه ماساژ داده تا کاملا طعم دار شود. پاهای مرغ را با نخ مخصوص بسته و در قابلمه به همراه روغن مایع از دو طرف سرخ کنید تا مرغ کاملا طلایی شود. در نهایت دو تا تخم مرغ را روی واویشکا بریزید و در تابه را گذاشته تا تخم‌مرغ بپزد.

شناسایی ۴۹ بیمار جدید کرونایی در کشور و بستری۴۰ نفر

10 دقیقه ی پایان خورشت آن را بچشید و اگر ترش بود مقداری شکر بریزید تا مزه ی ملس بگیرد. می توانید با قاشق روی آلوها قاچ بزنید تا طعم آن به خورشت اضافه برود. از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای مازندرانی، نازخاتون است. در مرحله اول تهیه نازخاتون، بادمجان ها را تمیز کنید و بشویید. در صورت عدم دسترسی می‎توانید از اجاق گاز و یا می توانید آن ها را در فر قرار دهید تا کباب شوند.

#12 رستوران سنتی کابانا کباب

امکان ندارد سری به بازارهای محلی گیلان زده باشید و ماهی‌ دودی‌ های به نخ کشیده و آویزان به چشمتان نخورده باشد. این ماهی را معمولا به عنوان چاشنی در کنار غذاهایی همچون باقلا قاتق، ترش تره و ترش واش سرو می‌ کنند. میرزا قاسمی، شش انداز بادمجان، نازخاتون و … از غذاهای شمالی هستند که با بادمجان طبخ می‌شوند. این واویشکا شمالی را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت؛ مرکز اصلی مجله خبری غذا این واویشکا خوشمزه شهر رشت است که پیشنهاد می‌کنیم در اولین سفر خود به رشت حتماً طعم و مزه بی‌نظیر آن را امتحان کنید. البته که برای خوردن خوشمزه‌های شمالی لازم نیست خودتان را به خود خود شمال برسانید، می‌توانید سری هم به بهترین رستوران های جاده چالوس بزنید. اقامتگاه گوچین فومن یکی از بهترین سرآشپزها را دارد و در هر وعده غذایی از نو شما را عاشق طعم‌های گیلک می‌کند.

۶. رستوران شیلات کیاشهر

رستوران بنه پارکینگ ندارد و باید برای سرو غذا زودتر به آنجا مراجعه کنید تا بتوانید به‌راحتی از غذای خود لذت ببرید. اگر دوست داشتید غذای شمالی را در فضایی لوکس و مدرن میل کنید به شما رستوران گیلکی بنه را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین رستوران گیلانی در تهران است. گیلانه در بین رستوران‌های شمالی در تهران جای خود را به خوبی باز کرده و پذیرای مهمان‌های خارجی زیادی هم هست. اول به این دلیل که فضای لوکس و میزهای بزرگی مناسب برگزاری مهمانی دارد و دوم به این دلیل که سطح پذیرایی سرویس دهی پرسنل آن خوب است و باعث حفظ آبرو می‌شود.