بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-غذا شرقی

جالب است بدانید که در راستای اهمیت و توجه به غذاهای این خطه سرسبز، خوراک هایی نظیر مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده و ۶ غذای محلی دیگر در مرحله ثبت ملی هستند. «کویی تره» یکی از غذاهای محلی و سنتی استان گیلان و شهرستان رشت است که شباهت هایی به میرزا قاسمی یا حتی فسنجان دارد ولی در اصل با آن ها تفاوت های کلی هم دارد. این غذا بیشتر مناسب فصل پاییز و زمستان است که کدو حلوایی در بازار به وفور یافت می شود. انواع طرز تهیه کدو و بادمجان را که بلد باشید، خیالتان از بابت شام چی بپزم و ناهار چی بپزم در روزهای شلوغ راحت است. مثلا میزرا قاسمی گیلانی که شهر خاص و عام است و در مرحله ثبت ملی و از جمله غذاهای گیلانی در صف ثبت یونسکو.

  • غذایی که دیگر منحصر به شمال نبوده و از مهمترین غذاهای ملی محسوب می‌شود.
  • ۶ تا بادمجان متوسط رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید و داخل آب و نمک‌ گذاشته تا تلخی بادمجان گرفته شود.
  • طرز تهیه ی این غذا به این ترتیب است که اول بادمجان های کبابی خوب با گوشتکوب کوبیده و بعد دو سبزی چوچاق و نعناع و ترکیب سیر و گردو به آن اضافه می شود.

سپس سراغ لایه‌های بعدی بروید و وقتی همه مواد را در قابلمه ریختید، در آن بگذارید برنج با مواد تهیه شده روی حرارت بسیار کم دم بکشد. برنج را به همراه آب روی حرارت قرار دهید، سپس کدو را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا برنج و کدو پخته و در هم حل شوند. در انتها شکر را اضافه کرده و برای تزیین روی آش از دارچین استفاده کنید.

طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی

میرزاقاسمی، کدو بره، شامی و … از غذاهای نونی شمالی هستند که طرفداران بسیاری دارند. نکته قابل‌توجه این است که شمالی‌ها این غذاها را نیز بعضی وقت‌ها با برنج سرو می‌کنند. کئی پلا، کاملاً بر پایه سبزی‌های و گیاهان پخته می‌شود؛ بنابراین هم برای گیاه‌خوران و هم برای افرادی که دارای رژیم‌های کاهش وزن و یا رژیم‌هایی خاص هستند مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه و مقوی را حتماً امتحان کنید. شمال فقط غذاهای خوشمزه ندارد، بلکه پر است از سوغات خوشمزه و جذاب. عاشق غذای شمالی با دستچخت محلی‌های خوش‌سلیقه هستید؟ سراغ اجاره اقامتگاه بوم گردی گیلمار شفت بروید که سر ظهرش با عطر دستپخت مادران هنرمند گیلک همراه است.

۴. ماهی صبور

این غذا برای جاافتادن و خوشمزه شدن باید مدت زمان زیادی روی شعله کم قرار بگیرد. در مواد اولیه کال کباب بر خلاف اسمی که دارد خبری از گوشت نیست. کوبیده شدن سبزی معطر شمالی به همراه انار، سیر و گردو در ظرف سفالی “نمک‌یار” و تلفیق شدن آن با بادمجان‌ کبابی طعم بی‌نظیری به کال کباب می‌دهد.

بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور

رستوران خاور خانمهمین هم باعث شده است که رستوران بسیار معروف باشد و از همه جا برای خوردن دستپخت خاور خانم پشت در رستوران صف بکشند و انتظار طولانی را تحمل کنند. البته نگران نباشید، اگر جایی برای نشستن پیدا کنید خدمه محلی رستوران به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان به شما سرویس می‌دهند. کته‌های ته دیگی رستوران خاور خانم که در دیس بر مجله خبری غذا روی میز‌ها سرو می‌شود، ماست کوزه‌ای، ترشی‌های خانگی و مرغ شکم‌پر اعلای رستوران خاور خانم، متفاوت است و حتما باید امتحانش کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را به همراه آبغوره داخل خورش اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا به آرامی بپزند و به روغن بیفتند. در آخر تخم مرغ ها را هم روی خورش بشکنید و صبر کنید تا تخم مرغ ها بسته شوند.