خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما-غذا شرقی

سپس مقداری کف تابه می‌ریزند و روی آن را با مرغ، زرشک و بادمجان می‌پوشانند و روی آن را با یک لایه برنج آماده می‌پوشانند. یک غذای مجلسی دیگر، مرغ است که با چاشنی مخصوص هر سرآشپزی طعم خاص خود را می‌گیرد. مرغ همراه با برنج زعفرانی و خلال بادام و پسته و زرشک، علاوه بر ترکیب رنگ اشتها آوری که دارد، بسیار لذیذ است. یک غذای مجلسی و پرطرفدار در بسیاری از مجالس رسمی و میهمانی است. این غذا از گردو، رب انار، گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده قلقلی شده درست می‌شود. یک غذای گرم مزاج است که در قسمت‌های مختلف ایران با طعم‌های متفاوت میل می‌شود.

  • افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند.
  • در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است.
  • این موضوع را وقتی متوجه می‌شوید که برای خوردن بریانی ساعت‌ها در صف رستوران‌های نزدیک به سی‌و‌سه‌پل ایستاده باشید و انتظار بکشید.
  • این غذا بر حسب نوع آن با مرغ، گوشت، بادمجان و… نیز همراه می‌شود.

در دوران مدرسه خیلی از زنگ تفریح‌ها را با خوردن سمبوسه‌ای که بوفه مدرسه آماده می‌کرد، سر می‌کردیم. و همچنین شما می توانید زماناقامت در اهوازدر مجله خبری غذا یکی از ویلا های اهواز این غذای لذیذ را تجربه کنید. احتمالاً با مراجعه به رستوران سنتی دف، محو تماشای نقش‌های آبرنگ در سقف این عمارت شوید.

این غذا در بازه‌ی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای آماده می‌شود. درست است که کوفته یک غذای بین‌المللی است اما بدون شک کوفته تبریز یکی از خوشمزه‌ترین کوفته‌های دنیاست. تبریزی‌ها کوفته‌ها را در اندازه‌های متوسط یا خیلی بزرگ می‌پزند. این کوفته‌های پرطرفدار که به‌عنوان میراث ناملموس ملی هم ثبت شده‌اند از گوشت، لپه، برنج و سبزی‌های خوش بو درست می‌شود. به هر گوشه از خاک ایران که بروید با طیف وسیعی از غذاهای سنتی و محلی آشنا می‌شوید؛ اما در این میان، برخی غذاها مثل قرمه سبزی و آبگوشت جزو غذاهای ملی محسوب می‌شوند. قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.

تبریز و کوفته‌هاش!

اگر با کدوی تازه این غذا را بپزید، طعم آن عالی خواهد شد. مواد اولیه تاس کباب شباهت زیادی به مواد مایه ماکارونی دارد. سیب زمینی، پیاز، روغن، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و دارچین برای پختن تاس کباب یزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته گاهی اوقات از هویج هم در پخت تاس کباب استفاده می‌شود.

طرز تهیه شامی برنجی با مرزه و ترخون غذایی لذیذ و آسان

در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود. در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید.

رنگ و بوی فوق العاده این پلو حتما شما را هم سر اشتها می آورد. هویج پلوی اصیل شیرازی ترکیبی از برنج، هویج، گوشت چرخ کرده، شکر، زعفران، دارچین، پیاز و نمک است. برای تهیه این پلو هویج ها را خلال کرده در روغن کمی تفت می دهیم.

بعد از ۱۵ دقیقه نمک و فلفل سیاه را به میزان لازم اضافه کنید. در پایان پس از اینکه آش اماده شد آن را در ظرف مورد نظر بکشید و به همراه پیاز داغ، نعنا و سیر داغ تزیین کنید. در قابلمه دیگری برنج را خیس کرده و اجازه دهید پخته شود.

خورش کنگر ارومیه

وقتی سوپ را از روی حرارت برداشتید اگر دوست داشتید می‌توانید دو قاشق خامه به آن اضافه کنید تا هم خوش‌طعم و هم کاملاً سفید شود. در تهیه سالد الویه از موادی چون سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور و مرغ به همراه سس مایونز استفاده می‌شود. بوده که می‌توان آن‌را با گوشت،‌مرغ و ماهی پخت.به دلیل تزئینات درخشانی که روی این این غذا وجود دارد، این نام را به خود گرفته است.نام دیگر مرصع پلو، پلوی نگین کار است. برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی .

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند. از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند.