خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما-غذا شرقی

پنیر را ریز کنید، گردو را خرد کنید، سبزی‌ها را هم روی آنها بریزید. نان لواش خشک یا نان تبریزی را در ظرفی خرد کنید و روی آن کمی دوغ بریزید. برای داشتن دویماج تبریزی حرفه‌ای، به مخلوط‌تان شکل بدهید و مثل کوفته ریزه خوشگلش کنید. دیگر می‌ماند تزیین آن که با تکه‌های گردو و سبزی انجامش می‌دهید. اگر در سفر به تبریز مهمانی دعوت شدید، احتمال این‌که با یک سینی دویماج غافلگیر شوید، خیلی زیاد است.

  • ما در مطلبی جداگانه به معرفی 420 از بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک استان های مختلف کشور پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.
  • باسترماپلو یا باسدیرماپلو، یک غذای خوش رنگ ولعاب اردبیلی که پیشینه‌اش به باکو می‌رسد و طعم لذیذش تا همیشه ته ذهنتان باقی خواهد ماند.
  • البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد.
  • مازندران یکی از گردشگر‌پذیر‌ترین استان‌های ایران است.

کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است. همدانی‌ها در لیست انواع غذای ایرانی محبوب خودشان، «آبگوشت بزباش» را به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی جا داده‌اند. به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود.

۲۵-لوبیا پلو

این خورش خوشمزه اکثرا همراه با سیب زمینی و بادمجان و برنج زعفرانی سرو می‌شود. غذاهای سنتی ارومیه طیف مختلفی از آش، سوپ، خورش و دلمه را شامل می‌شود و در ادامه با معروف‌ترین این غذاها آشنا می‌شویم. آش گیلدیک یا نسترن آشی یکی از اصلی‌ترین غذاهای محلی اردبیل است که در هیج شهر دیگر پیدایش نمی‌کنید.

غذاهای محلی شیراز چیست

سپس مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و با قاشق آلبالوها را از شربت شکر جدا کنید و روی سطح برنج بپاشید و همه آلبالوها را کنار برنج قرار دهید. غذاهای سنتی ایرانی را قطعا همه ی شما امتحان کرده اید و در مهمانی ها و دورهمی ها یکی از گزینه های انتخابی مجله خبری غذا شماست. كباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است كه در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

طرز تهیه گبولی گوشت /غذای محلی جنوبی مخصوص هرمزگان

مواد اصلی این غذا را به، شکر، گوشت، پیاز، زعفران و ادویه تشکیل می‌دهند و وجود میوه‌ی به، طعم لذیذ و جالبی به این خورش داده است. اگر دوست دارید یک تجربه متفاوت از غدا خوردن داشته باشید، در سفرتان به شیراز غذاهای سنتی این شهر را حتما امتحان کنید. بریانی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی اصفهان است و این محبوبیت فقط به اهالی اصفهان محدود نمی‌شود. پلو مخلوط یکی از غذا‌های سنتی و خوشمزه مشهد است که از گوشت و برنج و پیاز و هویج و ادویه های مختلف تهیه می‌شود.