خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف

قورمه سبزی با سبزی مخصوص شامل گشنیز، جعفری، شنبلیله و تره، گوشت قرمز، لوبیا قرمز یا چیتی، لیمو عمانی، پیاز، آبغوره و ادویه آماده می‌شود. برای جا افتادن قورمه سبزی لوبیای آن را باید یک شب قبل خیس کرد، در مرحله اول باید پیاز را رنده یا نگینی کرد و با روغن و زردچوبه تفت داد، سپس گوشت خرد شده را به آن اضافه کرد تا تغییر رنگ دهد. سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند. پس گاهی‌اوقات با اینکه مراحل پخت یک غذا را دقیقا مطابق با دستور پخت آن طی می‌کنید، طعم، مزه یا شکل آن درست در نمی‌آید و این به دلایل علمی اجتناب ناپذیر است. البته می‌شود با شرکت در کلاس‌های آشپزی بخصوص کلاس‌ حضوری آموزش آشپزی حرفه‌ای، دانش و تجربه‌هایی را کسب کنید که سریع تر به این سطح از مهارت برسید.

  • قلیه ماهی یکی از غذاهای مشهور جنوبی است که در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و جنوب بلوچستان طبخ می‌شود.
  • معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید.
  • جالب است بدانید در ماه رمضان سفره افطار ایرانی ها با این غذا پربارتر میشود و به عنوان غذای نذری نیز در مراسم های مذهبی توزیع می شود.
  • معمولا با نان یا ته دیگ سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی تازه و ماست تهیه و سرو می شود که ترکیبی بسیار لذیذ برای یک غذای دلپذیر است.

ناگفته نماند که طبق سلیقه و ذائقه افراد داخل کوفته ها موادی همچون آلو تخم مرغ آب‌پز گردو و یا پیاز داغ قرار داده می شود. اشکنه یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین غذاهای خراسان رضوی و پیش‌غذایی محبوب و رایج در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی است که با مواد اولیه مختلفی درست می‌شود. این غذای اصیل از غذاهای گیاهی ایرانی به شمار می‌آید، به سرعت و به‌سادگی آماده می‌شود. اشکنه را معمولا با نان سرو می‌کنند و از مواد اولیه این غذای شبیه به سوپ می‌توان به روغن، آب، پیاز، سبزیجات (شنبلیله یا مرزه خشک)، آرد گندم، نمک، زردچوبه و ادویه‌های دیگر اشاره کرد. زردچوبه، دارچین، نمک، فلفل قرمز و سیاه، روغن زیتون و سبزیجات معطر در شکم مرغ قرار داده می‌شود و سپس آن را در فر یا قابلمه می‌پزند.

برای ناهار چی درست کنم؟

کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. آمدن هر فصلی نیز نوید پخت غذاهای مخصوصش را می‌دهد، با نزدیک شدن بهار، مردم محلی به کوه‌ها و دشت‌ها راهی می‌شوند تا سهمی از ارمغان طبیعت داشته باشند و آش‌ها و خورشت‌های محبوبشان را طبخ کنند. کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمانشاه

اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. هویج پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید آنرا به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند.

طرز تهیه عدس پلو مجلسی با گوشت و مرغ «مخصوص و خوشمزه»

آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند. البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند.