خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف

پرتقال یکی از میوه‌های زمستانی است که به‌دلیل وجود ویتامین ث برای درمان سرماخوردگی پیشنهاد می‌شود. استریپس سیب‌زمینی از آن دسته غذاهای است که همه به‌خصوص بچه‌ها عاشق آن می‌شوند. شله مشهدی، نوعی آش پرملات و خوشمزه است که از غذاهای نذری مشهور مشهدی‌ها به شمار می‌آید. این غذا که شباهت زیادی به حلیم دارد، متشکل از گوشت، (نخود، لوبیا سفید، لوبیا چیتی، عدس و گاهی ماش)، برنج نیم دانه، بلغور گندم و ادویه فراوان و همچنین مغز قلم گاو است. طبخ شله به تجربه و دقت زیاد، حوصله فراوان و البته زمان نیاز دارد. جالب است بدانید که مشهدی‌ها روی شله قیمه می‌ریزند و سپس آن را سرو می‌کنند.

  • برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه سالاد الویه بر روی لینک کلیک کنید.
  • دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.
  • کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود.
  • حتما می دانید که کباب انواع مختلفی دارد، مانند کباب برگ، کوبیده، بختیاری، کباب ترش، چنجه، شیشلیک و … کباب برگ از لذیذترین و خوشمزه ترین کباب هاست و از گوشت گوسفند یا مغز ران گوساله تهیه می شود.

برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه سالاد الویه بر روی لینک کلیک کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج آن را یک الی ۲ ساعت خیس کنید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان تهران

برای ابتدای کار پیاز سیر را تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود. این غذای خوشمزه با طعمی ملس در فصل بهار قابل درست کردن با برگ مو (برگ انگور) است. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید.

در کنار دیزیکوفته تبریزینیز طرفدارهای مخصوص به خود را دارد. خورش فسنجان از غذاهای اصیل ایرانی است که با برنج سرو و در بیشتر شهرهای ایران با مواد اولیه مختلف تهیه می‌شود و معمولا طبخ آن زمان‌بر است. گردو، گوشت مرغ یا گوشت قرمز و رب انار ترش یا شیرین از مواد اولیه خورش فسنجان هستند. نام گذاری غذاهای شمال ایران مانند طبیعت زیبایش همیشه گردشگران را غافل‌گیر می‌کند.

طرز تهیه کوفته گردو با لپه

می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و مناسب به توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است.

اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید. باقالی پلو با ماهیچه جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی برای مهمانی های خاص و مهمانان مهم و عزیز می باشد. باقلاهای سبز در کنار برنج ایرانی و در میان سبزی معطر پلویی و زعفران و کره حیوانی این غذا را بی نظیر خواهد کرد. آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که جزو غذاهای محبوب و پر استفاده در بین خانه های ایرانی بوده است. قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند .

حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید. کشمش پلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در کشورمان با دستور پخت های مختلفی تهیه می‌شود. به‌عنوان مثال عده‌ای به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. با این حال یکی از خوشمزه‌ترین کشمش پلو مدل مازندرانی است که در ادامه آن را در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس به شما آموزش می‌دهیم. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج می‌توان به خورش فسنجان با مرغ اشاره کرد. این خورش محبوب و لذیذ از غذاهایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد.