خوشمزه ترین غذاهای شمالی را کجا بخوریم؟ گیلان یا مازندران؟ جاباما-غذا شرقی

دیگر مواد این خورشت پودر موسیر، مرغ، پودر سیر، روغن کنجد، زعفران، سیر، رب انار و پیاز است. این غذا بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت جا می افتد و در آن به جای گوشت مرغ می توان از گوشت بلدرچین استفاده کرد. آلو مسما گیلانی با گوشت مرغ طبخ می‌شود و ازاین‌جهت می‌توان آن را یکی از غذاهای شمالی با مرغ دانست. آلو، قیسی، پیاز و مرغ مواد اصلی تشکیل‌دهنده آلو مسما را تشکیل می‌دهند. آلو مسما یکی از خورشت‌های خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که در مهمانی‌های گیلانی سرو می‌شود. این خورش البته با روش‌های مختلفی در جاهای دیگر ایران تهیه می‌شود که تقریباً بهترین نوع آن را می‌توانید در شمال کشور بیابید.

  • غذا های ایرانی هم یا با برنج هستند یا به صورت خوراک با دورچین کامل سرو می شوند.
  • این غذا که از گوشت اردک، پیاز سرخ شده، آب، شکر، رب انار، گردو و انار پخته می‌شود بسیار لذیذ است.
  • یکی از خاص ترین و زیباترین رستوران های تنکابن، رستوران عمارت پارسی است که از جمله سفره خانه های سنتی تنکابن هم می باشد.
  • این رستوران که طراحی داخلی لوکس و زیبایی دارد در غرب تهران واقع‌شده است.
  • چرا که معمولا سطح قیمت‌ها بسیار بالا است و با توجه به لوکس بودن هتل تاج محل این قیمت توجیه دارد.
  • اسفناج مرجی که یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران به شمار می‌رود، علاوه بر داشتن طعم بی‌نظیر، خاصیت درمانی هم دارد.

خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. یکی از اجزای اصلی این غذا آلوچه تازه یا همان گوجه سبز است که سبب شده این غذا را معمولاً در بهار و تابستان درست کنند. احتمالا بدانید که گمج چیست؟ گمج به ظرف های سنتی گیلان می گویند که سفالی هستند و از آن برای پخت غذا به جای قابلمه استفاده می کنند. شباهت دارد با این تفاوت که در در آن از گوشت استفاده نمی شود و بادمجان نقش اصلی در این غذا را بازی میکند. لازم به ذکر است در مقابل رستوران یک فضای خاکی نسبتاً بزرگ برای جای پارک خودروی مشتریان در نظر گرفته شده تا مشتریان بتوانند در مقابل رستوران خودروی خود را پارک کنند اما یک موضوعی را باید در نظر بگیرید. اما چون فرصت‌های ما محدود است و زندگی‌مان کوتاه، هیچ‌وقت نمی‌توانیم همه چیز را، خود به تنهایی، تجربه کنیم.

روستای ایستا کجاست؟ مسیر دسترسی + معرفی دیدنی ها و اسرار روستا

کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو است، بنابراین مواد غذایی به کار رفته در این غذا شامل کدو حلوایی، انار، لوبیا چیتی، عدس، گردو، سیر، پیاز و ادویه می‌شود. کهی انار تمام مواد غذایی مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین را در خود جای داده است، از این رو برای افرادی که دچار کم‌خونی یا کمبود پتاسیم هستند، بسیار مفید است. این غذا به دلیل مجله خبری غذا آنکه گوشت اردک و گردو را در خود جای داده است، سرشار از پروتئین، مواد معدنی و سایر ویتامین‌ها بوده و معمولا با برنج، نان و ترشی‌های محلی سرو می‌شود. «غورابیج» یک غذای گیلانی است که معمولا با ماهی کولی درست می‌ شود و شبیه خورش فسنجان است. البته این غذا را با مرغ هم می‌ توان طبخ کرد ولی طرز تهیه غورابیج با مرغ اندکی کمی فرق می کند.

دوپتی از غذاهای محلی استان مازندران

ذائقه غذایی مردمان شمال کشور به گونه‌ای است که سراسر رژیم غذایی آن‌ها از خوشمزه‌ترین غذاها تشکیل شده است. ماهی را با ترکیبی از رب انار، گردو، سبزی معطر پر می کنند و به آرامی و با صبر روی زغال آن را کباب می کنند. تاریخچه غذای خیابانی هند مستندات بسیاری دارد، اما بسیاری معتقدند که رواج اصلی آن به دوران انتقال پایتخت شاه جهان از آگرا به دهلی است. و امروزه غذای خیابانی هند، در بخش مهمی از فرهنگ این کشور ریشه دارد. اگر قصد دارید غذای خیابانی هند را امتحان کنید، ضمن آشنایی با انواع آن، باید به نکات ریزی توجه داشته باشید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش آلو بخارا را اضافه کنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش انار را دان کنید و دانه های انار را به خورش اضافه کنید. در پایان طعم خورش را بچشید و در صورت تمایل مقداری شکر به آن اضافه کنید. پس از اینکه پیاز نرم و شفاف شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در مرحله بعدی ران های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سرخ شوند. سپس آهسته، آهسته آن را تا بزنید و زیر هر تای آن ، آرد بپاشید تا بهم نچسبند. خمیر را به صورت افقی با چاقو برش بزنید و بعد از پخته شدن حبوبات و سبزیجات ماست حل شده در آب را داخل آنها بریزید و بعد از جوش آمدن آش ، رشته ها را داخل آن بریزید و منتظر بمانید تا آش کاملا جا بیفتتد.

این غذا با ترکیب خالواش، اسفناج و سبزیجات معطری همچون گشنیز، جعفری، شوید و نعنای خرد شده، آب نارنج، تخم مرغ، سیر، نمک، زردچوبه تهیه می‌شود. اگر به غذای های ترش علاقه دارید و به شمال کشور سفر کردید، حتماً خوردن‌ترشی تره را در برنامه‌تان جا دهید. میرزا قاسمی غذای خوشمزه ای است که شاید بارها آن را چشیده باشید. جالب است بدانید که ابداع کننده این غذا فردی به نام محمد قاسم خان والی، سفیر ایران در روسیه و حاکم گیلان در دوره پادشاهی ناصر الدین شاه بود.