دستور تهیه کباب بختیاری اصیل به چندین روش منحصر بفرد اکالا

این خورش لذیذ و اصیل مازندرانی با گوشت مرغ، غاز یا اردک، دانه انار، آب انار، رب انار، سیر، پیاز، ادویه‌جات، کره و زعفران درست می‌شود و آن را درست مانند دیگر غذاهای شمالی با برنج کته سرو می‌کنند. این خورش، شباهت بسیاری به انار مسمای گیلانی دارد؛ غذایی که گیلانی‌ها برای رنگارنگ کردن سفره شب یلدای خود از آن استفاده می‌کنند. دنده کباب یکی از انواع کباب‌های اصیل و لذیذ ایرانی و بسیار شبیه به شیشلیک است که اصالت آن به شهر تاریخی کرمانشاه برمی‌شود. دنده کباب با گوشت دنده گوسفند تهیه می‌شود و نسخه اصیل کرمانشاهی آن را با رب گوجه‌فرنگی، زعفران و ادویه‌جات طعم‌دار می‌کنند؛ در حالی که می‌توان این کباب خوشمزه را با انواع سس‌های دیگر نیز مزه‌دار کرد. دنده کباب، یکی از غذاهای مهم و مجلسی شهر کرمانشاه به شمار می‌آید که معمولا در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود.

  • سپس پیازهای خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا کمی سبک و شیشه‌ای شوند.
  • بریان، غذایی چرب، مقوی، پرخاصیت و خوش‌طعم است که با استفاده از گوشت گوسفند چرخ‌کرده، نعنا، پیاز، زعفران و دارچین درست می‌شود و معمولا همراه با جگر سفید پخته چرخ‌شده و نان سنگک به سر میز آورده می‌شود.
  • در ادامه گوشت مزه‌دار شده را به پیاز سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

سپس گندم را در قابلمه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا گندم بپزد. توجه داشته باشید که زمان پخت گندم از دیگر مواد طولانی‌تر است و به همین علت، پخت آن باید قبل از بقیه مواد آغاز شود. پس از نیم‌پز شدن نخود و گندم، بقیه حبوبات را به‌همراه لیزک، ادویه، زردچوبه و نمک در آش بریزید و صبر کنید تا همه مواد بپزند و آش شما جا بیفتد. برای تهیه کباب بختیاری در تابه، آن‌ها را در سیخ چوبی سیخ کنید. برای این کار بهتر است گوشت و مرغ را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید.

معروف ترین غذاهای محلی ایران

خورش قیمه از حدود ۸۰ تا ۹۰ سال پیش، به‌عنوان یک غذای نذری در میان ایرانیان شناخته می‌شود. شما می‌توانید ترخینه جامد را در خانه تهیه کرده یا به‌صورت آماده از عطاری‌ها خریداری کنید، البته باید در نظر داشته باشید که درست کردن ترخینه جامد، حدود هفت روز زمان می‌برد. با ما همراه باشید و با طبخ این آش ایلامی مقوی از سرماخوردگی و آنفلونزا دوری کنید. شما می‌توانید خورش عدس را به‌جای گوشت گوسفندی با مرغ نیز درست کنید. برای سرخ کردن بادمجان‌ها حتما آن‌ها را برای نیم ساعت در آب و نمک خیس کنید تا سیاهی و تلخی آن‌ها گرفته شود. غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و مجاورت شهر ‘باباحیدر’ در مسیر دره‌ای زیبا و در مجاورت روستای امیدآباد قرار گرفته‌است.

حبوبات را حتما از چند ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. به‌جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید. طبخ اردک شکم‌پر به زمان و حوصله بسیاری نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که به‌محض مزه‌کردن آن، متوجه می‌شوید که این غذا ارزش زمانی که برای آن سپری کرده‌اید را داشته است.

اگر از طرفداران قیمه نثار هستید، حتما شیرین پلو قزوینی را امتحان کنید و مطمئن باشید که بی‌درنگ، عاشق آن خواهید شد. آش سبزی، یکی از آش‌های محلی و سنتی شیراز است که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است. این آش در طباخی‌های شيراز به‌عنوان صبحانه تهيه می‌شود؛ ضمن اینکه از نذری‌های معروف ایام ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان است.

مخابرات در روند توسعه شهرداری می تواند کمک حال باشد

مسیر سفر زمینی از تهران به شهرکرد از قم آغاز میشود و با عبور از شهر کاشان و زرین‌شهر اصفهان نهایتا به شهرکرد می‌رسد. فرودگاه شهرکرد به عنوان مرتفع‌ترین فرودگاه ایران در جنوب بام ایران و در فاصله سه کیلومتری جادهٔ شهرکرد به فارسان قرار دارد. در این مجموعه قلعه اندرونی با یک دالان قسمت خانه‌نشین ارتباط داشته و ایوان آن دارای ده ستون سنگی است. اتاق ها نیز به سبک نقاشی لدنی که تلفیقی از هنر نقاشی ایرانی و غربی است مزین شده است . کوهستان خان جنوبی منطقه با صخره های صعب العبور و زیستگاه پلنگ و بز در تعداد قابل توجهی می باشد. از دیگر جانوران منطقه می‌توان گرگ، روباه، شغال، کفتار و پرندگانی همچون کبک، دری کبک، چیل، تیغو و عقاب را نام برد.

دمپخت ماهی بوشهری، دمی لخ لخ یا در زبان محلی ماهی «می‌یَدُم»، یکی از لذیذترین غذاهای بوشهری است که با ماهی، برنج، سبزی (گشنیز، شنبلیله و شوید)، سیر، پیاز، تمر هندی و ادویه‌جات درست می‌شود. نام این غذا از کلمه عربی «لخلخه» به‌معنای «بوی خوش» گرفته شده است. این خوراک با نام‌های متفاوت در برخی دیگر از شهر‌های جنوبی و هرمزگان نیز طبخ می‌شود؛ اما مشهورترین نام آن، دمی لخ لخ یا لخلاخ بوشهری است. این غذا با دو دستور پخت متفاوت درست می‌شود که تفاوت عمده آن‌ها در استفاده از لیمو عمانی یا تمر هندی است. کباب زردک یا کباب مشتی، یکی از انواع کباب‌های سنتی استان اصفهان است که با گوشت چرخ‌کرده، پیاز، زردک، آرد نخودچی و ادویه‌جات درست می‌شود. این کباب، در واقع یک نوع شامی فوق‌العاده خوش‌طعم و خوش‌خوراک است که بدون شک، شما را عاشق خود خواهد کرد.

طرز تهیه کباب بختیاری تابه‌ای

در این فرودگاه عملا پرواز خارجی خاصی صورت نمی‌گیرد و از میان شهرهای داخلی نیز تنها برخی از شهرهای بزرگ همچون تهران و مشهد دارای برنامه پروازی رفت و برگشت به این فرودگاه هستند. این غذا معولا گوشت كوبیده ندارد و مواد آن به‌همراه آب آن خورده می‌شود؛ اما می‌توان آن را شبیه آبگوشت ساده نیز سرو کرد. اگر مرغ شما پخت، اما خورش به روغن نیفتاد، مرغ را از غذا دربیاورید تا خورش غلیظ و جا افتاده شود. هلو کباب یا کوفته مخصوص کرمانشاهی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای بومی استان کرمانشاه است که طرفداران بسیاری در این استان و در سراسر کشور دارد. دلیل نام‌گذاری این کوفته به نام هلو کباب مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به‌دلیل طعم عالی، لطافت و شاید شکل ظاهری، این کوفته به این نام شهرت یافته است. آش پرپوله از غذاهای محلی کردستان محسوب می‌شود که در فصل سرما و مخصوصا زمان سرماخوردگی پرطرفدار است.