دستور تهیه کباب بختیاری اصیل به چندین روش منحصر بفرد اکالا

آن‌ها برای قورمه کردن گوشت، بزغاله را در اواسط پاییز ذبح می‌کردند و سپس پوست آن‌ را به‌صورت خیکی می‌کندند تا از آن مشک درست کنند. لاشه‌ بز در ادامه تمیز شده و از جایی مانند سقف راهرو یا دالان آویزان می‌شد تا برای یک شب به‌اصلاح لاشه ببندد. سپس قبل از طلوع آفتاب، لاشه‌ را به‌اندازه قیمه‌ای درمی‌آوردند. کوکوی شیرین یکی از غذاهای اصیل و قدیمی استان قزوین است که در دیگر مناطق ایران از جمله مشهد، اصفهان و تبریز نیز درست می‌شود. کوکوی شیرین، پای ثابت مجالس و مهمانی‌ها است و به‌صورت سرد یا گرم برای پیش‌غذا یا دسر سرو می‌شود. مواد اولیه و طرز تهیه این کوکو به کوکوی سیب‌زمینی شباهت دارد؛ با این تفاوت که کوکو شیرین، پس از طبخ در شهدی شیرین غوطه‌ور می‌شود.

اگر از گوشت برای تهیه کشک سالاری استفاده نمی‌کنید، در پایان یک عدد تخم‌مرغ هم‌زده را در غذا بریزید و آن را پس از چند دقیقه سرو کنید. شما می‌توانید برنج را جدا دم کنید و در نهایت مخلوط گوشت و گردو را با زعفران و زرشک روی آن بریزید. برای تهیه یک قورمه سبزی جا افتاده می‌توانید یک بار سبزی را خوب سرخ کنید و سپس آن را با گوشت تفت دهید. شما می‌توانید تمام ترکیب سبزی قورمه را از ابتدا با هم تفت دهید و آن را با گوشت و حبوبات در قابلمه بریزید.

  • برای مشاهده طرز تهیه چکدرمه به مجموعه مقاله‌های غذاهای محلی کجارو سر بزنید.
  • پیرغار در جنوب روستای ده‌چشمه، به فاصله ۶ کیلومتری فارسان و ۳۸ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
  • قوروت، در واقع نوعی فرآورده لبنی است که اهالی بیرجند از آن به‌عنوان یکی از غذاهای محلی و مقوی استفاده می‌کنند.
  • این کباب، در واقع یک نوع شامی فوق‌العاده خوش‌طعم و خوش‌خوراک است که بدون شک، شما را عاشق خود خواهد کرد.
  • استان چهارمحال و بختیاری، اقلیم و طبیعت زیبا و منحصر بفردی دارد، طبیعت خاص این استان، انواع مواد شامل میوه و غلات و دام و….

برخی شرکت‌های اتوبوسرانی سرویس‌های منظمی بین شهرهای بزرگ و پایانه‌های مسافربری شهرکرد برقرار کرده‌اند. از برخی شهرهای اطراف استان نیز اتوبوس‌هایی به مقصد شهرکرد یا دیگر شهرهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برای اطلاع دقیق از وضعیت حرکت آن‌ها می‌توانید با پایانه مسافربری شهر خود تماس بگیرید. در یکی از این طرز تهیه‌ها، آش برنج با برنج، گشنیز، عدس و آب قلم درست می‌شود؛ در حالی که در نسخه دوم این آش، از کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گاهی مرغ، عدس، برنج، سبزی آش، پیاز و گاهی سیر استفاده می‌شود. خورش خلال بادام، یکی از غذاهای سنتی، لذیذ و مجلسی استان کرمانشاه است که برخی آن را به‌عنوان بهترین خورش ایرانی می‌شناسند.

مسجد اتابکان مربوط به اتابکان است و در شهرکرد، مرکزفرمانداری کل چهارمحال بختیاری واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۵۱ با شمارهٔ ثبت ۹۲۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قلعه چالشتر اثری با شکوه از نظر معماری و هنر حجاری در ایران است که در پنج کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این قلعه تلفیقی از معماری دوران قاجار با معماری اروپایی است که با ستونهای ایستاده از سنگ خودنمایی می کند. قلعه در منطقه چالشتر واقع شده که در دوره صفویه مرکز حکمرانی چهارمحالی ها بوده که به وسیله کلانتران، روستاها و مناطق تحت سیطره خود را کنترل می کردند . این آبشار در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۴۰ کیلومتری شهر لردگان، در دره ای روح افزا و به طول ۲ کیلومتر قرار گرفته است.

تاس کباب؛ غذایی جوان پسند

پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا هزاری دم بکشد. کراهی معمولا با نان سیر یا نان روغنی، نان روتی هندی، چاپاتی، پیتا یا برنج در کنار سالاد، چاشنی هندی رایتا (متشکل از ماست، نعنا، سیر و خیار) و سبزی خوردن سرو می‌شود. طعم این غذا به‌دلیل استفاده از انواع ادویه، بسیار لذیذ و هیجان‌انگیز است. طرز تهیه کراهی مرغ در سیستان و بلوچستان و چابهار، مشابه نسخه این غذا در هند و پاکستان است. در ادامه در مجموعه غذاهای محلی کجارو با طرز تهیه کراهی بلوچی و انواع دیگر این غذا آشنا شوید.

شیرین پلو قزوینی

این غذا در مناسبت‌های مختلف در فصل انار و به‌خصوص برای شب یلدا پخته می‌شود. اگر به لبو و کدو حلوایی دسترسی دارید، می‌توانید از هر دوی آن‌ها در تهیه این خورش استفاده کنید. این کوفته به‌صورت سنتی به‌شکل بیضی پخته می‌شود؛ اما شما می‌توانید آن را به‌شکل دایره‌های کوچک نیز درآورید. آبگوشت کرمانی مطنجنه، متنجنه یا متنجون، یک آبگوشت بسیار خوشمزه و محبوب در استان کرمان است که اصالت آن به رفسنجان برمی‌شود. این نوع آبگوشت به‌عنوان نذری در ایام محرم و صفر و به‌خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا در هیئت‌های عزاداری کرمان و بم طبخ می‌شود و برخی افراد آن را با نام آبگوشت امام حسینی می‌شناسند.

مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید تا روی شعله متوسط گاز داغ شود. سپس سیخ‌های چوبی را در تابه بچینید تا یک طرف آن‌ها روی شعله ملایم گاز بپزد. کباب بختیاری تابه‌ای را با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود.

سبزی آش را بعد از شستن و خرد کردن می پزند، سپس برنج و دوغ را به آن اضافه می کنند بعد که پخته شد کمی آرد را در آب حل کرده و به آن می افزایند تا با آش به صورت غلیظ در آید. متاسفانه برخی از غذاهای محلی این استان به دست فراموشی سپرده شده است و با وجود اینکه بسیار مقوی و مغذی هستند اما جای خود را به انواع فست فود ها و غذاهای آماده داده اند. البته کسانی هم هستند که هنوز هم که هنوز است سفره های رنگی خود را با بسیاری از غذاهای محلی و قدیمی مزین می کنند. با ما در این بخش از آشپزخانه نمناک همراه باشید تا با معرفی مجموعه کاملی از غذاهای محلی چهار محال و بختیاری با فرهنگ غذایی اصیل این منطقه آشنا شوید.

سپس ماست، سیر له شده و نمک را به تخم‌مرغ می‌افزایند و آن‌ها را روی حرارت ملایم گاز کمی هم می‌زنند تا ماست، آبکی نشود. استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که با وجود بناهای تاریخی، آب‌وهوای مدیترانه‌ای و غذاهای محلی متنوع، مقصدی بی٬نظیر برای گردشگری غذایی به شمار می‌آید. کشور ایران در کنار چین و روم، یکی از سه مکتب خوراک جهانی است و به جرات می‌توان، آن را به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری غذایی و شکم گردی معرفی کرد. غذاهای محلی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته شرق، آن‌قدر متنوع هستند که جمع‌آوری آن‌ها به یک دایره‌المعارف چند هزار صفحه‌ای نیاز دارد. اولین چیزی که دربدو ورود چشم هربیننده‌ای راخیره می‌سازد آب‌نمای زیبای این پارک که بر روی استخرهای پارک قرار دارد. اساس آبادانی وشکل‌گیری پارک سرچشمه فرخ شهر چشمه‌ای است که در بالای پارک قرار گرفته‌است، این چشمه بسیار با ارزش که درمسیر خودبرکت و زیبائی و شکوفائی را به ارمغان می‌آورد و جاذبه‌های دلنشینی را به وجود آورده‌است.