دستور پخت انواع غذاهای طب سنتی طبایع مرجع طب سنتی-غذا شرقی

کباب کوبیده هم با توجه به طعم لذیذ و عامه پسندش همواره عضو ثابتی در انواع مجالس ما ایرانی ها بوده است. و این غذای سنتی و اصیل ایرانی طرفداران بسیار داشته و طعم خاص و خوشمزه ای هم دارد. این کباب رو میشه هم با گوشت قرمز و هم با گوشت سفید درست کرد که من خودم هر دو مدل رو درست کردم فوق العاده شده. یکی از انواع پلوهای خوشمزه و سنتی که بیش تر مجلسی است باقالی پلو می باشد.

  • طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد.
  • اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد.
  • این غذای خوشمزه اکثراً در چهارشنبه‌سوری‌ها سرو می‌شود.
  • از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید.

یکی از غذاهای محلی و سنتی بوشهر گمنه یا للک نام دارد که اغلب به جای پلو همراه با خورش خورده می‌شود. برای پخت این غذا از برنج و تکه‌های ماهی‌هایی مثل هامور، سنگسر، سبیتی و سرخو به همراه سیر، پیاز و کره استفاده می‌کنند. کاشانی‌ها به گوشت قلقلی شفته می‌گویند و برای تهیه شفته نخودچی هم از گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و کمی سبزی خشک استفاده می‌کنند.

فیلینگ حاوی گردو، پیاز سرخ شده و آلو یا کشمش خیس شده است. یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه و ساده شیرازی مسقطی است. مسقطی نیز ترکیبی از نشاسته، گلاب، آب، هل، خلال پسته، خلال بادام، زعفران و شکر است. اگر می‌خواهید از غذای مجلسی قزوینی‌ها که در مجالس عروسی‌شان طبخ می‌شود میل کنید، قیمه نثار را انتخاب کنید. قیمه نثار به جز لپه، همان مواد قیمه خودمان را دارد که موادی همچون زرشک، خلال بادام و پسته، شکر، زعفران و ادویه به آن اضافه می‌شود. برای سرو غذا، از شما عزیزان در آلاچیق‌های سنتی و خاص پذیرایی می‌شود.

در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند. بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود. «کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.

پلو سبزیجات؛ غذایی خوشمزه و مجلسی بدون گوشت

این رستوران یک رستوران شلوغ است که دارای فضای داخلی دنج و سنتی است که با دیوارهای کاشی‌کاری شده، نورپردازی ملایم و رومیزی‌های تزئین شده دکور شده است. موسیقی زنده و سنتی ایرانی و فضای داخلی تمیز، از رستوران صوفی یک رستوران کاملاً مدرن ساخته است. این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای کبابی را با مرغ، بره، ماهی و بسیاری از انواع دیگر ارائه می‌دهد و کلم پلو انتخابی همیشه محبوب بوده است. گاهی مقداری آبلیمو و شکر روی ظرف می‌ریزند تا طعم آن بیشتر حس شود.

دیزی از اصیل ترین غذاهای ایرانی

مرصع پلو، همان طور که از نامش بر می‌آید، پلویی آراسته به نگین های رنگین و شیرین مزه است. این غذا طعمی شیرین دارد و در آن مواد اولیه و بومی ایرانی را می‌توان دید که از آن جمله پسته، بادام، مربای پرتغال، زرشک و هویج و زعفران است. همچنین اندکی شکر به پلو افزوده می‌شود تا ترشی بیش از حد زرشک ها را به تعادل برساند. مرصع پلو را تنها مجله خبری غذا برای مناسبات خاص مانند عروسی ها تدارک می‌بینند، چرا که طعم شیرین آن نشانی از امید به آغازی شیرین و خوش است. خورش ساک یک خورش خوش عطر و طعم گرگانی است که بیشتر در مراسمات مذهبی و نذری‌ها پخته می‌شود و طعم اصیل این غذای محلی را فقط در استان گلستان می‌توانید بچشید. اما آش رشته از تمامی این آش‎ ها معروف تر و محبوب تر است.

طرز تهیه آش بادمجان

در وهله‌ی اول، این خود ماهی است که خواص غذایی بسیار خوبی دارد. خواص ماهی انکار نشدنی است و نمی‌توان از آن غافل ماند. ماهی سرشار از موادی مغذی مثل پروتئین و ویتامین دی است و به علاوه می‌توان آن را بهترین و کامل‌ترین منبع برای اسید‌های چرب امگا ۳ دانست. هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این میان ماهی‌های چرب‌تر مثل ماهی‌های آزاد، ماهی قزل آلا، ساردین و… جزو سالم‌ترین انواع ماهی‌ها به شمار می‌روند.