دستور پخت انواع غذاهای طب سنتی طبایع مرجع طب سنتی-غذا شرقی

سپس آن‌ها را آبکشی کرده و با مقداری روغن و پودر قند، درون یک تابه تفت دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ زرشک‌ها درخشان شوند. بعد از آنکه گوشت‌ها به خوبی پخته شدند، آن‌ها را از آب خارج کرده و اجازه می‌دهیم تا خنک شوند. سپس تمام گوشت را ریش ریش کرده و مجدداً درون قابلمه‌ای که هنوز مقداری آب گوشت دارد قرار می‌دهیم. لپه‌ها را به قابلمه اضافه کرده و سپس مقداری رب گوجه فرنگی به خورش اضافه کنید. در ترکیب این دسر لذیذ از آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب می‌ریزند.

  • در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن غذا است.
  • عمر آدمی اجازه نمی‌دهد تا به همه جا سفر کند، اما می‌توان بر بال قلم نشست و بر فراز آسمان خیال پرواز کرد.
  • مواد اولیه تشکیل دهنده این غذا گوشت، به، آلو، لپه، زعفران، کمی شکر، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه است.

ارومیه خورش شباهت زیادی به خوراک لوبیا چیتی دارد و در تهیه آن از ترکیب لوبیا چیتی، گوشت، بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، غوره، نمک، فلفل و ادویه استفاده می‌شود. غذاهای اردبیل در بین غذاهای محلی ایران یکی از متنوع‌ترین منوها را دارد و در این منو از انواع آش گرفته تا خورش و غذاهای نانی و پلوهای مختلف به چشم مجله خبری غذا می‌خورند. این غذا را از گیاهی به اسم ریواس که در کوهستان‌های کردستان بسیار دیده می‌شود، تهیه می‌کنند و گوشت، پیاز، نعنا و جعفری از دیگر مواد اصلی این غذای محلی خوشمزه هستند. این غذا با ترکیب ماهی، پیاز، سیر، زردچوبه، نمک، فلفل، سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله)، رب انار، تمبر هندی و روغن تهیه می‌شود.

قارنی یاریخ یا بادمجان شکم پر

از آنجایی که این غذای محلی شیرازی حاوی به است، طعمی شیرین یا ترش شیرین دارد. به دلیل استفاده از به در این غذای ایرانی، این یک خورش فصلی است که بیشتر در پاییز طبخ می‌شود. در کنار این غذاهای لذیذ بی‌نظیر، همیشه یک نوع غذای جانبی وجود دارد که تجربه غذا خوردن را دلپذیرتر می‌کند. یکی از سالادهای معروف شیراز، سالاد شیرازی است که در کنار اکثر غذاهای ایرانی قرار دارد.

۱۰ اشتباه رایج در آشپزی که شما هم مرتکب می شوید

با گوشت چرخ‌کرده، پیاز و آرد ذرت کوفته ریزه درست می‌کنند، عدس، لوبیا، برنج، سیب‌زمینی و هویج را در آب گوشت می‌پزند. سبزی آش را وارد ماجرا می‌کنند و می‌گذارند همه با هم جا بیفتند. ماست را موقع سرو آش به آن اضافه می‌کنند و نتیجه یک آش هیجان‌انگیز و خوش‌طعم است. تهیه غذای تلخون در دروازه تهران یکی از رستوران‌هایی‌ست که غذاهای محلی تبریز را می‌پزد. این‌جا علاوه بر کوکو، آش اوماج، کوفته تبریزی و دلمه برگ مو هم پیدا می‌کنید. در این مطلب قصد داریم تا 10 مورد از بهترین غذاهای سنتی ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم با ما همراه باشید.

خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در آباداندر یکی از ویلا های آبادان این غذای لذیذ را تجربه کنید. «عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است.

مردم بوشهر این غذا را با ماهی‌هایی مثل هامور، سنگسر، سبیتی و سرخو تهیه می‌کنند. مواد لارم برای تهیه این غذا ماهی، برنج، سیر، پیاز، کره یا روغن، شوید (شبت) است. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای کرمانشاه, خورش خلال است. خورشت خلال بادام که از گوشت، زرشک، دارچین و گلاب تهیه می‌شود عطروطعم فوق‌العاده‌ای دارد. خورش خلال با روغن حیوانی کرمانشاهی غذایی بی‌نظیر است اما اگر امکان تهیه روغن حیوانی را ندارید از کره یا روغن هم می‌توان استفاده کرد. از مهم‌ترین غذاهای سنتی استان کرمانشاه می‌توان به خورش پسته کوهی اشاره کرد.