دستور پخت غذای ایرانی و خارجی طرز تهیه غذای آسان و خوشمزه مجله تصویر زندگی-غذا شرقی

رستوران گردان برج سفید ، در خیابان پاسداران روبه روی بوستان ششم واقع شده است‌. این رستوران ، که در طبقه پانزدهم برج قرار دارد، با انواع غذاهای دریایی، فرانسوی و ایتالیایی پذیرای ذائقه و سلیقه شما خواهد بود. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. ایتالیا یکی از کشور های غنی در فرهنگ آشپزی و تغذیه است که تنوع غذایی و شیرینی های آن شامل طعم های بینظیری بوده و در سراسر دنیا دارای جایگاه مناسبی می باشند. تارت بستنی ایتالیایی نیز یکی از همین شیرینی های خوشمزه این کشور است.

حرارت را بیشتر کنید تا آب قارچ کاملا گرفته شود و کمی سرخ شوند. در قابلمه ای جدا گانه مقداری آب به جوش بیاورید و کمی روغن و نمک بزنید و سپس پاستا را به آن اضافه کنید و بجوشانید تا کاملا نرم و آماده خوردن شود سپس پاستا را آبکش کنید. به خوبی میتونه شما رو راضی نگه داره، چون هم زود آماده میشه و هم این که طعم مخصوصی که از ترکیب مرغ و عدس میگیره به راختی همه رو سر سفره نگه میداره. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد.

  • این سوپ مختص به کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند مالزی، سنگاپور، اندونزی و تایلند است.
  • این غذای کانادایی از سیب زمینی سرخ کرده و تکه‌هایی از پنیر تهیه شده از شیر ترش تهیه میشه.
  • معمولاً در هر کدام از شهر های آمریکایی تنوعی از رستوران‌ های ایتالیایی، مکزیکی و چینی هم مشاهده می‌ شود.
  • اسوبوکو مغز ران یا فیله ی گوساله است که به روش مخصوصی پخته و طعم دار می شود.

می توان گفت از چشیدن و مزه کردن این غذای دریایی خوش طعم هرگز پشیمان نخواهید شد. می شود کسی را یافت که از سیب زمینی متنفر باشد ؟ فکر نمی کنم ؛ حال ترکیب سیب زمینی سرخ شده با سس کچاپ را تصور کنید . یک غذای کامل که در هر ساعت از شبانه روز قادر به میل کردن آن هستید .

غذاها به‌نوعی با اقتصاد هم ارتباط دارند چون پرطرفدارترین غذاهای دنیا نوعی جاذبه‌ی گردشگری محسوب می‌شوند و می‌توانند گردشگران را برای سفر به شهرشان ترغیب کنند. اگر دوست دارید غذایی شبیه به پیتزا اما بدون فر درست کنید بهترین پیشنهاد برای شما پای گوشت تابه ای است که در عین راحت بودن طرز تهیه آن بسیار خوشمزه نیز است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به کره‌ی جنوبی، این غذای خوشمزه را امتحان کنید. بولگوگی به‌زبان کره‌ای به‌معنای «گوشت آتش» است و طعم شیرین خود را از سس ماریناد شکر و سویا می‌گیرد. می‌توانید این غذای گوشتی را در رستوران‌ها سفارش دهید یا اینکه بسته‌های آماده‌ی آن را از سوپرمارکت‌ها خریداری کنید. قورمه سبزی هم یکی از بهترین غذاها در بین ایرانی ها است که محبوبیت زیادی داره و در کل جهان هم شناخته شده است.

طرز تهیه چیکن پارمزان (ایتالیا)

داخل این خمیر با موادی مانند پیاز، گوشت گاو (یا گوسفند)، مرغ یا ماهی، تخم‌مرغ، انواع ادویه و سبزیجات دیگر پر می‌شود. بورک انواع مختلفی مانند بورک اسفناج و بورک پنیر دارد. اما در این میان بورک گوشت معروف‌ترین و پرطرفدارترین نوع بورک است. اما بهترین حالت خوردن بورک مانند هر غذای دیگری، هنگام خروج آن از فر است. قارچ یکی از بهترین و خوشمزه ترین پروتئین های گیاهی است که میتواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد. شما می توانید قارچ را به صورت کبابی یا تفت داده حتی چرخ کرده به تنهایی یا روی پیتزا و انواع سس پاستا و …استفاده کنید.

ماسالا دوسا (Masala dosa)، از خوشمزه ترین غذاهای هند

این غذا شامل برنج تفت ‌داده در روغن همراه با نوعی سس سویای شیرین، موسیر، تمبر هندی، فلفل تند در کنار تخم‌مرغ سرخ‌شده، گوشت مرغ، میگو و گاهی ماهی نمک‌سود است. این غذا به‌عنوان یک وعده صبحانه در این کشور میل می‌شود. طعم این غذا با خمیر میگوسویا و سس شیرین بسیار مجله خبری غذا لذیذ است. شاک‌شوکا یا املت تونسی، نوعی یک غذا پرطرفدار در خاورمیانه و آفریقای شمالی است. این غذا از سس گوجه‌فرنگی، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پیاز، زیره سبز و تخم‌مرغ و سبزیجات رایج تونس تشکیل می‌شود. شاک شوکا را غالبه به عنوان صبحانه کامل و مقوی میل می نمایند.

یک پاستای بسیار معروف در جهان که در عین حال یکی از قدیمی ترین دستور پخت ها را نیز دارا می باشد. غذای سنتی از بولونیا که با ریختن گوشت و سس و پنیر بین لایه های متناوب پاستا حاصل می شود. نوعی دیگر از لازانیای ناپلیایی وجود دارد که از سوسیس، پنیر ریکوتا و گوشت قلقلی تشکیل شده واز پنیر موزارلا به جای سس استفاده می شود. این غذا به بهترین شکل در شهر ناپل پخت می‌شود و طعمی شگفت انگیز دارد. لازانیا از ترکیبات گوشت، سبزیجات خرد شده، انواع سس و از همه مهمتر پنیر درست می‌شود، در کنار آن چاشنی یا سالادی سرو نمی‌شود. در مورد این غذا این اختلاف وجود دارد که این غذا در قرون وسطی در ناپل پدید آمده است یا ریشه آن را می توان به یونان باستان برگرداند.