رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذا شرقی

اسفناج، سیر، عدس و پیاز مواد اصلی این غذای لذیذ که از بهترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود را تشکیل می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شمال حتما سبزی مخصوص مرغ ترش را بخرید و با انجام مراحل زیر، این غذا را به وعده‌هایتان اضافه کنید. سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه کنید. 10 دقیقه مانده به اینکه غذا حاضر شود، دو تخم مرغ در آن بشکنید.

شما می‌توانید با رزرو قبلی مهمانی‌های خود را در رستوران بهزاد برگزار کنید. داشتن فضایی بزرگ در چندین بخش و دکوراسیون جذاب از امتیازات رستوران بهزاد است. بدون شک رستوران بهزاد یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران است.

  • اگر علاقمند به فست فود هستید به بخش فست فودی منوی رستوران مراجعه کرده و در میان انواع پیتزاها، ساندویچ ها، همبرگرها به همراه پیش غذاهای لذیذ را می توانید سفارش دهید.
  • شهرت غذاهای شمالی رستوران گیلانه به‌خصوص خوراک اردک آن باعث شده که حتی توریست‌ها هم به آنجا مراجعه کنند و انتخاب اولشان باشد.
  • سپس آن را به همراه نعناع و گلپر به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.
  • موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند.

رستوران خوش‌بین که به رستوران حسن رشتی نیز معروف است را شاید بتوان بهترین رستوران گیلکی در تهران نامید. رستوران خوش‌بین از قدیمی‌ترین رستوران‌های شمالی تهران است که در خیابان سعدی واقع‌شده است. رستوران خوش‌بین بااینکه فضایی بسیار کوچک دارد اما شمارا بسیار یاد حال و هوای شمال می‌اندازد. منویی شامل چند مدل کته کباب، چند مدل خوراک از جمله مرغ ناردونی و جوجه ترش و شامی رودباری و انواع دمنوش و شربت که مناسب برای فصل‌های سردو گرم است. اما در بین همه ایتم‌های منو مرغ و آلو و سینی مخصوص آویشو و همینطور اکبر جوجه آن پرطرفدارتر از بقیه موارد است. از ویژگی های خوب دیگر آویشو محیط جذاب آن است که سعی کرده است حس و حال خوبی را با به کار بردن المان‌های فضای سبز و با ترکیب چوب ایجاد کند و در مجموع حال خوبی را هم از غذاو هم از فضا به مشتری‌ها منتقل کند.

گوجه آش

اگر مثل من غذاهای ترش دوست دارید از خوردن این خورش ترش مزه غافل نشید که در ظرف گمج درست میشه. غذاهای گیلانی شناسنامه این شهر زیبا و سرسبز هستند و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گیلان شناخته شود. همین مساله باعث شده تا 10 غذای گیلانی به ثبت ملی برسد و این شهر در سال 1394 هجری شمسی به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شود.

یکی از فوق العاده‌ترین پیش غذاهای شمالی و به خصوص مردم گیلان، زیتون پرورده‌های خوشمزه این جا است. زیتون پرورده در طعم‌های مختلف با ذائقه و مزه‌های متفاوت وجود دارد. بنابراین اگر طعم ترش یا شیرین را می‌پسندید و یا کلا طعم دلنشین برای شما، طعم ملس است، زیتون پرورده می‌تواند تمام این‌ها را با هم داشته مجله خبری غذا باشد. به همین دلیل طعم‌های مختلفی از زیتون پرورده را در گیلان می‌توانید تجربه کنید. بطور کلی، منوی غذایی رستوران ماسا به دو بخش ایرانی و فرنگی تقسیم می شود. در بخش غذای ایرانی منوی رستوران، پیش غذا هایی مانند سیر ترشی، زیتون پرورده، چند مدل ماست ساده، موسیر و بوران و میرزا قاسمی به چشم می خورد.

طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند و بسیار لذیذ است؛ حتماً آن را تجربه کنید که طرفدار این غذا خواهید شد. در میان مواد اولیه غذاهای شمالی، نام بادمجان به وفور به چشم می‌خورد. نازخاتون نوعی‌ترشی است که برای درست کردن آن از بادمجان به همراه گوجه فرنگی، آبغوره، نعناع خشک، پیاز رنده و رب انار استفاده می‌شود. غذایی پر کالری و بسیار وسوسه کننده که با گوشت اردک و گردو، به همراه رب و دانه‌های انار و پیاز سرخ شده طبخ می‌شود و به همراه برنج و کته قابل سرو است. ضمن اینکه مانند برخی از غذاهای شمالی که بوسیله انار یا مشتقات آن درست می‌شوند، این غذا را نیز می‌توان بصورت ترش و یا با اضافه کردن شکر، بصورت شیرین سرو کرد. از غذاهای به شدت ترشی که ریشه آن به استان گیلان باز می‌گردد.

انواع چاشنی‌ها و مزه‌های همراه غذا گیلانی

خورشت بادمجان کباب در همه شهرهای مازندران به ویژه رامسر طبخ می‌شود و بسیار لذیذ است. در صورتی که تمایل دارید یک طعم جذاب از غذاهای محلی مازندران را تجربه کنید و در عین حال وقت زیادی برای طبخ آن ندارید، بیج بیج می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. مواد اصلی این غذای مازندرانی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، زردچوبه، نمک و فلفل است که ترکیب آن‌ها با هم در عرض۳۰ الی۴۰ دقیقه یک غذای لذیذ را به وجود خواهد آورد. بد نیست بدانید که بیج بیج معمولا با کته سرو می‌شود، اما می‌توانید آن را با نان هم میل کنید.

ابتدا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار بدهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید ، پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و آنرا کمی تفت دهید تا نرم شود. مالابیج یا همان ماهی شکم پر از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی مازندران میباشد که طعم بسیار لذیذی دارد. روش پخت ان به این صورت است که ماهی را تمیز کنید و پولک های روی آن را بگیرد و داخل گوش های ماهی را خالی کنید. داخل شکم آن را هم کمی چاک دهید و محتویات داخل آن را خالی کنید. بیج بیج یکی از زودپز ترین غذاهای جهان است و از جمله غذاهای محلی مازندران نیز میباشد. وقتی پیاز سبک شد سیب زمینی را داخل تابه بریزید و زردچوبه را اضافه کنید.

در لاکان فقط انواع ماهی سرو می‌شود و فقط هم برای ناهار سرویس دهی دارد اما همه به اتفاق می‌گویند که هر وقت می‌خواهند طعم اصل ماهی سفید شمال را تست کنند به اینجا می‌آیند. بدون آنکه نگران شلوغی باشند یا از وضعیت قدیمی و در گذشته مانده رستوران شکایت کنند. قلیه‌ماهی هم در شمال پخته می‌شود و هم جنوب اما نسخه شمالی و جنوبی با هم تفاوت‌هایی دارد. در واقع، اگر این غذا را در شمال بخورید و بعد در جنوب هم امتحانش کنید، متوجه نمی‌شوید که نام هر دو قلیه‌ماهی است.