رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذا شرقی

ادویه‌جات نقش مهمی در غذای شمال هند دارند و به طور معمول در ترکیبات غذایی هندی‌ها گوجه، پیاز و سیر استفاده می‌شود. بیشتر غذاهای هندی در شمال این کشور، با نان، ماست، سس و چاشنی‌های مخصوص خورده می‌شوند. مصرف برنج در شمال هند نسبت به جنوب و شرق این کشور کمتر است. پیتزا سولی تنکابن در ظاهر یک فست است و شما کلی غذای فست فودی آمریکایی شامل پیتزا، برگر، ساندویچ و پیش غذا های لذیذ را در این رستوران می توانید سفارش دهید. همچنین اینجا منویی کامل تر نسبت به شعبه کرج دارد و به عبارتی، دارای بخش بشقاب هست که شامل بشقاب فیله سوخاری، میکس گریل و چیکن استیک می باشد. شما تمامی این غذا ها و پیش غذا های فست فود پیتزا سولی را به صورت آنلاین هم می توانید سفارش دهید یا اگر به رستوران مراجعه کردید به صورت بیرون برهم می توانید سفارش دهید.

برای مثال قدمت استیفادو به زمان حکومت عثمانی‌ها و پادشاهی قسطنطنیه باز می‌گردد. این غذا نیز ریشه یونانی دارد و مردم کشور قبرس شمالی در مراسم آیینی و در مراسم سنتی خود، حتماً این غذا را سرو خواهند کرد. اگر با طعم پیاز در غذا مشکلی ندارید پیشنهاد ما این است که حتماً یکبار استیفادو را تجربه کنید چون در این غذا از پیاز‌های بسیار کوچک در کنار گوشت استفاده می‌شود که باعث خوش طعم شدن آن می‌گردد. نوشیدنی های سرد اما همیشه طرفداران بیشتری دارند چون متنوع تر هستند و ذائقه های مختلفی را هم پوشش می دهند لذا در بخش نوشیدنی سرد هم کلی شیک، آبمیوه و اسموتی به چشم میخورد. از غذا که بگذریم، نوبت به بخش دسر و نوشیدنی است بخصوص اگر عاشق قلیان هم هستید یک سرویس چای و قلیان شیک و دوست داشتنی در کنارش. اول از همه این موضوع را بگوییم که بخش کافی شاپ به صورت مجزا است و شما هرموقع که به کافه رستوران دهکده مراجعه کنید می توانید از منو و بخش کافی شاپ استفاده کنید.

  • جزییات و مراحل طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی با مرغ یا گوشت و آموزش ترکیب دقیق سبزی آن را در لینک مربوطه مطالعه کنید.
  • برای مطالعه طرز تهیه مرجو خورش یا خورش عدس سبز به روش طالقان و گیلان روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • پیاز، مغز گردوی آسیاب‌شده و سبزی‌هایی مانند چوچاق تازه، گشنیز، شنبلیله و سیر هم در همراهی با رب انار و نارنج به ترکیب اضافه می‌شود.
  • ماهی را با ترکیبی از رب انار، گردو، سبزی معطر پر می کنند و به آرامی و با صبر روی زغال آن را کباب می کنند.

می توان دلیل شکل گیری این همه غذاهای جور وا جور و رنگارنگ را اقلیم و آب و هوای این خطه دانست که پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را به این دیار هدیه داده و این تنوع تاثیرش را در شکل گیری فرهنگ غذایی مردم گذاشته است. وجود مجله خبری غذا گیاهان، ماکیان و حیوانات دریایی مختلف دست مردم این دیار را برای خلق غذاهای متنوع باز می گذارد. «سیر قلیه» یا «سیر چغرتمه» یک خورش خوشمزه گیلکی است که در فصل زمستان حداقل هفته ای یک بار سر سفره گیلانی‌ها حاضر است.

۳- مرغ ناردونی غذای اصیل مازندرانی

ضمن اینکه می‌توان این خوراک را با استفاده از گوشت چرخ کرده و گرد غوره بجای جگر و دل گوسفند، طبخ کرد. در شهر تنکابن رستوران های ایتالیایی مختلفی وجود دارد که اکثر آن ها جزء بهترین رستوران های تنکابن بوده و از نظر محیط، کیفیت و تنوع غذاها همانند سایر رستوران های ایتالیایی هستند. اگر دقت کرده باشید اکثر گیلانی‌ها در غذاهای خود از رب انار، سبزی‌های معطر و سیر استفاده می‌کنند. همین مواد باعث می‌شود که در کنار هنری که برای آشپزی به خرج می‌دهند، طعم بی‌نظیر غذاهای گیلکی زیر زبانتان بماند. غذاهای گیلکی معمولاً سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند و اکثریت در کنار تمام غذاها برنج کته همیشه وجود دارد.

آش قلیه گیلانی

وی به آشپزی علاقه بسیاری داشت و پس از بازگشتش از سن پترزبورگ به ایران این غذا را در رشت مرسوم کرد و با اقتباس از نام خود، عنوان میرزا قاسمی را روی آن نهاد. این غذای لذیذ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ است که هم با برنج و هم با نان سرو می شود. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران که از شهرت خاصی در میان اهالی این منطقه برخوردار بوده و بسیار دلچسب است را می‌توان آش کدو معرفی کرد.

باقلا وابیج یکی دیگر از غذاهای شمالی است که با باقلا، شوید تازه و تخم‌مرغ درست می‌شود. باقلا وابیج را هم با نان و هم با برنج کته می‌توانید سرو کنید. ترشه تره در کنار باقلاقاتق و میرزا قاسمی از معروف‌ترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود که طعم و مزه آن هوش و حواس را از سر می‌برد.

اگر با مصرف گوشت خوک در غذا مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم افیلیا را میل کنید که یک غذای لاکچری در رستوران‌ های قبرس شمالی شناخته شده است. در تهیه این غذا از انواع ادویه‌جات بسیار خوشبو استفاده می‌شود به همین دلیل است که یک غذای لذیذ و لاکچری شناخته شده و هر کسی نمی‌تواند هزینه این غذا را پرداخت نماید. برای افرادی که عاشق غذا‌های فست فودی هستند، قطعاً شفتلیا بسیار به یاد ماندنی و لذت‌بخش خواهد بود. در واقع در بین غذا‌های قبرس شمالی، شفتلیا یک غذای پر طرفدار شناخته می‌شود. این غذا با سوسیس بر روی زغال کباب شده و همراه با انواع سبزیجات سرو می‌شود.

گیلانی ها خوب بلدند که با ماهی های دریاچه خزر چه غذاهای ایرانی دلپذیری بپزند و از سبزی های محلی شان هم حسابی استتفاده می کنند و به کمک آن ها به خوراکی هایشان عطر و طعم فوق العاده ای می بخشند. با مجله کوروش همراه باشید تا یک لیست منوی غذای گیلانی را به شما معرفی کنیم. لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان های شمالی کشور بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد. طعم ترش انواع رب انار و آلوچه به همراه سبزی های کافیست تا بخواهیم طرز تهیه انواع غذاهای شمالی را یاد بگیریم.

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه افزوده و در مرحله بعد ۱۲۰ گرم سبزی خرد شده (شامل چوچاق، خالواش، نعناع، گشنیز، جعفری و برگ سیر) و همچنین ۱ قاشق غذاخوری ریحان خشک محلی اضافه کنید و تفت دهید. مغز گردو چرخ شده، رب انا، رب آلوچه جنگلی، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و دارچین را افزوده و تفت دهید. کباب ترش شمالی را در کنار کته زعفرانی، زیتون پرورده و ماست-نعناع سرو کنید.

در این غذا از پیاز، مرغ، آلو، زعفران، گردو و آلو استفاده می کنند. بین آلوها شن و سنگ وجود دارد، آن ها را بشویید و خیس کنید تا شن ها از بین آن ها خارج شود. رستوران آویشو با غذای متنوع گیلکی یکی دیگر از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است که در شرق تهران واقع‌شده است. رستوران آویشو یک رستوران با فضایی صمیمی و محیطی مناسب برای خانواده‌هاست. شما می‌توانید از غذاهای متنوع و باکیفیت رستوران آویشو سفارش دهید و طعم و مزه غذاهای گیلکی را تجربه کنید.