رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذا شرقی

پیش غذاهای شمالی انواع مختلفی از سوپ‌ها تا در برخی موارد غذاهایی همچون میرزاقاسمی را شامل می‌شوند. بادمجان کباب، آش قلیه، ترشه آش، اشپل کوکو و … از پیش غذاهای شمالی هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید. این غذای خوشمزه در شهرهای مختلف کشور با مواد و دستورهای متنوعی تهیه می‌شود که البته بهترین نوع این غذا را در شهرهای گیلان مانند رشت، صومعه‌سرا، سیاهکل و … تهیه می‌کنند. با ترکیب گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعنا، پیاز و هویج این غذای خوشمزه شمالی پخته می‌شود.

  • جایی که در ارتفاعات تنکابن واقع شده پس هوایی بسیار دوست داشتنی و دلنشین دارد و طبیعتی بسیار بکر و دست نخورده که برای طبیعت گردی و لذت بردن از آرامشش منطقه ای بی نظیر خواهد بود.
  • ترشه تره در کنار باقلاقاتق و میرزا قاسمی از معروف‌ترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود که طعم و مزه آن هوش و حواس را از سر می‌برد.
  • کافه دا تنکابن از کافه های خاص و دوست داشتنی شهر است و برای قرار های دو نفره جایی خاطره انگیز به شمار می رود.
  • این غذا به خاطر محبوبیت بالایی که دارد و به خاطر این که سلیقه افراد بیشتری را پوشش دهد، با مواد متنوعی درست می شود.
  • اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم کوپس را میل کنید.

چه برای لحظاتی دلنشین و آرامش بخش به همراه سرو یک فنجان چای یا قهوه چه برای وعده صبحانه لذیذ و به یادماندنی تصمیم دارید به کافه دا تنکابن مراجعه کنید، می بایست وارد خیابان علامه در بخش غربی تنکابن شوید. البته از آنجایی که بین خیلی ها رایج شده رودخانه چشمه کیله تنکابن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده، ما هم از این اتفاق استفاده می کنیم تا ارائه اطلاعات مسیریابی آسان تر شود. در بخش کافی شاپ کلی نوشیدنی گرم هست که پایه آن ها قهوه می باشد و در کنار آن ها، انواع چای و دمنوش هم در نوشیدنی های گرم منو مشاهده می شود. رستوران سنتی کلبه صبا در انتهای بلوار هشتم شهریور قرار دارد. این شیرینی بیشتر در شهر رشت و از خمیر رشته، مغز گردو، هل وسایر ادویه جات و خاک قند درست می‌شود.

کیفیت هوای سه ایستگاه تهران در وضعیت بنفش

اجزای اصلی شامی ترش سیر ریز یا رنده شده، تخم مرغ، گوشت، زعفران، نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه، آرد برنج، گلپر، جعفری ساطوری خرد شده و در صورت دلخواه، چوچاق است. طرز تهیه خورش اناربیج یا انار آویج گیلانی با مرغ یا گوشت یکی از ۵ غذای ثبت شده جهانی آشپزی استان گیلان است. انار پیچ، قورآویچ، سنگه خورش و … نام‌ های دیگر این خورش لذیذ و خوشمره گیلانی هستند که در سایر شهرهای شمالی هم به مناسبت‌ های مختلف در فصل انار به خصوص برای شب یلدا پخته می‌ شود. انار بیج شبیه فسنجان است اما در آن آب انار و سبزی هم استفاده می شود.

نظر (۰)

خورشت را بدون گذاشتن درپوش قابلمه ( زیرا دانه های انار سفید خواهند شد) به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم نگه دارید تا اصطلاحاً جا افتاده و کاملاً به روغن بیفتد.غلظت خورش مانند فسنجان باشد. در صورت تمایل می توانیم بادمجان های سرخ شده را هم در کنار آن قرار دهید. این خورش را در فصل پاییزو زمستان که فصل انار است و مخصوصا در شب یلدا تهیه کرده و همراه با مرغ میل کنیدودر شمال کشور این غذا را به اسم خورش انار و ناردون هم می شناسند. کافه رستوران دهکده بخاطر آلاچیق، ویو زیبای طبیعت اطراف، موسیقی زنده و تنوع منوی غذایی و کافی شاپ از رستوران های خوب قلعه گردن است. رستوران سنتی کلبه صبا بهترین رستوران ساحلی و سنتی در تنکابن محسوب می وشد. همانطور که می دانیم، مجموعه کافه رستوران کاکایی لند در مجاورت رودخانه چشمه کیله قرار دارد.

گوشت مرغ، رب انار، سیر و پیاز نیز در تهیه این خورشت خوشمزه به کار برده می‌شود. باقلا یکی از مواد غذایی پرکاربرد در غذاهای محلی مازندران است که در باغ‌های مجله خبری غذا این استان کشت می‌شود. ترکیب باقلا با سیر، شوید خشک، روغن، نمک، فلفل و زردچوبه یک غذای خوشمزه و لذیذ به نام باقلا وابیج در اختیار شما قرار می‌دهد.