رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذا شرقی

نام کهی پلا شاید کمی عجیب به نظر برسد و به گوش ناآشنا باشد، اما این نام برای اهالی مازندران مژده یک غذای خوش‌طعم و لذیذ را خواهد داد. همانطور که گفته شد، کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو بوده و پلا هم به معنی پلو است، بنابراین کهی پلا همان کدو پلو است. در ترکیب این غذای خوش آب‌و‌رنگ مواد غذایی همانند کدو حلوایی رنده شده، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، کره محلی و ادویه به کار می‌رود. عطر و ظاهر آغوز مسما مازندران بدون تردید هر فردی را به سمت خود می‌کشاند.

  • خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد.
  • بادمجان نیز مانند سیر و تخم مرغ در غذاهای شمال زیاد استفاده می‌شود.
  • روش پخت آن به این صورت است که آب غوره، آب، كمی نمك و زرد چوبه را در قابلمه بريزيد و روی حرارت ملايم بگذاريد تا بجوشد.
  • سبزی، گزینه خوبی برای سرو در کنار غوره مسما به شمار می رود.

آش را مرتبا هم بزنید وسبزی و سیر خرد شده را داخل قابلمه بریزید. وقتی سبزی پخته شد باقلای پخته شده، نمک و فلفل را اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید به مدت 30 الی 50 دقیقه روی حرارت کم بماند، تا آش خوب جا بیافتد. بادمجان های ساطوری شده را در یک قابلمه بریزید و به آن آب انار و آبغوره مجله خبری غذا اضافه کنید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با شعله متوسط قرار دهید تا کم کم به جوش بیاید و غلیظ شود. سپس آن را به همراه نعناع و گلپر به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. مثل کال کباب که پیش غذای اصیل رشتی است یا خورشت انارویچ و میرزا کدو و جوجه کباب جنگلی که مخصوص همین بهزاد است.

رستوران میلاکوی – یکی از بهترین رستوران های گیلکی تهران

رستوران دربند لطفی هم با غذاهای محلی و سنتی خوشمزه، پیش‌غذاهای درجه یک، فضای بزرگ و سنتی و کارکنان وظیفه شناسش مورد توجه مسافران چابکسر قرار گرفته است و در ایام پیک مسافر شلوغ است. در طبقات مختلف رستوران می‌توانید انتخاب کنید که از میز و صندلی استفاده کنید یا با خانواده روی تخت بنشینید و از غذایتان و فضای دلنشین رستوران لذت ببرید. علاوه بر این، انواع طعم های لذیذ مانند سس انار، سیر، روغن زیتون را نباید نادیده گرفت زیرا از مواد ثابت غذاهای گیلکی هستند و اصالت آن را مشخص می‌کنند.

انواع چاشنی‌ها و مزه‌های همراه غذا گیلانی

ادویه‌ها شامل نمک، زرچوبه، فلفل سیاه افزوده و در قابلمه را گذاشته تا با حرارت کم به مدت یک ساعت و نیم بپزد. پیاز را ریز خرد کرده و تفت داده، سپس سیر رنده شده را افزوده و تفت دهید. کمی که تفت داده شد، ۳۰۰ گرم گوشت گوسفندی نگینی اضافه کرده و تفت دهید. در مرحله بعد دو حبه سیر را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید و برای ۲ دقیقه تفت دهید.

مرغ ماکانی در یک سس پرادویه خاص طبخ می‌شود و اگر به شیوه سنتی آماده شود و با اضافه شدن کره در مراحل پخت، طعم بی‌نظیری می‌گیرد. مرغ ماکانی اولین بار در کلکته پخته شد و به دلیل طعم فوق‌العاده‌ای که داشت، رفته رفته در سراسر دنیا شناخته شد. ناز خاتون را بیشتر به عنوان ترشی استفاده می‌کنند و در واقع نمی‌توان نام غذا را روی آن گذاشت؛ با این حال محبوبیت بالایی هم در شمال و هم در بین گردشگران دارد. بادمجان کبابی با طعم شگفت انگیز خود در ترشی ناز خاتون به همراه سبزی‌هایی که بعضاً فقط در شمال ایران وجود دارند، طعم بی نظیری به آن بخشیده است. سایر اجزای تشکیل دهنده آن شامل سیر، ریحان، آبغوره و زعفران است.