رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذا شرقی

شمالی‌ها برای تهیه قلیه‌ماهی از ماهی سفید یا کفال بدون پوست و استخوان استفاده می‌کنند. پیاز، مغز گردوی آسیاب‌شده و سبزی‌هایی مانند چوچاق تازه، گشنیز، شنبلیله و سیر هم در همراهی با رب انار و نارنج به ترکیب اضافه می‌شود. یکی از غذاهای شمالی محبوب و از شناخته شده‌ترین غذاهای گیلان، باقلا قاتق است. مواد مورد استفاده در طبخ باقلا قاتق لوبیای رشتی (باقلا)، سیر، تخم مرغ و شوید است. گمج کباب را می‌توان یکی از پرطرفدارترین غذاهای استان گیلان دانست.

  • واویشکا غذای محلی استان گیلان که اصالتا به کشور روسیه برمی‌گرده، پس از جنگ جهانی دوم به وسیله ی روس ها به غذاهای شمالی وارد شد.
  • شاید با شنیدن اسم این غذای گیلانی فکر کنید با نوعی کباب روبرو هستید.
  • ورقه بادمجون یا ورقه بادمجان جزو غذاهای ساده اما فوق العاده خوش طعمی است که آماده کردنش در یک زمان کوتاه می‌ تواند علاوه بر یک سرگرمی جدید، باعث کشف طعم‌ های تازه شود.

این خورشت با مرغ، آلو، آب نارنج، انار و مغز گردوی آسیاب شده تهیه می‌شود و تقریباً مزه ترش دارد. البته میزان ترشی و شیرینی آن‌را می‌توان با اضافه کردن شکر به خورشت متعادل‌تر کرد. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای مازندران است و به دلیل طعم خاصی که دارد، گردشگران زیادی در سفر به این منطقه آنرا امتحان می‌کنند. کئی پلو از جمله غذاهای محبوب و محلی چالوس به حساب می‌آید؛ به طوری که می‌توان با کمترین هزینه این غذای خوشمزه را تهیه کرد. مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا برنج و کدو به همراه گوشت چرخکرده و کره محلی است.

ترشه واش، نام گیاهی در گیلان است که معمولاً در مناطق نیمه گرمسیری رشد می‌کند. این خورش طعم ترش و جذابی دارد و ترکیبات آن، مرغ، بادمجان، سبزیجات، رب آلوچه، رب انار در یک ظرف سفالی است که در نهایت با برنج کته طعم آن می‌تواند تا مدت‌ها زیر زبانتان باقی بماند. رستوران شیلات کیانشهردر بین رستوران های گیلان و به طور کلی شمال کشور، رستوران‌های شیلات که متعلق به اداره شیلات است می‌تواند بهترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌ها را به شما ارائه دهد. رستورانی با ساختمان و دکوراسیونی قدیمی اما گرم و صمیمی، که فضای سبزی زیبا و پارکی هم برای بازی کودکان دارد. رستوران شیلات علاوه بر انواع ماهی‌های خوشمزه، انواع کباب‌ها، غذاها و پیش‌غذاهای سنتی گیلکی را هم با کیفیت عالی سرو می‌کند و قیمت مناسبی هم دارد.

آدرس رستوران سنتی کابانا کباب

مواد غذایی لازم برای این غذا شامل گوشت قرمز، برنج، سیب‌زمینی، چغندر، پیاز، آلو، نمک، فلفل و زردچوبه می‌شود. برای تهیه این خورشت خوشمزه به سینه مرغ، سبزی خورشت، لوبیا قرمز، سیر، غوره، آبغوره، سماق و پیاز نیاز است. ترش سماق در وعده ناهار و با برنج سرو می‌شود و به دلیل وجود لوبیا قرمز و سبزی، ظاهری شبیه به قرمه سبزی دارد، اما طعم آن کاملا متفاوت است.

غذاهای معروف و خوشمزه گیلان

اگر شما فردی کباب‌خور هستید و می‌خواهید در کشور قبرس شمالی خوردن کباب بسیار خاص و خوشمزه را تجربه کنید، به شما سوولاکی را پیشنهاد می‌دهیم. یک وعده غذایی بسیار خوشمزه که اصالتاً یونانی بوده و از تکه‌های کوچک گوشت تهیه می‌شود. این غذا به دلیل اینکه سنگین است، به عنوان یک وعده غذایی سنگین و اصلی سرو می‌شود. در صورتی که تمایل مجله خبری غذا داشته باشید، سرآشپز برای شما سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده را نیز در کنار سوولاکی قرار خواهد داد. اگر شما تا به حال به کشور قبرس شمالی سفر کرده باشید و یک بار غذای هالومی را سرو کنید، قطعاً از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. یکی از معروف‌ترین، خوشمزه‌ترین و البته قدیمی‌ترین غذاهای قبرس شمالی که سرو می‌شود، هالومی نام دارد.

لازم به ذکر است پیش غذاهای سرو شده در این رستوران به قدری خوب هستند که هیچ مشتری را پیدا نمی کنید در کنار غذا، انواع پیش غذاها شامل میرزا قاسمی، ترشیجات و غیره را سفارش نداده باشد. در آخر هم با توجه به کیفیت بالای غذاها، حجم بسیار خوب و مزه ای دوست داشتنی، قیمت تمامی غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای تازه و لذیذ رستوران ستاره سو تنکابن از قیمت های بسیار خوبی برخوردار هستند. از قدیمی‌ترین و اصیل ترین غذاهای محلی مازندران ملاقورمه میباشد، و در میان مردم مازندران بسیار محبوب میباشد. ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی درشت خرد کنید و یکی دو ساعت در آب و نمک بریزید تا تلخی آن گرفته شود و روغن کمتری مصرف کند. ترش سماق از غذاهای پرخاصیت و مقوی مازندران میباشد و اگر به غذاهای ترش علاقه مندید توصیه میشود که این غذای خوشمزه را از دست ندهید.