روز جهانی غذا 20 کشور که معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را دارند مجله کوروش-غذا شرقی

توپ های برنج پس از پوشاندن در گرد و غبار پودرهای خشک پخته شده و سرخ می شوند. ین توپ های برنج معمولا با سس گوجه فرنگی، موتزارلا مجله خبری غذا و نخود فرنگی پر می شود. همانند غذاهای پاستا و پیتزا در ایتالیا، تنوع تغییرات منطقه ای برای این غذا هم وجود دارد.

  • ترکیبات این غذا شامل نان سرخ‌شده، گوشت، سبزیجات و پودر کاری است.
  • همچنین وعده های غذایی و برنامه های مربوط به این ها همراه با اسموتی های صبحانه به شدت رواج دارند.
  • همین ترکیب می تواند طعمی به یاد ماندی و فوق العاده خوشمزه را به همراه داشته باشد.
  • بسیاری از رستوران های زنجیره ای از جمله رستوران های معروف مک دونالد نیز همبرگر با دستورهای پخت مختلف به بازار عرضه می کنند.

اینجا برات 50 تا غذای خوش طعم و بی نظیر رو لیست کردم که جزو غذاهای معروف دنیا هستند. چیپس ماهی یا به لاتین فیش چیپس از جمله غذاهای کهن کشور انگلستان محسوب می شود که قدمت آن به سال 1860 باز میگردد . اگر می خواهید طعم خوش یک غذای کهن را بچشید فیش چیپس می تواند این طعم کهن را برایتان به ارمغان بیاورد . غذایی ساده و بدون آلایش که طعم فوق العاده نیز همراه خود دارد. این غذا در رده بندی غذاهای برتر جهان رتبه 33 را به خود در میان 50 غذای برتر جهان به خود اختصاص داده است .

پاستا با سس قارچ و مرغ

می توان سوشی را از جمله غذاهای محبوب دانست که در سرتاسر جهان طرفداران بی شماری دارد . این محبوبیت موجب شده است که سوشی جز چهارمین غذای برتر جهان محسوب شود. مرغ مومبا یک غذای لذیذی گابنی می باشد که به همراه کره بادام زمینی سرو می شود.

– چیپس سیب زمینی – انگلستان

حمص یا هوموس که از ارده نخود تهیه میشه، در خاورمیانه بسیار محبوب است. این غذا در کشورهای مختلف با غذاهای متنوع مثل کباب، فلافل و کوفته سرو میشه. در پرو یه غذای لذیذی سرو میشه که اسمش سویچه است و با مواد مختلفی تهیه میشه و طعم مطبوعی داره. توفو یا پنیر لوبیا، یه نوع غذاییه که از شیر سویا تهیه میشه و با ادویه‌های مختلف در غذاهای گوناگون و پودینگ‌ها استفاده میشه. رندانگ یکی از لذیذ ترین و محبوب‌ ترین غذاهای اندونزی است.

همچنین تئوری آنها این است که میانگین آمریکایی‌ ها می‌ خواهند که غذاهایشان خیلی سریع و آسان درست شود. با این که غذا های زیادی را از مغازه خریداری می‌ کنند یا اکثر اوقات به فست فود می روند. اسکندر کباب یکی از غذاهای لذیذ و معروف در ترکیه است. شما میتوانید با رعایت چند نکته ساده این غذا را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.

ماسالا دوسا (Masala dosa)، از خوشمزه ترین غذاهای هند

راه های سالم تری هم برای آماده کردن و سرو آن وجود دارد اما در منوی اندکی از رستوران های امریکا می توانید این غذا را پیدا کنید . در ایران هم می توانید این غذا را به وفور از فست فودها تهیه کنید. این غذا شامل ماهی خال مخالی آب پز، آلوچه، فلفل قرمز، نعناع، سنبل هندی، پیاز، آناناس و … است که یکی از محبوب ترین غذاهای مالزی است و طعمی تند و شور دارد. این غذای کانادایی از سیب زمینی سرخ کرده و تکه‌هایی از پنیر تهیه شده از شیر ترش تهیه میشه.

چیزبرگر یکی از نمونه هایی است که می توان گفت مردم ایالات متحده از یک غذای خوب، غذایی بهتر ساخته اند. کیک شکلاتی نیز از غذاهای کلاسیک ایالات متحده به شمار می آید که در سراسر جهان شناخته شده است. غذای سنتی یونان که با بادمجان، پیاز و گوشت با سس بیشامل (سس‌ سفید داراى شیر و آرد و خامه‌) سرو میشه. کیمچی چاشنی محبوب کشور کره و دارای طعمی مشابه ترشی است.