طرز تهیه آبریز یا اوبریز غذایی بختیاری-غذا شرقی

نافله ها را در روغن سرخ کرده و در نهایت در مایعی که در طرف اول تهیه کردیم، ریخته و می جوشانیم. رستوران شمال شهر برای لوکس‌پسندانی که عاشق غذاهای سنتی ایرانی هستند، بهترین انتخاب است. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی از انواع کباب‌های مختلف تا خورش‌های خوش‌آب‌و‌رنگ پیدا می‌شوند. مطابق با نظر مردم از جمله اهل شهر، رستوران شمال شهر از بهترین رستوران‌های شهرکرد است. یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که در مناطق مختلف کشور به روش های متنوعی طبخ می شود، کباب بختیاری است. این غذای اصیل ایرانی به صورت مرسوم، مخلوطی از جوجه کباب و کباب چنجه است.

این غذا که دارای مزه ای مایل به ملس و ترش است از دانه های انار،مغز گردو، مغز بادوم، آرد سبوس دار، پر زردآلو، خرما، پیازو فلفل و زردچوبه تشکیل می شود.این غذا بسیار دارای عطر مطبوع و خوبی برای کسانی که اشتهای کمی به غذاهای آشی دارند می باشد. برای تهیه تاس‌کباب، گوشت گوسفند یا مرغ به همراه پیاز، گوجه، هویج، سیب‌زمینی، بادمجان، رب گوجه‌فرنگی و ادویه پخته می‌شود تا یکی از غذاهای مقوی و اصیل استان چهارمحال و بختیاری آماده شود. برای تهیه گوجه‌پلو، گوجه‌فرنگی پوره شده همراه با ادویه پخته می‌شود و سپس به آن برنج اضافه خواهد شد تا همراه با هم دم کشیده شوند. به صورت جداگانه، گوشت گوسفند همراه با ادویه و پیاز در آب پخته و در نهایت همراه با گوجه‌پلو سرو می‌شود. گوجه‌پلو یک غذای ساده اما خوشمزه است که در سفر به جاذبه‌های چهارمحال و بختیاری حتما باید آن را امتحان کنید. در ادامه به معرفی تعداد ی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری می پردازیم.

  • این تالاب زیستگاه نوعی ماهی از خانواده کامبوزیا و ماهی گورخری است.
  • اُماج نوعی غذای محلی دیگر است كه در آن سبزی آش، آرد الك شده، پیازداغ، عدس و سبزی آش را كه بیش‌تر اسفناج است، می‌پزند.
  • از موادی که در تهیه این غذا به کار برده می شود می توان به گوجه، برنج، کره، نمک، رب گوجه، پیاز و…

همچنین برخلاف شهرهای دیگر که در طبخ خورش آلو از آلو بخارا استفاده می‌شود، مردم این استان از آلو سیاه خشک شده استفاده می‌کنند. مردم استان چهارمحال و بختیاری به آش علاقه زیادی دارند، آن‌ها در مناسبت‌های مختلف یا حتی در دورهمی‌های ساده خود انواع مختلف آش را می‌پزند. مردم این استان برای طبخ خورش به، گوشت گوسفند را همراه با زعفران، ادویه و پیاز می‌پزند و سپس به آن آلو بخارا، به، شکر و آبلیمو اضافه می‌کنند. خورش به یک غذای شیرین است که اگر طرفدار چنین غذاهایی باشید قطعا از چشیدن طعم آن لذت خواهید برد. استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور در روزگار تفلیس گردی و آنتالیا گردی است که باید بیشتر مورد توجه هموطنان و تورهای خارج از کشور قرار بگیرد.

زیر برنجی (آش گوشت)

بعد از آن که کباب بختیاری به خوبی پخته شد، سیخ های کباب را در ظرفی قرار داده و با استفاده از یک تکه نان، کباب ها را از سیخ جدا کنید. در صورت تمایل در کنار کباب بختیاری می توانید چند سیخ گوجه و فلفل کبابی نیز تهیه کنید. مجموعه بوم گردی ملک آبادکوهرنگ تحت نظارت میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال وبختیاری می باشد . همچنین قیمت های اعلامی از طرف میراث فرهنگی گردشگی استان می باشد. هومسا سامانه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و سعی می‌کند یک اقامت امن را برای مسافران خود تضمین کند.

ته چین ویژه مرغ

انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود. قیمه نثار قزوین از معروف ترین غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در مجالس رسمی معمولا این غذا سرو میشود. تا اینجای مقاله به طور کلی با غذاهای خوشمزه ایرانی آشنایی پیدا کردید اما قصد ما از نوشتن این مقاله به طور کلی معرفی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به شما بود. در این قسمت میخواهیم لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را به شما ارائه دهیم تا اگر برای مجالس مهم خود به دنبال غذاهایی هستید که با ذائقه بیشتر ایرانیان همخوانی داشته باشد. قلیه تخم مرغ نیز یکی از غذاهای خوزستان است که سریع حاضر می شود و در مواردی که نیاز به فراهم آوردن فوری غذا هستید،‌ بسیار کاربرد دارد.

رستوران نایب ساعی

از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای چهار محال و بختیاری کباب بختیاری است که نه تنها در استان چهار محال و بختیاری بلکه در تمام شهرهای ایران شعبه ای دارد . طرز تهیه به این صورت است که ابتدا پیاز را خوب سرخ می کنیم گوشت یا مرغ را به آن اضافه می کنیم بدون اضافه کردن هیچ ادویه ای اجازه می دهیم تا گوشت با آب خودش بپزد. در ادامه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج را به شما معرفی میکنیم و شما میتوانید از این لیست به عنوان ایده برای پخت غذای ایرانی نونی استفاده کنید. رشته پلو که از انواع غذاهای ایرانی میباشد که در روز های خاص به عنوان رسومات ایرانی این غذا سرو میشود و به همین دلیل از انواع غذای مجلسی ایرانی محسوب میشود. در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود.

بر روی قسمتی از تپه سنگی مشرف به این گردشگاه سه کتیبه به خط نستعلیق موجود می باشد که متن این کتیبه‌ها بخشی از شرح لشکرکشی بختیاری ها به تهران و اصفهان و نقش سرداران بختیاری در سرکوبی استبداد صغیر و سقوط محمد علی شاه و در واقع مشروطیت است. مجله خبری غذا غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و حدود ۷ کیلومتری شهر باباحیدر در شهرستان فارسان و در مسیر دره زیبا و معتدلی و در مجاورت روستای امید آباد قرار گرفته است. از انتهای جاده آسفالت تا دهانه غار حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی لازم است.