طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی-غذا شرقی

رستوران دایی بهروز فومندر رستوران های گیلان دنبال یک کته کبابی حسابی می‌گردید؟ از آن کته‌های نرم و خوشمزه با ته دیگ حسابی و کباب‌های آبدار اما کاملا پخته. در ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت‌الله کاشانی، میدان ولایت فقیه، رستورانی ساده با سردری مانند بسیاری از رستوران‌های قدیمی وجود دارد. در این رستوران انواع کباب و غذاهای گیلکی را با دورچین عالی گیلانی مثل زیتون، ترشی، خیار و … با طعمی ناب امتحان کنید و حسابی لذت ببرید. رستوران گیلکی بنه با غذاهای شمالی بی‌نظیر، انواع ماهی آماده پذیرایی از شماست.

  • شش انداز بادمجان را می‌توانید با کته و یا نان سنگک میل کنید.
  • اگر از طعم بادمجان خوشتان می آید حتما عاشق این ترشی می شوید چون با خوردن این چاشنی مزه ی بادمجان کبابی اولین طعمی است که احساس می کنید.
  • این غذای لذیذ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ است که هم با برنج و هم با نان سرو می شود.
  • خوردن یک گمج کباب چرب و لذیذ در اقامتگاهی مانند اقامتگاه بوم گردی لاکوجان سنگر که همه غذاها با دستپخت محلی و تازه‌ترین مواد اولیه درست می‌شوند، طعم دیگری دارد.

سپس بادمجان‌ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید. سپس آن ها را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پوستشان به راحتی جدا شود. سپس گوجه ها را بر روی تخته آشپزخانه ریز کنید و کنار بگذارید. اگر دنبال موسیقی زنده هستید این رستوران شب‌ها اجرای زنده موسیقی نیز دارند و در کنار خوردن یک غذای اصیل شمالی می‌توانید از موسیقی هم لذت ببرید. من یه رستوران گیلکی خیلی خیلی خوب‌ میشناسم‌ که یه‌ سر و گردن از این رستورانا بالاتره.

غذای خوشمزه شمال ایران

ترش ترشو دارای طعمی ترش و متفاوت بوده و از جمله اش های پرطرفدار و بسیار لذیذ مازندران میباشد. منوی غذایی رستوران بهزاد، شامل دسته نوشیدنی‌ها، پیش‌غذاها، ماهی‌ها، انواع خورشت و خوراک مجله خبری غذا و کباب‌های می‌شود. تنوع پیش‌غذاها مانند میرزا کدو، کشک‌بادمجان، میرزاقاسمی، بورانی بادمجان و نوشیدنی‌های مختلف و سنتی ازجمله آیتم‌هایی هستند که می‌توانید از خودتان پذیرایی کنید.

دکوراسیون داخلی رستوران شکم‌ الملوک بی‌نظیر بوده و آن را همانند یک هتل شیک و بزرگ طراحی کرده‌اند. صبحت از هتل به میان آمد، رستوران شکم‌ الملوک در کنار هتل کادوس رشت واقع شده است که یکی از هتل‌های معروف این شهر به حساب می‌آید. پس اگر در این هتل اقامت دارید، مطمئن باشید که نهار و شام را مهمان رستوران شکم‌ الملوک خواهید بود. رستوران زیتون رودباررستوران زیتون رودبار با نمای لوکس و دکوراسیون زیبایش، از همان بدو ورود، حال خوشی را به شما هدیه می‌دهد.

آغوز مسما از غذاهای محلی استان مازندران

در فهرست غذاهای محلی و سنتی گیلانی نام «شامی پوک» همیشه در بالای لیست است. شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. «خورش ترش تره» از جمله خوشمزه‌ترین غذا های خطه شمال ایران به خصوص گیلان و یک غذای ساده و بدون گوشت است.

به طور معمول این خورش با گوشت مرغ تهیه می‌شود اما می‌توانید از گوشت گوسفندی نیز استفاده کنید. فوت کوزه‌گری خوشمزگی خورش آلو مسما، کم آب بودن این خورش و استفاده از مرغ شمالی محلی است. کال کباب در واقع یک پیش غذای لذیذ گیلانی است که انار، گردو، سبزی های معطر (چوچاق، نعناع، خالواش)، سیرف بادمجان کبابی، آب انار، نمک و گلپر مواد تشکیل دهنده آن هستند. این غذا را پس از آماده شدن چند ساعت در یخچال می گذارند تا مواد آن به خوبی به خورد یکدیگر بروند. کدو سبز، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه مواد به کار رفته در این غذای مازندرانی هستند.