طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی-غذا شرقی

زمانی که وارد جاده اصلی شدید، بعد از 1.5 کیلومتری به شهرک فرهنگیان می رسید. قبل از شهرک، هایپر سنتر خزر و در مجاورتش، کافه رستوران ماسا را در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که کلی تعریف از این کافه رستوران کردیم و اینجا هم در سمت ساحل قرار دارد، جای دارد ماسا را یک رستوران ساحلی در تنکابن با غذا هایی فوق العاده و تجربه ای متفاوت و بی نظیر بدانیم. برای دسترسی به رستوران سنتی کابانا کباب باید از تنکابن خارج شوید و به سمت منطقه شیرود در غرب تنکابن بروید. دسترسی به رستوران سنتی کابانا کباب از طریق جاده اصلی یا همان جاده ساحلی کمی دشوار است چون ورودی های کمی در شهر تنکابن هست که شما را وارد جاده اصلی می کند اما بهترین مسیر، بلوار شیرودی می باشد.

اگر از کباب خسته شدید یا به شمال سفر کردید تا فقط ماهی تازه میل کنید، رستوران زیر آسمان شهر دو مدل ماهی سفید و ماهی قزل آلا هم دارد که تازه هستند و درواقع، صید روز محسوب می شوند. همچنین در کنار تمامی غذا ها، برنج های صدر در صد ایرانی باکیفیت که به صورت کته قالبی زعفرانی هستند قرار داده می شود. بخاطر اینکه کافه رستوران ایتالیایی رناتو بتواند در میان بهترین رستوران های تنکابن قرار گیرد و مشتریان بسیاری هم داشته باشد، باکیفیت ترین غذاهای ایتالیایی ممکن را سرو می کند. در این رستوران انواع غذاهای کبابی شامل چلوکباب های کوبیده، جوجه و غیره سرو می شود. و غذاهای زیاد دیگری که لذت سفر به شهرهای شمالی را برای شما چندین برابر می‌کند و طعم ترش و ملس خورشت‌ها، آش‌ها و ترشی‌های شمالی برای همیشه در خاطرتان می‌ماند. همچنین شمات می‌توانید بعد از آماده کردن وسایل سفر خود به شمال کشور سفر کنید تا مجله خبری غذا را در رستوران‌ها شمالی بخورید.

  • کئی پلا، کاملاً بر پایه سبزی‌های و گیاهان پخته می‌شود؛ بنابراین هم برای گیاه‌خوران و هم برای افرادی که دارای رژیم‌های کاهش وزن و یا رژیم‌هایی خاص هستند مناسب است.
  • «خورش عدس سبز» یکی از خورش‌ های مقوی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک وعده غذایی سالم و کامل می‌ تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد.
  • مالابیج یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه مازندرانی به شمار می‌رود، بنابراین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، حتما آن را امتحان کنید.

رستوران، پارکینگ اختصاصی هم برای راحتی بیشتر مشتری‌ها دارد. برای غذا خوردن در رستوران محرم که یکی از بهترین رستوران های گیلان است به بلوار امام، جنب هتل پردیس بروید. آب و هوای مناسب و رویش انواع گیاهان و محصولات ارگانیک باعث شده است شهرهای شمالی ایران مملو از غذاهای رنگارنگ با طعم‌های بی نظیر و منحصر به فرد باشد. امروزه رستوران‌های سنتی زیادی در شهر رشت و سایر شهرهای شمالی ایران، با کیفیت و ویژگی های متفاوت وجود دارد.

#12 رستوران سنتی کابانا کباب

طبخ بشته واش به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد و معمولا با آب نارنج و زیره صرف می‌شود. در این آش حبوبات باید خوب بپزند و برنج له شود و لعاب پس دهد. برای خواندن مراحلطرز تهیه آش ترش شمالی یا گیلانی یا ترشه آش روی لینک مطلب کلیک کنید. خورش سیر قلیه گیلکی با مرغ را می توانید با برنج، ترب سفید، انواع ترشی، سالاد و زیتون سرو کنید.

۱- ماهی گردوبیج

اما وقتی وارد آنجا از می‌شوید میزهای چوبی و دکور سنتی‌اش لذت می‌برید. سرویس‌دهی رستوران بسیار خوب است و مراسم‌های کم‌جمعیت را به راحتی می‌شود در گیلانه برگزار کرد. این غذا از ترکیب سبزیجات خرده شده، گردوی چرخ شده، رب انار و سیر رنده شده با گوشت درست می‌شود.

#16 کافه رستوران دهکده تنکابن

ماهی سفید یکی از بهترین و خوشمزه ‌ترین ماهی‌ های شمال کشور است که طعم بسیار لذیذی دارد. برای طبخ این ماهی خوشمزه از روش‌ های مختلفی استفاده می‌ شود. خورشت «چغرتمه مرغ» یکی از غذا های سنتی گیلان است که طعم ویژه ای دارد. این غذا از ترکیب مرغ، تخم مرغ و آب نارنج تازه تهیه می‌ شود و یک ایده عالی برای تنوع بخشیدن به رژیم غذایی سالم است.