طرز تهیه دستور پخت چند نوع غذای شمالی-غذا شرقی

وجود این سبزی‌ها در مرغ شکم پر طعم فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و بیش از پیش بر محبوبیت این غذا اضافه می‌کند. «اناربیج» یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی گیلانی است که قدمت آن به زمان مادربزرگ‌ها برمی‌گردد. این غذا به نوعی نسخه قدیمی‌تر خورش فسنجان محلی گیلانی و شمالی است که برخلاف خورش فسنجان در ترکیب خود، سبزی و سیر هم دارد. قدیمی‌ها آن را در ظرف محلی «گمج» درست می‌ کردند و به آن «خورش فسنجان سبزی» می‌ گفتند. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است سرو می‌ کنند. سایر اهالی گیلان هم پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جزو آداب خوردن شامی پوک گیلانی می‌ دانند.

هم از حیث فضای رستوران که قدیمی و کاملا گیلکیه (با اینکه یک ساله تاسیس شده) و هم کیفیت غذاهاش حرف نداره. تعجب میکنم که توی لیست شما نیست با اینکه تو صفحه اول رستوران های فیدیلیو هم اسمش اومده. دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است. رستورانی با فضای بسیار آرامش‌بخش که همه چیز آن طبق اصول است.

  • کئی انار از از غذاهای خوشمزه و مقوی مازندران میباشد که برای رفع کم خونی هم پیشنهاد میشود.
  • رستوران چلو شیش انواع غذاهای سنتی و کبابی گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند.
  • باقلاقاتق یا همان باقلا خورشت غذایی ساده و خوشمزه است که در لیست غذاهای خانگی گیلانی‌ها همیشه می‌درخشد.
  • فلفل سیاه ۲ قاشق غذاخوری، رب انار شیرین و ۱ قاشق غذاخوری سر خالی رب انار جنگلی اضافه کرده و هم بزنید.
  • بیشتر پیش غذاها سبزی‌های محلی دارند و جدا از آن می‌توانید بگویید دلار را با ماست، زیتون و پیش غذاهای دیگر برایتان ترکیب کنند.

این ظرف سفالی باعث تلفیق بهتر طعم مواد اولیه این غذا می‌شود. از جمله پلوهای خوشمزه ترکمنی است که اغلب با ماهی اوزون برون تهیه شده و علاوه بر برنج و ماهی از سیب زمینی، انار دانه شده پیاز خورد شده و ادویه جاتی چون نمک و فلفل برای پخت آن استفاده می‌شود. غذای شمالی با ماهی، برای تهیه این غذای خوشمزه می توانید از ماهی آزاد یا ماهی سفید استفاده کنید.

خورش ترشه واش (آبکی)

از محبوب‌ترین غذاهای ملس و دوست داشتنی که بوسیله گوشت مرغ پخته می‌شود و از دانه‌های انار، آلو، زعفران، پیاز، گردو و آب نارنج در طبخ آن استفاده می‌شود. ضمن اینکه اگر می‌توان از شکر برای ملس شدن آن استفاده کرد (درصورتی که دانه‌های انار ترش باشند). گَمَج یک نوع ظرف یا دیگ است که با خاک رس سرخ ساخته می شود که در آخر به شکل یک دیگ در می آید و در آن انواع غذا های گیلانی مانند باقلاقاتوق میرزاقاسمی پخت می شود. ته چین معمولا در بسیاری از استان‌ها طبخ می‌شود و در هر منطقه‌ای روش پخت متفاوتی دارد. ته چین گوشت مازندران بسیار متفاوت‌تر از ته چین‌هایی بوده که تابه‌حال میل کرده‌اید و حداقل یک بار ارزش امتحان کردن را دارد.

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ؛ سفر به سرزمین تند و تیزهای جذاب!

چند جوش كه خورد، دارچين و فلفل را به آن بزنيد و به پخت ادامه دهيد تا اينكه خورش به روغن بيفتد. اگر هم بخواهید میتوانید ماهی را در سینی فر چرب شده به پهلو بخوابانید و در طبقه وسط فر به مدت یک ساعت و نیم با حرارت 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا بپزید و مشکلات درست کردن زغال را هم نداشته باشید. و برای درست کردن سس آن باید یک قاشق کره آب شده را با مقداری آب انار و زعفران دم کرده با هم مخلوط کنید و روی ماهی بزنید تا خوشرنگ تر شود. سپس گردو را به همراه دانه انار ، سیرو پیاز داخل قابلمه ای تفت دهید و مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید بعد داخل آنها مقداری آب بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا جا بیفتند. پیاز دیگری را خرد کرده و تفت دهید، سپس سیر را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

رستوران دوران از دیگر معروف ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. فضای داخل رستوران چندان بزرگ نیست به همین خاطر معمولاً باید مدتی را منتظر بمانید تا میز خالی پیدا شود. در شهرهای شمالی کشور بیشتر به‌دنبال غذاهای سنتی می‌گردند؛ اما گاهی دلتان هوس دیزی سنتی می‌کند و در این شرایط رستوران دوران برای شما جان می‌دهد.

برای پخت این غذا برنج را در آب کاملاً پخته و سپس سبزی‌ها را به آن اضافه می‌کنند. بعد از جا افتادن مواد به آن آب نارنج زده شده و تخم مرغ به آن افزوده می‌شود. این ترشی ترکیبی از بادمجان، گوجه، پیاز، نعناع خشک، رب انار و آب غوره است.

مثل شوركولى ،رازقی و محرم..البته فست فودها هم داره ولى تعداد فست فودها انقدر زیاده که نمیشه اسم برد.. آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود. جامع ترین سامانه هوشمند رهن و اجاره خانه، آپارتمان،ویلا و خرید و فروش املاک با قابلیت مقایسه عکس و قیمت.برای جستجوی ملک درخونه چی کلیک کنید. در چه فصلی بهتر است راهی شمال شوید؟ اگر جواب شما تابستان است، پس بهتر است هر چه سریع تر این راهنما را درباره سفر به شمال در زمستان و جذابیت‌هایش در این فصل بخوانید. این غذا که در نگاه اول شباهتی به فسنجان دارد، برای جا افتادن هنگام پخت آن نیاز به زمانی در حدود ۳ تا ۴ ساعت دارد.

«خورش انار» یک غذای گیلانی اصیل و خوشمزه است که اتفاقا طرز تهیه آن هم شباهت زیادی به طرز تهیه خورش انار و بادمجان تهرانی دارد. از طرفی خورش انار مسما گیلانی به نوعی پسر عموی خورش مرغ ناردون مازندرانی است که آن هم بیشتر برای غذای شب یلدا و در فصل وفور انار پخته می‌ شود. اگر غذاهای ملس دوست داشته باشید حتما خورشت آلو یکی از محبوب ترین غذاهای شماست. برای تهیه ی این غذا از مرغ، دانه‌ های انار، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و گردو استفاده می شود. باید بگذارید آب خورشت خشک شود و آن را به صورت غلیظ سرو کنید. اگر دانه های اناری که در این غذا استفاده می کنید ترش است باید کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعمش ملس شود.

به شما پیشنهاد می کنیم که در تور تفریحی-سرمایه گذاری قبرس، که توسط کارگروه شزوما برگزار می‌شود شرکت کنید. اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم کوپس را میل کنید. مجله خبری غذا در شرق هند غذای چینی و مغولی از موارد جالب توجه است و جمعیت گیاه‌خواران در آن به زیر یک درصد می‌رسد، هر چه به سمت مرکز پیش برویم، تعداد گیاه‌خواران بیشتر می‌شود.