طرز تهیه دستور پخت چند نوع غذای شمالی-غذا شرقی

اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. در کنار همه این موارد، جاباما تخفیف‌های ویژه‌ای برای اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در نظر گرفته است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید هتل، ویلا یا اقامتگاه موردنظر خود را با بهترین قیمت در شهر موردنظرتان رزرو کنید. ماهی سفید، گردو، سیر، پیاز و رب انار از مواد اصلی ماهی گردوبیج مازندران هستند.

مخصوصا اگر سوار اتوبوس‌های دریایی رستوران هم بشوید و در تالاب انزلی گشتی بزنید. فراموش نکنید این رستوران هم فقط برای ناهار سرویس می‌دهد تا عصر باز است. با این حال در بعضی روزها (مخصوصاً آخر هفته‌ها) حسابی شلوغ می‌شود و جای سوزن انداختن هم ندارد. فضای رستوران گمج آرام است و اگر از قبل رزرو نکرده باشید هم می‌شود زود جای خالی پیدا کرد.

ماش پلو از جمله غذاهای محلی گلستان است که با استفاده از ماش، برنج، گوشت قرمز چرخ کرده، پیاز، زعفران، روغن زیتون و نمک و فلفل تهیه شده و می‌توان آن را به صورت چلو (آبکش) و یا پلو (دمی)، درست کرد. شاید کمتر کسی فکر کند که ماش پلو یکی از مجله خبری غذااست. به غیر از آن، زرشک پلو با مرغ، اکبر جوجه، مرغ، جوجه و کباب ترش هم غذا هایی هستند که در بخش ایرانی ها قرار میگیرند. ولی چیزی که رستوران سه کاج را بین رستوران های خوب تنکابن قرار داده، غذا های محلی است. غذا های محلی شامل کباب ترش، جوجه ترش و مرغ شکم پر اناردون است و خوشمزه بودن این غذا ها باعث شده هرکسی که رستوران سه کاج را برای تجربه رستوران گردی در تنکابن انتخاب می کنند مستفیم به سمت این غذا ها برود.

  • این غذا نیز ریشه یونانی دارد و مردم کشور قبرس شمالی در مراسم آیینی و در مراسم سنتی خود، حتماً این غذا را سرو خواهند کرد.
  • در طبخ این خورشت گوشت به همراه چربی حیوانی، نخود، اسفناج، روغن، سیر و پیاز و فلفل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کافیست برای یکبار هم که شده کوله‌بار سفرگردی‌تان را بردارید و راهی یکی از روستاهای گیلان شوید تا از نزدیک با هنر آشپزی و خلاق باصفای مردم این شهر آشنا شوید.
  • سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه کنید.
  • مسیر دوم دسترسی به فست فود پیتزا سولی تنکابن میدان شهید شیرودی است که تقطاع خیابان های شیخ فضل الله نوری، شهید مطهری و امام خمینی می باشد.
  • علاوه بر این، برنج گیلان که در سراسر جهان شهرت دارد، اغلب به جای نان در وعده های غذایی استفاده می‌شود.

یکی دیگر از غذاهای اصیل مازندرانی که بسیار پرطرفدار است و خیلی سریع هم آماده می‌شود را می‌توان هاوریش کدو معرفی کرد. برای تهیه این غذای مازندرانی باید کدو سبز، جعفری، تخم‌مرغ، سیر، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، روغن و ادویه‌های مورد نیاز را با هم ترکیب کرده و پس از پخت، صرف کنید. در فهرست غذاهای محلی مازندران نمی‌توان از مرغ شکم پر آن گذشت. این غذا بسیار خوش‌طعم بوده و از طرفداران زیادی برخوردار است. ترکیبات به کار رفته در این غذا شامل مرغ، گردو، آلو، قیسی، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل و سبزی‌های همانند جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون هستند.

رستوران امیر طوبایی در ضلع جنوبی میدان امام خمینی یعنی مابین خیابان های طالقانی و امام خمینی قرار دارد و در این بخش، بین کلی تابلو و مغازه رستوران امیر طوبایی را پیدا خواهید کرد. اگر میخواهید به این کته کبابی مراجعه کنید، ابتدا باید به میدان امام خمینی مراجعه کنید که در غرب پل چشمه کیله قرار دارد. سپس در جنوب میدان امام خمینی وارد خیابان طالقانی شده و سپس، بعد از کوچه عطار، وارد کوچه دوم شده و در انتهای کوچه نزدیک به خیابان امیرکبیر، کته کبابی محمد طالقانی را مشاهده کنید. غذای شمالی به عنوان یکی از نمادهای این منطقه است که فرهنگ هر قسمت از شمال ایران را به خوبی نشان می‌دهد. در ظرف را می‌گذاریم واجازه می‌دهیم یک ربع با حرارت ملایم بپزد تا به روغن بیفتد. سپس ۳ عدد تخم مرغ را درون آن می‌شکنیم (به صورت درسته) دوباره درب ظرف را می‌گذاریم.

#15 رستوران زیر آسمان شهر

کالری خورش سیر قلیه با این روش پخت چندان زیاد نیست و با خیال راحت می‌ توانید آن را میل کنید. بد نیست بدانید در میان انواع خورش ترش تره شمالی، خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند. در واقع ترش تره شرق گیلان یا منطقه رودسر با مرغ طبخ می‌ شود. برای خواندن مراحلطرز تهیه خورش انار مسما گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۳. رستوران بزرگ گیلانه

منوی فست فودی رستوران انواع پیتزاها، ساندویچ ها و همبرگرها را در خود جای داده و در منوی غذاهای ایرانی هم انواع کباب ها، شیشلیک ها، جوجه ها و غیره مشاهده می شود و در کنار آن ها هم غذاهای محلی قرار دارند. رستوران قلعه در میان رستوران های گران قیمت تنکابن قرار دارد اما هزینه ای که در این رستوران پرداخت می کنید بخاطر کیفیت بالای غذاها است و همانند این غذاها را در هیچ رستوران دیگری پیدا نخواهید کرد. رستوران تهران یکی از بهترین رستوران هایی است که در غرب تنکابن پیدا خواهید کرد. رستوران تهران رستورانی نسبتاً کوچک با ظرفیت 30 نفر است که در روزهای آخر هفته و تعطیلات چند روزه به قدری شلوغ می شود که گاهی اوقات، مشتریان باید زمانی را منتظر بمانند تا میزی در رستوران خالی شود.

۱۰ پاتوق‌ املت‌خوری در تهران

به همین خاطر بعد از حدود ۱۵ سال، این رستوران هنوز یکی از بهترین رستوران های گیلان به حساب می‌آید. رستوران شکم‌ الملوک اول از همه که عجب نام بامزه‌ای دارد و به همین خاطر توانسته شهرت بسیاری پیدا کند. نامگذاری این رستوران نشان می‌دهد که قرار است کلی غذاهای سنتی خوشمزه نوش جان کنید و از آن لذت ببرید. فضای داخل این رستوران بسیار بزرگ است و داخل آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند.

برای درست کردن این غذا پیاز را نگینی کرده و در تابه‌ای با نمک و زردچوبه و فلفل تفت دهید. وقتی رنگ پیاز کمی برگشت و ادویه‌ها هم سرخ شدند، مرغ را در تابه بریزید و تفت دهید. بعد از اینکه مرغ به حد کافی سرخ شد یک لیوان آب به آن اضافه کنید تا مرغ کاملاً بپزد. خورشت آلو از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مازندران میباشد.

“غذاخوری لاکان ( ماهی سفید) “ این تابلو کوچک و زردی که در ورودی باریکی بالاسر یکی از ساختمان‌های قدیمی میدان جمهوری خورده است. تمام آن چیزی که وقتی از ماهی خوری در تهران حرف می‌زنیم به یاد می‌آید. در ضمن فراموش نکنید این سری که به سفر تهران می‌آیید حتما اجاره آپارتمان روزانه را به جای گزینه‌های دیگر اقامتگاه امتحان کنید. با اجاره اقامتگاه‌های درجه یک پینورست جوری سفر کنید انگار در خانه دوم خودتان هستید. ایرانگرد بستر آنلاین مقایسه، بررسی و رزرو تور، ویلا، اقامتگاه و راهنمای جستجو و انتخاب مقصد است. مجله ایرانگرد هرآنچه که باید پیش از شروع سفر از مقصد بدانید را در اختیار شما خواهد گذاشت.