طرز تهیه سالاد غذا


اگر سالاد مربای شماست، می‌د،د که یک سالاد با کیفیت می‌تواند دو برابر یک همبرگر برایتان هزینه داشته باشد. بله! این قیمت نه تنها به کیف پول شما ضربه می زند، بلکه به انگیزه شما برای خوردن سالاد به جای همبرگر نیز ضربه می زند.

وقتی به دنبال غذای راحت هستید… این سالم است… باعث صرفه جویی در پول شما می شود… و طعم عالی دارد… ممکن است تعجب کنید که آیا بیش از حد درخواست می کنید. اما با آماده سازی غذا، می تو،د همه این کادرها را علامت بزنید!

این است آسان برای انتخاب غذای سالم‌تر و صرفه‌جویی در هزینه هنگام آماده‌سازی وعده‌های غذایی در هفته.

ولی میتونی واقعا آیا آن سالاد کامل ناهار را برای گرفتن از یخچال آماده کرده اید؟ آره!

اگر می خواهید سالادهای خود را برای روزها تازه و ترد نگه دارید، در اینجا چند نکته برای بهترین راه برای تهیه سالاد آماده شده است.

نحوه تهیه سالاد در هفته

درست است، یک سالاد معمولی که برای روزها در یخچال آویزان می‌شود معمولاً خیس و لطیف می‌شود.

اما ما چند ترفند و نکته برای تهیه غذای سالاد داریم که سالاد شما را تازه نگه می دارد.

در اینجا راهنمای گام به گام آسان شما برای تهیه سالاد است.

  1. با سبزیجات سالاد شروع کنید

وقتی صحبت از آماده سازی غذا به میان می آید، همه سبزیجات به یک اندازه ایجاد نمی شوند. اگر می‌خواهید سالادتان چند روز دوام بیاورد، سبزی‌های قوی‌تری را برای سالاد پایه خود انتخاب کنید تا در نهایت با سالادهای خیس مواجه نشوید. شما باید از سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کاهو رومی، کلم یا چغندر سوئیس استفاده کنید. اگر می خواهید سبزی های نرم تری مانند اسفناج اضافه کنید، صبر کنید و آن برگ های لطیف را نزدیک به زمان خوردن سالاد اضافه کنید.

  1. سبزیجات سفت را اضافه کنید

برای اینکه به سالادتان طعم و مزه و غذای عالی بدهید، سبزیجات متنوعی به آن اضافه کنید. بهترین سبزیجات برای سالادهای آماده سفت هستند و پس از شستن و برش به خوبی نگه می دارند. سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، پیاز، نخود برفی، کرفس، هویج، گل کلم و ذرت. مطمئن شوید که از دستمال کاغذی برای خشک ، سبزیجات بعد از شستن استفاده کنید. هر گونه رطوبت اضافه شده منجر به یک سالاد لطیف می شود.

  1. پروتئین ها را اضافه کنید

با افزودن مقداری پروتئین مطمئن شوید که سالاد شما یک وعده غذایی کامل است. شامل کینوا، عدس، لوبیا سیاه، نخود یا مرغ راهی عالی برای سیر ، سالاد شماست. پروتئین های خود را قبل از افزودن به سالاد کاملاً بپزید و خنک کنید.

  1. رویه های سالاد و سس سالاد را آماده کنید

بزرگ‌ترین نکته برای تازه نگه‌داشتن سالادتان به مدت یک هفته این است که رویه‌ها و سس‌هایتان را جدا از سالادتان نگهداری کنید. سالادهایی که در تمام هفته تازه می مانند از ظروف جداگانه برای رویه و سس استفاده کنید تا غذاهای ترد را ترد نگه دارید. رویه ها و سس را آماده کنید تا کل سالاد در صورت نیاز برای گرفتن آماده شود – فقط قبل از خوردن ظروف را با هم مخلوط کنید.

سالاد آماده‌سازی غذا بسیار شبیه به ساخت سالادی است که بلافاصله می‌خورید. بزرگترین تفاوت زم، که سالادهایی را می خواهید که یک هفته دوام داشته باشند این است که مطمئن شوید مواد تشکیل دهنده من، را انتخاب کرده و سطح رطوبت را مدیریت می کنید تا سالاد شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

چگونه سالادها را برای هفته تازه نگه می دارید؟

در اینجا راهکارهای ما برای تازه نگه داشتن سالاد در تمام هفته آمده است:

  • سبزیجات سالاد سفت را انتخاب کنید. شما باید بچه اسفناج را بنوشید و از برگ های قوی تری مانند کاهو یا کلم استفاده کنید.
  • پانسمان را نگه دارید. افزودن سس سالاد درست قبل از غذا خوردن بهترین راه برای تازه و ترد نگه داشتن سالاد است.
  • آن را وارونه بسازید. اگر می خواهید سس در همان ظرف باشد، قبل از اضافه ، مواد دیگر، سس را به ته ظرف اضافه کنید. سپس پروتئین، میوه ها و سبزیجات را اضافه کنید و سپس سبزی ها را اضافه کنید. وقتی آماده خوردن شدید، ظرف خود را تکان دهید یا از چنگال استفاده کنید تا همه آن را با هم مخلوط کنید.
  • ظروف تخت بهتر از ظروف بلند هستند. سالاد میسون جار تصویر زیبایی را در Pinterest ایجاد می کند، اما سالادهایی که در شیشه های مزون ساخته می شوند می توانند سبزی ها را از بین ببرند و سالاد ترش تری درست کنند. استفاده از یک ظرف نگهداری مسطح و بزرگتر به پخش شدن سبزیجات و وزن کمک می کند. اگر به سراغ شیشه مزون می روید، سالاد خود را وارونه بسازید.
  • آن را خشک نگه دارید. بیشتر اقلام موجود در سالاد خود را قبل از ساختن سالاد می شویید. این مایع اضافه شده، و همچنین هر مایعی که به طور طبیعی در غذا وجود دارد، می تواند تا پایان هفته باعث شود کاهو شما در حال شنا ، نامرتب باشد. مطمئن شوید که اقلام شسته شده را خشک کرده یا از سالاد اسپینر استفاده کنید. و از ب، مواد افزودنی آبدار مانند گوجه فرنگی، انگور یا توت اجتناب کنید. سبزیجاتی را انتخاب کنید که به طور طبیعی خشک تر هستند مانند هویج و کلم بروکلی.
  • از گرما دوری کنید. ممکن است از سالاد کینوآ یا سالاد استیک لذت ببرید، اما آن مواد را در حالی که گرم هستند اضافه نکنید، مگر اینکه سالاد پژمرده بخواهید. تمام مواد پخته شده را قبل از افزودن به سبزی خود خنک کنید.

با این ترفندهای ساده می تو،د سالاد را آماده کرده و آن ها را تازه نگه دارید.

چگونه برای سالاد آماده سازی را در مقابل مواد اولیه تهیه کنیم

شما می تو،د از دو روش اصلی تهیه سالاد غذا را انتخاب کنید. هم در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند و هم به شما امکان دسترسی سریع به یک وعده غذایی سالم را می دهد.

یک روش با سالادها در ظروف تک تک به پایان می رسد و روش دیگر مونتاژ نهایی را تا اوا، هفته باقی می گذارد.

در اینجا جزئیات مربوط به هر دو روش ارائه شده است تا بتو،د انتخاب کنید که کدام یک برای شما بهتر است.

روش 1: سالاد آماده به صورت دسته ای

احتمالاً بیشتر از آنچه که فکر می کنید با آماده سازی دسته ای آشنا هستید. اگر باقیمانده غذا را خورده اید، این آماده سازی دسته ای است!

آماده سازی دسته ای زم، است که یک دسته بزرگ غذا درست می کنید و آن را برای چندین وعده میل کنید. برای سالادها، این مانند درست ، سالاد سزار جامبو است که به ،وان یک غذای جانبی با تمام شام های خود در طول هفته میل کنید. یا مانند تهیه یک دسته بزرگ سالاد ،، و لوبیا و صرف ناهار برای یک هفته کامل.

مزیت آماده سازی دسته ای این است که ظرف شما کاملاً آماده برای خوردن است. چه ظرف را در ظرف های جداگانه ت،یم کنید یا آن را در یک ظرف بزرگ نگهداری کنید تا بعدا سرو کنید، همه مواد را با هم مخلوط کرده اید و آماده است. فقط رویه و سس اضافه کنید.

روش 2: مواد تشکیل دهنده سالاد

آماده سازی مواد تشکیل دهنده شکل دیگری از تهیه غذا است. این روش شامل شستن، برش و پختن مواد داخل ظرف شماست. اما به جای اینکه غذا را جمع کنید، هر یک از مواد را در ظرف مخصوص نگهداری می‌ریزید و ظرف را اوا، هفته جمع می‌کنید.

از مزایای آماده سازی مواد تشکیل دهنده می توان به انعطاف پذیری در منو و افزایش طراوت اشاره کرد. منوی شما منعطف است زیرا با تعداد انگشت شماری از مواد آماده می تو،د وعده های غذایی متفاوتی درست کنید. شما متعهد به خوردن یک وعده غذایی چند بار در طول هفته نیستید. اگر سبزیجات، لوبیا سیاه، مرغ و کینوآ در یخچال دارید، می‌تو،د آن‌ها را با سس‌ها و رویه‌های مختلف کنار هم بریزید تا هر چیزی از سالاد گرفته تا کاسه TexMex درست کنید. جدا نگه داشتن مواد در ظروف آماده سازی غذا نیز می تواند به ماندگاری مواد تازه شما کمک کند.

انتخاب یک روش

هر دو روش، راه‌های عالی برای تهیه غذا هستند. انتخاب یک روش به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. مانند تمام جنبه های آماده سازی غذا، کاری را انجام دهید که برای شما مفید است!

اگر یک مبتدی برای آماده سازی غذا هستید، پیشنهاد می کنیم با آماده سازی دسته ای شروع کنید. این روش ساده است و مراحل وسط هفته را کاهش می دهد. هنگامی که در تهیه چند دستور غذا از قبل با آماده سازی دسته ای تسلط یافتید، آماده سازی مواد را آزمایش کنید. سپس از آنجا انتخاب با شماست!

بهترین سبزیجات برای استفاده برای تهیه سالاد

همه سبزیجات پس از شستن و ب، آنها به مدت یک هفته در یخچال شما تازه نمی مانند. در مورد آووکادو فکر کنید – شما نمی خواهید آووکادوی قهوه ای را که یک هفته زودتر بریده اید بخورید.

بنابراین برای جلوگیری از آووکادو قهوه ای و خیار ،ج، این سبزیجات را برای تهیه سالاد غذا امتحان کنید:

  • چغندر
  • گوجه گی،ی (برش نزنید)
  • هویج رنده شده
  • فلفل دلمه ای
  • کلم برو،ل رنده شده
  • پیاز قرمز
  • پیاز سبز
  • سیب زمینی شیرین بو داده
  • نخود فرنگی ،د کنید
  • کرفس
  • تربچه

اگر می‌خواهید سبزیجات یا چاشنی‌های دیگری را در سالاد خود بگنج،د که تا این حد تازه نمی‌مانند، در روزی که می‌خورید، آنها را به سالاد خود اضافه کنید. شما همچنان در زمان آماده شدن سالاد خود صرفه جویی خواهید کرد. تنها با یک یا دو دقیقه آماده سازی برای اضافه ، مواد باقی مانده، آماده خوردن خواهید بود.

سس سالاد من، برای تهیه غذا

با یک سس خوش طعم، کاسه خوبی سبز-برگ خود را زنده کنید!

اگر قبلاً پانسمان های خود را درست نکرده اید، از دست می دهید. سس های سالاد موجود در فروشگاه مواد غذایی اغلب مملو از چربی های ناسالم هستند. وقتی پانسمان خود را در خانه درست می کنید، دقیقاً می د،د که در هر لقمه چه چیزی به دست می آورید.

سس های سالاد خانگی را امتحان کنید. از اینکه چقدر آسان با موادی که احتمالاً از قبل در دسترس دارید، با هم ،یب می شوند، شگفت زده خواهید شد.

درست ، یک وینگرت خوب با روغن زیتون به این م،ی است که می تو،د از یک سس پر از کلسترول، سدیم، شکر یا کربوهیدرات اجتناب کنید.

با این دستور العمل ها شروع کنید:

سس ها و تاپینگ های خود را با هم مخلوط کرده و با هم هماهنگ کنید تا هر روز طعم جدیدی ایجاد کنید. وقتی سالاد خود را با این طعم‌های تند تزیین می‌کنید، همان سبزی‌ها و سبزیجات خسته‌کننده نمی‌شوند!

دستور العمل های سالاد برای شروع کار با تهیه غذا

سالادها وقتی درست تهیه شوند مفرح، خوش طعم و سیر کننده هستند! به یک توده کاهو ساده با یک هویج رنده شده روی آن بسنده نکنید – این به شما انگیزه نمی دهد که هر روز سبزیجات خود را بخورید.

اگر به مقداری الهام از سالاد نیاز دارید، یکی از این دستور العمل های خوشمزه را امتحان کنید که شما را برای صرف غذا هیجان زده می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تهیه سالاد و غذا، ما را در یوتیوب بررسی کنید.

درباره نویسنده

هی، من کوین هستم

نام من کوین است. زندگی من زم، تغییر کرد که فهمیدم زندگی سالم واقعاً یک سفر مادام العمر است که عمدتاً با داشتن یک رژیم غذایی متعادل و لذت بردن از ورزش کافی به دست می آید.

با آزمایش در آشپزخانه و به اشتراک گذاشتن علنی وعده‌های غذایی‌ام، متوجه شدم که تغذیه سالم به سختی ،ل‌کننده است و با انجام چند اصلاح، می‌توانم رژیمی طراحی کنم که می‌تواند به من در رسیدن به اه، تن، اندام شخصی کمک کند. بدن ما در آشپزخانه ساخته شده و در سالن بدنسازی مجسمه سازی شده است.


منبع: https://fitmencook.com/blog/،w-to-meal-prep-salads/