طرز تهیه کباب بختیاری بهترین روش برای درست کردن کباب بختیاری پانی-غذای هرمزگان غذای هرمزگان-غذا شرقی

بخشی دیگری از آب چشمه پس از عبور از پارک مسیر جوی‌های شهر را طی می‌کند و لطافت و سرسبزی را به درختان و گل‌های سطح شهر هدیه می‌کند. این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ها در استان چهار محال و بختیاری است و هرساله در فصل بهار و تابستان میزبان ورود خیل مسافران است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارک دارا بودن درختان قدیمی و کهنسال است که زیبایی خاصی به این پارک داده‌است. بادام محب (پوست کاغذی) و مامایی مهم‌ترین تولیدات شهرستان سامان می‌باشد که عمدتاً به کشور هند صادر می‌شود و یکی از مهم‌ترین منابع ارز آوری استان می‌باشد. در طرز تهیه کباب بختیاری 4 الی 5 ساعت قبل از به سیخ کشیدن مرغ و گوشت، باید فلفل دلمه ای را نیز خورد کنید و در ظرفی که مواد کباب در حال مزه دار شدن هستند، قرار دهید.

معمولا از دل و جگر گوسفند و گاهی نیز از گوشت مرغ یا مخلوط جگر و گوشت گوسفند استفاده می‌شود. از آنجایی که این غذا بدون آب پخته می‌شود بهتر است از گوشت تازه استفاده شود تا آب بیشتری داشته باشد.تکه‌های گوشت همراه با پیاز در قابلمه‌ای دربسته پخته می‌شوند، سپس دانه انار با مقداری آب پخته می‌شود تا عصاره آن در آب آزاد شود. این استان از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی بسیار غنی است.

  • یک شامی جذاب و خوشمزه از غذای لری است که نوعی سس به خصوص بر روی آن می‌ریزند.
  • کافه دمنوش دقیقاً همان جایی است که با رفتن به آن، مادرها و مادربزرگ‌ها حسابی خوشحال می‌شوند.
  • توله یک نوع گیاه با برگ های نسبتا پهن است که در فصل پاییز و زمستان در خوزستان می روید و از آن آش بسیار خوشمزه و لذیذی درست می کنند.
  • از جمله معروفترین و محبوب ترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است.

این غذا منبع فیبرو سبوس مناسب برای پوکی استخوان ,خونساز است و دارای انواع ویتامین ها می باشد . خودداری از مصرف غذاهای سرخ شده و روغن‌های جامد، حیوانی و نباتی یکی از توصیه‌های مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است. نیاز به سرخ کردن اکثرفست فودها، استفاده بیش از حد سس‌های چرب و استفاده کمتر از سبزیجات منجر به چاقی، کمبود برخی از ویتامین‌ها و املاح، ناراحتی‌های گوارشی و در نهایت بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد می‌شود. خمیر نان را روی آتش می ­پزند سپس آنرا زیر خاکستر آتش می­ گذارند تا خوب پخته شود بعد کمی روغن به آن می ­زنند و می­ خورند. آرد را الک می­ کنند کمی آب به آرد می­ زنند و می ­مالند تا دانه دانه شود.

دستور تهیه 5 مدل ترشی کیوی خوشمزه ؛ چاشنی غذاهای شما

امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید. مصرف طولانی مدت فست فودها و برنامه غذایی نامناسب مجموعه‌ای از مشکلات را به دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن وارد می‌کند و سبب تغییراتی در چربی خون می شود که یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و ابتلا به تصلب شرائین است. تغذیه از دیرباز در فرهنگ چهارمحالی ها از ارزش بسیاری بالایی برخودار بوده چرا که زندگی در گذشته این استان نیازمند قدرت بدنی بالا بوده است. سختی کار در گذشته و تحمل سرمای طاقت فرسا در این استان نیازمند تغذیه ای متفاوت با دیگر نقاط کشور بوده است.

یکی دیگر از غذاهای بومی استان که در رستوران بختیاری سرو می شود و بسیار مورد توجه گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند قرار گرفته است، آش “آو تفتاله” است. این آش در زمره آش های اصیل بختیاری قرار دارد که مواد اصلی آن شامل آب، برگ زردآلو، روغن، پیاز و ترشی ناردون است. از جمله غذاهایی است که شاید تا کنون کمتر نام آن را شنیده باشید. سبزی آش را بعد از شستن و خرد کردن می پزند، سپس برنج و دوغ را به آن اضافه می کنند بعد که پخته شد کمی آرد را در آب حل کرده و به آن می افزایند تا با آش به صورت غلیظ در آید.

پیرغار در جنوب روستای ده‌چشمه، به فاصله ۶ کیلومتری فارسان و ۳۸ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. بر روی قسمتی از تپهٔ سنگیِ مشرف به این گردشگاه، سه کتیبه به خط نستعلیق به دستور سردار ظفر بختیاری حک شده‌است. متن این کتیبه‌ها مجملی از شرح لشکرکشی بختیاری‌ها به اصفهان و تهران و نقشِ سردارانِ بختیاری در سرکوب استبداد صغیر و سقوطِ محمدعلی شاه در واقعهٔ مشروطیت است. این غذای محلی بختیاری بیشتر با دل و جگر گوسفند درست می شود ولی با مخلوط جگر و گوشت گوسفند و یا مرغ هم تهیه می شود. این شیرینی همان مواد فتیر را دارد (فتیر نوعی شیرینی که در همه جا پخته می‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شیر، شکر، روغن، آرد، مواد معطر شیرینی است) با این تفاوت که کمی شیرین‌تر است.

تاس کباب

کافه رستوران سنتی چلچراغ با داشتن فضای آرام و بی نظیر با حال و هوای سنتی و تنوعی بی نظیر از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، پیتزاها بار گرم و سرددر کناری فضای دلنشین یکی از بزرگترین کافه رستوران های استان چهار محال و بختیاری به شمار می آید. از زیبایی و جاذبه‌های استان چهارمحال و بختیاری بیش از این‌ها می‌توان گفت. چشمه‌ها، آبشارهای فراوان، دشت‌های سرسبز، تالاب‌های آبی، و رودهای چهارمحال بختیاری طبیعت باشکوهی را خلق کرده‌اند.

و بعد از ورآمدن خمیر آن را به اشکال دل خواه درآورده و در روغن سرخ می‌کنند که این شیرینی را در مناسبت‌های مختلف تهیه می‌کنند. مثلاً زمانی که طفلی دندان در می‌آورد یا بخواهند به جا خالی دختری مجله خبری غذا بعد از ازدواج بروند. گوشت خرد کرده با روغن سرخ می ­کنند و با آب می ­پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می­ خورند این غذا خوراک روزانه­ ی خانوار ایل است.