طرز تهیه کباب بختیاری رستورانی خوشمزه با روش ذغالی و تابه ای

سپس بلغور را آبکش کنید و آن را به‌همراه دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا بلغورها روی حرارت ملایم گاز بپزند. پس از پخت بلغور، سیب‌زمینی نگینی خرد شده، فلفل دلمه‌ای و فلفل سبز تند خرد شده را به‌همراه دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا سوپ شما روی حرارت ملایم گاز بپزد و جا بیفتد. هم زدن مداوم سوپ بلغور را فراموش نکنید؛ زیرا بلغور به سرعت ته می‌گیرد. روغن حیوانی یا کره را در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس سیر له شده را با زردچوبه در تابه تفت دهید تا کمی طلایی شود.

نان بلوط، قهوه‌ای رنگ است و مصرف آن، فواید بسیاری برای سلامت دارد. نان بلیط یا نان بلوطی، قدیمی‌ترین نان محلی کهگیلویه و بویر احمد است. برای تهیه‌ این غذا پوسته‌ سخت بلوط را می‌گیرند و آن را خشک می‌کنند.

  • پیاز خرد شده را در روغن کمی سرخ کنید و سپس گردو آسیاب ‌شده یا آرد گندم را اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  • گوزلمه یکی از غذاهای محلی ارومیه است که با سیر، تخم‌مرغ، ماست، روغن و نمک درست می‌شود.
  • گوشت دنده را به تکه‌های کوچک‌ برش بزنید؛ به‌طوری که هر تکه دارای دو دنده باشد.
  • استان در یک منطقه کوهستانی واقع شده است که نزدیک به ۸۰ درصد آن را کوه ها و تپه ها در برگرفته اند.
  • این غذا معولا گوشت كوبیده ندارد و مواد آن به‌همراه آب آن خورده می‌شود؛ اما می‌توان آن را شبیه آبگوشت ساده نیز سرو کرد.

از دیگر مواد تشکیل‌دهنده هزاری می‌توان به پیاز، برنج، گرد لیمو و ادویه‌جات اشاره کرد. طرز تهیه آش بی‌بی سه‌شنبه بسیار شبیه به آش رشته است، با این تفاوت که در آن کوفته ریزه گوشتی می‌ریزند و همین موضوع، این آش را تبدیل به غذایی پرملات، سیرکننده و مقوی می‌کند. درجه سختی طبخ این آش، متوسط است و شما می‌توانید در زمانی حدود سه ساعت آن را در خانه درست کنید. در ادامه با همراه باشید تا شما را با طرز تهیه خورش قلیه ترش آشنا کنیم. خورش قلیه ترش، یک غذای مناسب برای سرو در وعده‌های اصلی است. این خورش محلی لری با برنج خورده می‌شود و سالادهای سنتی مانند سالاد فصل، سالاد کنگر و سالاد شیرازی از گزینه‌های فوق‌العاده برای سرو در کنار آن هستند.

طرز تهیه کباب بختیاری بسیار خوشمزه

سپس آن‌ها را به صورت حلقه ای برش دهید و به کاسه مرغ و گوشت اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا خوب با پیاز مخلوط شوند. استان‌های همسایه چهارمحال و بختیاری را استا‌ن‌های اصفهان، خوزستان و کهگیلویه و بوراحمد شکل می‌دهند و چنانچه با خودروی شخصی عازم این استان زیبا هستید، مسیر سفر شما از یکی از این ۳ استان خواهد گذشت. بروجن دومین شهر پر جمعیت استان چهارمحال بختیاری است که در شرقی‌ترین نقطه استان و در فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز آن قرار گرفته است. بروجن در فهرست بلندترین شهرهای ایران جای دارد و معروف‌ترین جاذبه‌های آن تالاب چغاخور و تالاب گندمان است که هر ساله میزبان پرندگان مهاجر زیادی است. خورش به آلو از غذاهای سنتی یزدی است که با ترکیب آلو و به، مزه ‌ترش و شیرین (ملس) فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و نکاتی برای پخت بهتر

سپس آب آن‌ها را خالی کنید و در چرخ گوشت بریزید تا چرخ شوند. توجه داشته باشید که نخودهای چرخ شده بهتر است کمی زبر باشند. خورشت بامیه یک غذای اصلی است که در کنار چلو یا کته، سبزی خوردن، سالاد و ترشی سرو می‌شود.

۹. غذاهای محلی استان کهگیلویه و بویر احمد

آرد را الک می­ کنند کمی آب به آرد می­ زنند و می ­مالند تا دانه دانه شود. آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور BOSOR یا لیز Lis که لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می­ زنند و آرد را اضافه می کنند. از غذاهای مجلسی قوم بختیاری پلو خورش بهمی باشد که طبع معتدل به گرم دارد و خواص فراوانی دارد . این غذا منبع فیبرو سبوس مناسب برای پوکی استخوان ,خونساز است و دارای انواع ویتامین ها می باشد . برای آشنایی با طرز تهیه شوربای قیمه ریزه لطفا اینجا را کلیک بفرمایید .