غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش

لطفاً آش ترش زنجان که به ثبت رسیده را لیست غذاهای خوب ایرانی اضافه فرمایید. این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. کلم پلو شیرازی را اغلب با کوفته ریزه متشکل از آرد نخودچی، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، روغن،نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و در کنار سالاد رنگارنگ شیرازی سرو می‌کنند. این آش، نوستالژی مشترک تمام ایرانیان در مناسبت‌های مختلف و دورهمی‌های خانوادگی در خانه‌های مادربزرگ و پدربزرگ‌ها است و کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق آش رشته نباشد.

  • برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید.
  • با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد.
  • سپس برنج را با ماست، زرده تخم‌مرغ، زعفران و زردچوبه مخلوط کرد.
  • این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید.

خورش بادمجان یکی از انواع خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و از محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود. این غذای خوشمزه هم از پر طرفدارترین غذاهای این دسته بندی محسوب می شود و معمولا در مهمانی ها سرو می شود. در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی با گوشت گردن بوقلمون

برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد. سپس به صورت جدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کنید. این غذای به ظاعهر ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مطمئناً یکی از بهترین غذاهای موجود در مهمانی خواهد شد.

طرز تهیه خورش بادمجان خوشمزه و مجلسی اصیل ایرانی

از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، زرشک پلو با مرغ است که با کمی زعفران می‌توان رنگ و عطر خوشی به آن هدیه داد. سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید. شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است.

دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد.

یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است. قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. خورشت قورمه سبزی بدون شک یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی می باشد و کمتر کسی پیدا می‌شود که از این غذا استقبال نکند و تقریباً هر خانم خانه‌ داری نحوه پخت قرمه سبزی را به خوبی می دا.. بهترین طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در بین خانواده‌ های ایرانی است که در بیشتر مهمانی ها طبخ می‌شود، اما کمتر کسی از پرتقال در سس مرغ استفاده می..

طرز تهیه آش رشته مخصوص و خوشمزه به روش رستورانی

سپس مرغ را نیز از قبل به همراه پیاز، ادویه و آب می‌گذاریم کاملاً بپزد. یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند. کافیه نان تازه از بیرون تهیه کنید و با لیست غذاهایی که اشاره می‌کنیم میل کنید. رشته پلو برای فصل سرد سال به خصوص شب یلدا، شب چهارشنبه سوری و برای سال نو درست می‌کنند.

این غذا با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست و به‌همراه برنج کته یا نان سرو می‌شود. میرزا قاسمی را می‌توان به‌عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا نوش جان کرد؛ غذایی بسیار ساده و خوشمزه که کاملا گیاهی است. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است. این خورش با استفاده از گردوی چرخ شده، گوشت مرغ یا گوشت قرمز و رب انار با سه طمع ترش، شیرین و ملس طبخ می‌شود. خورشت فسنجان اصیل مخصوص گیلان با اضافه کردن سبزی‌های معطر محلی و اناربیج تهیه می‌شود. برای پخت ته چین تنها نیاز به برنج، مرغ، ادویه، ماست و تخم‌مرغ است.