غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذا شرقی

کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند.

  • ، عنوان محبوب ترین غذای ایرانی از دیدگاه مردم را کسب کند.
  • در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود.
  • عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد.
  • برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید.
  • شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که بیش از ۴۰۰ نوع آش در ایران وجود دارد؛ اما آش رشته مشهورترین و پرطرفدارترین آن‌ها است.
  • مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد.

همدانی‌ها در لیست انواع غذای ایرانی محبوب خودشان، «آبگوشت بزباش» را به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی جا داده‌اند. به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود. دیزی یا آبگوشت یکی از سنتی ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که معرف نوع غذاهای مردم قدیم ایران می باشد. میتوانید برای دریافت منو غذا سازمانی با کترینگ دنا در ارتباط باشید .

غذاهای سنتی گیلان، اصفهان، مازندران، خوزستان و قزوین در ایران و جهان بسیار معروف هستند. واقعیت این است که بخاطر تاریخ کهن ایران، لیست غذاهای ایرانی شامل تعداد پرشماری از غذاهای خوشمزه و جذاب مثل قیمه‌نثار، میرزاقاسمی، بریانی، فلافل، اناربیج و… یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید برای لغو پاسخ کلیک کنید.

اما گاهی برنج را با مواد دیگری می‌پزند که نامش را پلو می گذارند. موادی چون گیاهان معطر، سبزیحات، لوبیاها، مغزها و دانه ها، میوه های خشک، گوشت و حتی رشته فرنگی گزینه های پیش رو برای مخلوط کردن با برنج اند که در نهایت یک غذای کامل محسوب می‌شوند. یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند. درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود.

از آن زمان تا کنون، باقالاپلو به عنوان یکی از غذاهای ایرانی پرطرفدار، عروسی ها را مزین می کند و یک وعده غذایی مفصل در برنامه غذایی خانواده ها و مهمانی‌ها است. ته چین یک غذای ایرانی مهم استبر خلاف تصور اکثر ما که گمان می‌کنیم تنها نوع ته چین، ته چین مرغ ساده است، انواع مختلفی از ته چین طبخ می شود. مثل ته چین گوشت، ته چین گوشت و بادمجان، ته چین اسفناج، ته چین میگو، ته چین دنده و ته چین ماهی، که دستور پخت برنج در آن به یک شکل است. یکی دیگر از غذاهایی که در لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی همیشه اولین رتبه‌ها را دارد، زرشک پلو با مرغ است. این غذا طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد و جز غذاهای مجلسی محسوب می‌شود و پای ثابت بیشتر مراسمات مهم است. ایرانی ها عاشق طعم ترش و ملس اند، به طوری که زغال اخته و زرشک را در میان مواد اولیه غذاهای ایرانی خواهید دید.

ته چین مرغ

ایرانی­ها تنوع زیادی از دسر دارند که از آن­ها به عنوان میان­‌وعده هم استفاده می­‌کنند. در ادامه به معرفی 10 دسر ایرانی و تاریخچه آن­ها می‌­پردازیم. عدس ‌پلو یکی از انواع غذاهای پلویی است که علاوه بر سادگی طبخ، خوراکی بسیار لذیذ و مقوی نیز است. یکی از قدیمی‌­ترین شهرهای ایران برای پخت حلیم، قزوین است. تا آنجایی که حلیم قزوین در فهرست میراث ناملموس کشور قرار گرفته است و در شهرهای دیگر مانند تهران، حلیم را با عنوان تبلیغاتی حلیم قزوین به فروش می‌رسانند. خیابان عبید زاکانی در شهر قزوین از مراکز قدیمی و مشهور پخت و عرضه حلیم در استان قزوین است.

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

در مرحله اول برای تهیه مرصع پلو برنج ها را پاک کنید و بشویید و دو الی سه ساعت در آن بگذارید تا خیس بخورد. سپس پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند. در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود. کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود.

در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند. طرز تهیه خورش ماست در شهرهای شمالی و همدان هم مشابه است و شکر، خلال یادام و پسته جزو اصلی آن به شمار می‌روند. همانطور که میدانید “دلمه” انواع مختلفی همچون دلمه گوجه، دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای و بادمجان دارد. اما محبوب ترین نوع آن متعلق به دلمه برگ مو می باشد که اکثر ایرانیان در فصل بهار با برگ های تازه و ترش انگور آن را درست می کنند و در وعده های اصلی یا عصرانه نوش جان میکنند.

با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند. در کنار مواردی که بیان کردیم، بدون تردید بسیاری از گزینه ها نیز می توانند قرار گیرد. علاوه بر این گزینه ها جوجه ‌کباب، خورش قیمه، مجله خبری غذا خورش بادمجان، لوبیا پلو، دلمه، کوفته تبریزی، آش رشته با حلیم نیز با توجه به نوع پختی که دارند می ‌توانند در این گزینه ها قرار گیرند. برنج را در آب جوش ریخته و کمی که پخته شد، باقالی را به آب جوش و برنج اضافه کنید. باقالی باید به اندازة 2 دقیقه یا کمتر در آب بماند و سپس برنج را آبکش کنید.

قورمه سبزی که همان طور که میدانید ایران با قورمه سبزی در جهان شناخته شده است و یکی از بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود. کلم پلو شیرازی که بسیار معروف است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج مجلسی نیز قرار میگیرد. در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود. البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. یکی از قسمت‌های جذاب سفر توریست‌های ورودی به ایران بحث غذا و خوارک‌های ایرانی است.