غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذا شرقی

کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است. کباب در ایران انواع گوناگونی دارد مثل کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت. شهر بوشهر جزو استان‌های جنوبی کشور است که از فرهنگی غنی برخوردار است و بالطبع غذاهای محلی و سنتی ویژه‌ای دارد. کوفته سیرابی و دنده پلو ایلامی از غذاهای محبوب این استان به شمار می‌روند. از دیگر غذاهای محبوب اردبیل می‌توان به آش دوغ, آش میوه و کشمش‌پلو اشاره نمود. این سوپ، یکی از غذاهای لذیذ و سنتی شهر ارومیه است و در زبان ترکی به آن ” یارما شوباسی” می‌گویند.

ادویه‌هایی مثل دارچین هم در ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیر و آب نارنج یا آبغوره هم فوت‌های کوزه گری برای خوشمزه شدن این غذای گیلانی هستند. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در شمال در یکی از ویلا های شمال این غذای لذیذ را تجربه کنید. این غذا را با برنج زعفرانی و کره و سماق و دوغ سر می‌کنند. پیاز خام و سبزی خوردن تازه به‌خصوص ریحان نیز همراه با آن مصرف می‌شود.

  • بعد از حدود ۱۰ دقیقه می‌توانید روی مواد تان مقداری آب ریخته و اجازه دهید خورش ۳ تا ۴ ساعت روی گاز بماند، بدین ترتیب جا افتاده و پخته می‌شود.
  • این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد.
  • بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود.
  • در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد.
  • خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد.

انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند.

بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند. هنگام ریختن آلبالوها، مرغ یا کوفته­های گوشتی را در بشقاب قرار می­دهند و با یک لایه برنج می‌­پوشانند. محلول زعفران را با برنج سفید مخلوط کرده و در بشقاب برنج می­ریزند و این ترکیب ترش و شیرین غذا را کامل می­کند. طرز تهیه این غذا به این شکل بوده که آلبالو را با شکر و آب روی حرارت ملایم می­‌جوشانیم و می­‌گذاریم خنک شود.

برای تهیه این دسر، گوشت را می‌پزند، می‌کوبند سپس با ماست چکیده، زعفران و شکر ترکیب می‌کنند. خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم.

۷. آش ماست؛ مزه فراموش‌نشدنی یک آش محلی

دلیل مشهور بودن این غذا, داشتن فیبر فراوان و مواد مغذی در تهیه آن است که برای پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرطان پیشنهاد می‌شود. غذا خوردن یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فردی است، اما در مسافرت یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر هم حساب می‌شود. شکم‌گردی و رستوران‌گردی این روزهای به یکی از سبک‌های گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی هم به چشیدن طعم غذاهای جدید علاقه دارند. در مرحله بعدی بادمجان‌ها با گوشتکوب برقی به‌خوبی له کنید.

لیست غذاهای ایرانی ساده – انواع پلو و چلو

قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای مجله خبری غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است.

۵۷- رشته پلو

همچنین یکی از غرفه‌های این رستوران به فروش صنایع دستی مردم ترکمن و سوغات آن‌ها اختصاص داده شده است. در فضای داخلی این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و شما می‌توانید در حین میل کردن غذا، از شنیدن نوای سنتی ایرانی لذت ببرید. از نام رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌توانید متوجه شوید که رستورانی بسیار با اصل و نسب، سنتی و زیباست. این رستوران در جنوب تهران و محدوده بهارستان قرار دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند.

در این غذای محلی نوبرانه از کنگر استفاده می‌شود که گیاهی کوهی است و در دامنه کوه‌های ارومیه در فصل بهار یافت می‌شود. یکی دیگر از غذاهایی که حتما باید در اردبیل آن را بچشید، ترشی قورمه است؛ چون این غذا فقط خاص اردبیل است در شهر دیگر آن را پیدا نمی‌کنید. این آش از ترکیب شیر و گندم پوست کنده و نخود تهیه و با کشکش و گردو تزئین می‌شود.