غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذا شرقی

برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی هستند. برای اینکه به عنوان یک استارت یا به عنوان همراهی لذت ببریم،… سرزمین کهن ایران مجله خبری غذا که با فرهنگ گسترده و غنی در دنیا زبانزد است جاذبه های بسیار فراوانی در خود جای داده است که همه ساله شاهد حضور گردشگران فراوانی از سراسر دنیا می باشد.

روزی مشیرالدوله؛ پادشاه، صدراعظم و بزرگان را به صرف ناهار به عمارتی دعوت کرد. در سفره و در بین غذاهای مختلف، چندین غذای جدید دیده می‌شد که تا آن روز هیچ­کس تاکنون ندیده بود. همان­طور که از اسم این غذای ایرانی پیدا است، این غذا از ترکیه، در دوره قاجار به ایران آمده است. در زمان قدیم تهیه این غذا به زمان و زحمت زیادی نیاز داشت. زیرا آن روزها از دیگ‌ها و شعله‌های مرغوب و مناسب کنونی و دستگاه‌های صاف کننده حلیم خبری نبود. بنابراین حلیم­پزها مجبور بودند که با امکانات کم و صبر و حوصله زیاد و تلاش طولانی، حلیم را بپزند.

معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. لوبیا پولو یکی از غذاهای ایرانی مورد علاقه من است و در ایران بسیار محبوب است. یکی از غذاهایی که در ایران وسط ندارد یعنی یا خیلی ها آن را دوست دارند و با لذت میل می کنند و یا خیلی ها این غذا را دوست ندارند و کلا سمت این غذا نمی روند. کله پاچه غذایی است که یا آن را دوست دارید و یا ندارید. ولی حتما باید در نظر داشته باشیم که علاقه به غذاهای مختلف کاملا یک نظر شخصی است و نمیتوان آن را یک موضوع دسته جمعی دانست و طبق آن غذایی را به عنوان بهترین یا بدترین غذا انتخاب کرد. عطر و بوی غذای ایرانی زیر زبان گردشگران خارجی مزه کرده است و چند غذای ایرانی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین ها بین گردشگران خارجی محسوب میشوند.

  • پس از گذشت چندین ساعت، مخلوطی از آب غلیظ و تیره رنگ خورشت بر بالای ظرف جمع می‌شود که نشان از قورمه سبزی جا افتاده دارد.
  • کوکو یک غذای ساده و نونی است که بیس اصلی آن سیب زمینی و تخم مرغ یا سبزیجات است.
  • از محبوب ترین آش های ایرانی که در لیست بهترین غذاهای ایران از دید گردشگران خارجی قرار گرفته است” آش رشته”نام دارد.
  • در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست.
  • اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند.

به دست می آید که پس از ترکیبشان با هم به صورت گرد در می آید و سپس پخته می شود. ناگفته نماند که طبق سلیقه و ذائقه افراد داخل کوفته ها موادی همچون آلو تخم مرغ آب‌پز گردو و یا پیاز داغ قرار داده می شود. از محبوب ترین خورش های ایرانی می توان به” قیمه” اشاره کرد که با ترکیبی از موادی همچون گوشت قرمز تکه شده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لپه و … خیلی از افراد در کنار خورش قیمه سیب زمینی نیز سرخ می کنند و گاهی اوقات نیز بادمجان سرخ شده به کار می برند و مورد اول را قیمه سیب زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان نامیده اند. این خورشت خوشمزه همچون دیگر خورش های ایرانی همراه با برنج ایرانی سرو می شود. از محبوب ترین آش های ایرانی که در لیست بهترین غذاهای ایران از دید گردشگران خارجی قرار گرفته است” آش رشته”نام دارد.

۱۲- گوشت و لوبیا

آش رشته یک سوپ بسیار محبوب در ایران است ، که معمولا در نوروز سرو میشود. آش رشته سوپی است با اسفناج سبزیجات، حبوبات (عدس ، نخود ، لوبیا یا… در این دوره آنلاین شما دستور پخت بیش از 20 نوع غذای معروف ایرانی را به صورت ویدیویی با کیفیت بالا آموزش می بینید. شما بلافاصله پس از ثبت نام در این دوره می توانید از طریق لپ‌تاپ، موبایل یا تلوزیون آموزش را شروع کنید. ماست، آب، خیار خرد شده، کشمش برای متعادل کردن طبع، گردوی خرد شده، گیاهان تازه مانند نعنا و ریحان و در نهایت چاشنی نمک و فلفل، یک آب دوغ خیار بی­‌نهایت خوشمزه را می­‌سازد.

طرز تهیه کوکو مرغ اصیل رشتی خوشمزه و مجلسی شمالی

تنوع این هنر غذایی ایران شامل خیساندن، آب‌کش کردن، جوشیدن، دم کشیدن، پخت و پز با مواد اولیه متنوع مثل اضافه کردن زعفران، انواع گیاهان، ادویه‌ها و گوشت است. در ایران به برنج پخته شده بسته به نوع پخت آن، پلو، چلو یا کته هم گفته می‌شود. بیشتر غذاهای سنتی و معروف ایرانی در تمام نقاط کشور طبخ می‌شوند و علاوه بر آن اکثر شهرها و روستاها غذاهای محلی هم دارند.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی یا جوجه کباب ترش مجلسی

همچنین اندکی شکر به پلو افزوده می‌شود تا ترشی بیش از حد زرشک ها را به تعادل برساند. مرصع پلو را تنها برای مناسبات خاص مانند عروسی ها تدارک می‌بینند، چرا که طعم شیرین آن نشانی از امید به آغازی شیرین و خوش است. اگر ظرفی از باقالی پلو پیش روی تان بگذارند، رنگ سبزش پیش از هر چیزی خودنمایی می کند. اغلب باقالی پلو را با گوشت لخم و لطیف بره می‌پزند و گاهی نیز با گوشت بره و استخونش سرو می‌کنند. باقالی پلو با عطر ملیحی از زعفران همراه است که البته پیش از سرو، بر روی آن نیز پلوی مزعفر اضافه می‌کنند. برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید.

برای مشاهده ادامه طرز تهیه میگو سوخاری بر روی لینک آن کلیک کنید. برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید. ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید. در ماهی شکم پر موادی مانند سیر، نعناع و جعفری به همراه گشنیز، انار جنگلی یا رب انار و گردوی خرد شده بریزید. البته بسته به محل زندگی و نوع ماهی می‌توانید مواد داخل آن را تغییر دهید.

کباب از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که هم با نان و هم با برنج سرو می شود. میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد. «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد. طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند.

قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌کرده قلقلی، کشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. برای تهیه دلمه باید لپه را از روز قبل خیس کنید و آن را بپزید. پیاز را سرخ‌کرده و گوشت و ادویه‌های مور نیاز را به آن اضافه کنید.