غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذا شرقی

اما باید در نظر داشته باشید صرف یک دسر شیرین خالی از لطف نبوده و سردی ماهی و ترشی طعم آن را معتدل می کند. ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند.

بدون تردید در صدر لیست بهترین غذاهای ایرانی چلوکباب قرار گرفته که معروف ترین غذای ایرانی در میان کشورهای جهان نیز به شمار می رود. نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد اما از بین غذاهای پرطرفدار ایران، قرمه سبزی، قیمه و چلو مرغ شهرت زیادی دارند. اما به طور کلی میتوان گفت معروف ترین انواع غذای ایرانی کباب کوبیده و قورمه سبزی میباشد که رتبه های برتر پرطرفدارترین غذای اییرانی را به خود اختصاص داده اند.

  • به‌طورکلی برای ته‌چین به ماست چکیده و زعفران و یک عدد تخم‌مرغ احتیاج داریم تا با برنج مخلوط کنیم، اما برای این ته‌چین، اسفناج تازه نیز باید داشته باشیم.
  • نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود.
  • امروزه بسیاری از افرادی که نذر دارند، شله زرد درست می­کنند و طلب اجابت خواسته­شان را از خداوند می­‌کنند.
  • پس گاهی‌اوقات با اینکه مراحل پخت یک غذا را دقیقا مطابق با دستور پخت آن طی می‌کنید، طعم، مزه یا شکل آن درست در نمی‌آید و این به دلایل علمی اجتناب ناپذیر است.
  • این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن بهترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم. خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود. و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند.

آش‌های ایرانی

شما می‌توانید برای تهیه هر یک از غذاها، یک سر به اسنپ اکسپرس بزنید تا در کمتر از نیم ساعت مواد مورد نیازتان را خریداری و تحویل بگیرید. اگر در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج را با دقت بگردید، حتماً اسم کشمش پلو مازندرانی را خواهید دید. حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید.

طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه و مجلسی نذری و جا افتاده

به طور مثال آبگوشت جزو غذاهای محلی غذاهای سنتی ایرانی است. کشک بادمجان و مرصع پلو و نمونه های دیگر هم از دیگر غذاهای سنتی هستند که معمولاً غذاهای سنتی به خطه های خاصی هم تعلق دارد و برخی از آنها به صورت عمومی در همه قسمت ها مصرف می شود. در لیست غذاهای خوشمزه مجله خبری غذا ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است.

فلافل آبادان از غذاهای خوشمزه آبادان است که ظاهری ساده اما مزه ای وصف نشدنی دارد. مانند دیگر شهرهای ایران فلافل بصورت ساندویچ سرو میشود که میتوانید به سلیقه خودتان آنرا با خوراکی های دیگری مثل پیاز، جعفری، گوجه یا ترشی های مخصوص نوش جان کنید. تندی فلافل آبادانی در هوای گرم آبادان یک تجربه جالب است که با هر بار میل کردن آن برای یکبار دیگر امتحان کردن مشتاق خواهید شد.

لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد. پنینی مرغ برای کسایی که دوست دارند سریع غذا درست کنند، مناسب است. سپس در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجدداً آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند. در گام بعدی خیارها را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید.

انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند. در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند.

یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند. این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. طعم متمایز این سوپ به دلیل مزره تازه و محلی آن است که غالبا توسط کدبانوی های ترک زبان در ارومیه تهیه می شود. آوازه این سوپ خوشمزه در شهر های ایران پیچیده اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که به خوشمزگی شوربای ارومیه با آن حال و هوا خنک شوربا را در جای دیگری خورده باشد. ته‌چین یک از انواع غذای ایرانی با برنج است که به شکل‌های مختلف درست می‌شود و در مهمانی‌ها یکی از غذاهای پرطرف‌دار است.