غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذا شرقی

دیوارهای رستوران دالون دراز به‌خوبی گچکاری شده و مقرنس‌کاری‌های هنرمندانه آن، شما را به یاد ساختمان‌های دوره قاجار می‌اندازند. همچنین به یاد داشته باشید که همه شب از ساعت ۸ تا ۱۱ شب این رستوران میزبان گروه موسیقی سنتی و نوازندگان معروف است و می‌توانید از شنیدن موسیقی زیبای ایرانی لذت ببرید. مرصع پلو را اغلب با خورشت مرغ صرف می‌کنند تا تضاد خوشمزه ای بین دو طعن شیرین و نمکین ایجاد شود. اگر ظرفی از باقالی پلو پیش روی تان بگذارند، رنگ سبزش پیش از هر چیزی خودنمایی می کند. اغلب باقالی پلو را با گوشت لخم و لطیف بره می‌پزند و گاهی نیز با گوشت بره و استخونش سرو می‌کنند. باقالی پلو با عطر ملیحی از زعفران همراه است که البته پیش از سرو، بر روی آن نیز پلوی مزعفر اضافه می‌کنند.

  • چکدرمه یا چگدیرمه یکی از معروف‌ترین غذاهای گرگان است که در مجالس و مهمانی‌ها حضور پر رنگی دارد.
  • حالا پیاز را خلالی و سرخ کرده کشمش و گردو را نیز کمی با آن تفت دهید.
  • در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند.
  • سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .
  • حالا شوید خشک، زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به ترکیبمان اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم تفت می‌دهیم‌.

به دستور پخت غذاهای ایرانی، خورش میگو را هم اضافه کنید. جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد.

انواع دمنوش

مقدار نمک و فلفل نیز روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به خود بگیرد. باقالی قاتق از انواع غذاهای سنتی ایرانی مجله خبری غذا است که اصالت آن به شمال کشور برمی گردد. این غذای خوش طعم هم با نان و هم با برنج قابل سرو است.

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی با سیب زمینی [گوجه پلو – دمپختک گوجه]

علاوه بر این، غذاها گنجینه های ارزشمندی هستند که آداب و رسوم و فرهنگ کهن، اصیل و آبا و اجدادی مان را زنده نگاه می دارند. جاذبه های این شهر تنها به جاهای دیدنی و طبیعت آن محدود نمی شود بلکه غذاهای سنتی شیراز را نیز می توان یکی از جذابیت های شهر یاد شده به حساب آورد. در کنار رود زاینده رود که قدم بر می‌دارید، پس از تماشای مکان‌های دیدنی این شهر زیبا، بوی بریانی مست‌تان می‌کند. خوردن ترکیب گوشت گوسفندی و جگر سفید به همراه ادویه‌های مخصوص، اتفاق‌های خوب روزتان را تکمیل می‌کند. ترکیب این غذای چرب و خوشمزه با دوغ تازه که عطر نعنایش به مشام می‌رسد و نون سنگک داغ، مزه‌ دلچسب‌اش را برای همیشه زیر زبان‌تان خواهد گذاشت.

طرز تهیه خورش قیمه نجفی عراق اصل (علاچی)

کباب کوبیده ایرانی در بین گردشگران بسیار موردپسند بوده و خیلی از افراد ایران را با این غذا می‌­شناسند. در آشپزی است که بیشتر در مهمانی­‌ها و جشن­‌ها تهیه می­‌شود. لازم به ذکر است که این غذا از اکثر غذاهای سنتی راحت­تر پخته می­‌شود. می­‌توانید برای حفظ رنگ آلبالویی این غذا، آن را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کنید.

کباب درست کردن آنها در شب‌های بهار کنار زاینده‌رود، زبانزد است. اما اصفهانی‌ها به غیر از کباب، غذاهای خوشمزه دیگری می‌خورند. در ادامه چند مورد از غذاهای معروف اصفهان را معرفی می‌کنیم. در کئی پلا، علاوه بر کدو حلوایی، پیاز، گوشت چرخکرده، برنج، زیره، زردچوبه و ادویه هم می‌ریزند. مازندرانی‌ها هم مثل همسایه‌شان گیلان، غذاهای خوشمزه و خوش‌طعمی دارند.