غذاهای سنتی، بومی و محلی استان چهار محال و بختیاری طرز پخت و مواد-غذا شرقی

این کار را تا تمام شدن مواد ادامه می دهیم و با افزودن دو لیوان آب در قابلمه را می بندیم و می گذاریم روی حرارت ملایم کاملا بپزد. خورش به دارای طبع معتدل به گرم می باشد و بسیار مفید بوده و سرشار از فیبر و سبوس است. همچنین خونساز بوده و برای پوکی استخوان بسیار مفید است و لیستی از ویتامین ها را در خود جای داده است. با پیاز، شکر، آلو،روغن، گوشت، رب، نمک، گوجه و به می توان این خورشت خوشمزه را تهیه کرد.

  • بعد از آن پرشکه را به صورت ریز ریز مانند عدس در می‌آورند و زیر آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود.
  • یکی از ساده ترین آش های چهارمحال و بختیاری آش آماج می باشد که در تهیه آن نوعی سبزی کوهی به نام بوسور یا لیز به کار برده می شود.
  • تکه‌های گوشت روی آتش کباب می‌شوند و همراه با برنج سرو می‌شوند.
  • اگر گذرتان به شهرکرد افتاد حتما طعم بی نظیر این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

با این توصیف دیگر رفتن به این رستوران جای هیچ شک و تردیدی ندارد. راستی، این رستوران دو شعبه دارد که فقط دو کوچه با یکدیگر فاصله دارند. اگر یکی از شعبه‌ها شلوغ بود، با خیال راحت به شعبه دیگر سر بزنید.

آبشارِ آتشگاه

قسمتی از رودخانه زاینده رود که یکی از زیباترین و با اهمیت ترین رودهای ایران است و همچنین قسمتی از رودخانه کارون که تنها رودخانه قابل کشتیرانی ایران می باشد در این استان جریان دارد . این تالاب در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان و در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار در نزدیکی شهر بلداجی واقع گردیده که تا شهرکرد ۶۵ کیلومتر فاصله دارد . این دشت حدود ۱۲ کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای ینواستکی ، از توابع شهرستان کوهرنگ واقع مجله خبری غذا شده است. وسعت زیاد ۳۴۰۰ هکتار پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند از لاله های واژگون یا اشک مریم در دو نوع قرمز و زرد و نیز نزدیکی به دیگر جاذبه های سیاحتی کوهرنگ، از این منطقه تفرجگاه بسیار مناسبی ساخته است. زمان رویش و شکفتن لاله های واژگون دشت از اواسط فروردین شروع و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه دارد . مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی‌های اطراف چشمه این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاههای شهرستان کوهرنگ قرار داده است.

بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران ( غار یخی چما )

سایت هومسا هزاران اقامتگاه فعال در تمام کشور دارد و خیال شما را از بابت یک اقامت دلچسب در شهرهای مختلف راحت می‌کند. هومسا دنیایی از انتخاب را پیش روی‌ شما می‌گذارد و امکان اجاره ویلا و سوئیت، اجاره روزانه آپارتمان مبله، اجاره کلبه، اجاره اقامتگاه بوم گردی، رزرو هتل و بوتیک هتل را به شما می‌دهد. هومسا خانه‌ای به وسعت ایران است و می‌خواهد کاری کند، به هر جا که سفر می‌کنید، دغدغه‌ای از بابت اقامت نداشته باشید. با کمک سایت هومسا هم به اقامتگاه‌های لوکس و خاص دسترسی دارید و هم می‌توانید از اقامت در آپارتمان‌ها و سوئیت‌هایی با قیمت‌های به صرفه لذت ببرید. ویلاهای استخردار، ویلاهای ساحلی و کلبه‌هایی با چشم‌انداز دریا و جنگل، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مبله، اکوکمپ‌ها و هتل‌های سنتی، اقامتگاه‌های ییلاقی، کوهستانی و کویری، تنوع اقامتگاه در هومسا را نشان می‌دهند. دنده کباب که در گویش محلی به آن دنه کواو می‌گویند، از محبوب‌ترین غذاهای غرب ایران و زاگرس است، هر چند این غذا معمولا با نام کرمانشاه کنار هم می‌آید.

از این رو قصد داریم رستوران بختیاری شهرکرد که انواع مختلف غذاهای خوشمزه بختیاری در آن سرو می شود را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید. او ترشی یکی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری که بیشتر در فصول گرم سال در میان عشایر بختیاری پخته می شود و از جمله غذاهایی است که به سرعت و سادگی تهیه می شود. یکی از مهمترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است که بین مردم سایر نقاط کشور و گردشگران هم بسیار معروف و محبوب است. در طرف دیگر، گوشت، پیاز، نمک و فلفل، زردچوبه و آرد نخودچی را مخلوط کرده و به قطعه های مانند دونات تو خالی، تقسیم می کنیم و بهشان نافله می گوییم.